Публічний звіт Громадської організації
“Антикризовий медіа-центр” (АКМЦ)
за 2024 рік
1. Вступ
Громадська організація «Антикризовий медіа-центр» (АКМЦ) була створена як громадська ініціатива у 2014 році в місті Донецьк. У 2015 році організація відкрила офіс у місті Краматорськ, а 4 грудня 2015 року офіційно зареєстрована як неприбуткова громадська організація. Співзасновниками стали Сергій Попов (загинув у автотрощі у вересні 2017 року), Марина Недоруба та Тетяна Андрєєва.
З моменту свого заснування АКМЦ став одним із ключових незалежних медіа-хабів сходу України. На його базі регулярно проводилися заходи, спрямовані на налагодження діалогу між різними верствами населення. Команда АКМЦ систематично створювала якісний медіаконтент у різних форматах, сприяючи розвитку незалежної журналістики у регіоні. Всі матеріали публікувалися на офіційному сайті acmc.ua та в соціальних мережах організації.
Із початком повномасштабного вторгнення росії в Україну команда Антикризового медіа-центру жодного дня не припиняла свою роботу. Ми продовжували оперативно інформувати аудиторію, надаючи лише перевірені, достовірні та актуальні дані. На наших платформах регулярно виходили інформаційні відеодайджести, новини, корисні поради та алгоритми дій у надзвичайних ситуаціях. Журналісти АКМЦ залишалися на постійному зв’язку з аудиторією, реагуючи на запити та надаючи важливу інформацію.
Після вимушеної евакуації в більш безпечні регіони команда продовжила роботу, зберігаючи фокус на подіях у східних областях. Публікувалися оперативні новини, аналітичні матеріали та експертні коментарі.
Особливу увагу ми приділяємо відновленню соціальних зв’язків для людей, які були змушені покинути свої домівки. Наш контент допомагає внутрішньо переміщеним особам адаптуватися до нових умов: знайти роботу, відновити бізнес, організувати дозвілля, отримати соціальну допомогу. На ресурсах АКМЦ постійно публікуються корисні алгоритми дій, контакти служб підтримки, історії успіху переселенців і матеріали про діяльність організацій, що надають допомогу ВПО.
Наша місія: Мотивувати людей до позитивних змін за допомогою журналістики.
Наша візія: Суспільство, яке прагне змін, створює зміни та бере відповідальність за них.
Наші цінності: Незалежність, проактивність, патріотизм, професіоналізм.
2. Редакційна політика та стандарти
Редакція Антикризового медіа-центру дотримується принципів достовірності, неупередженості та прозорості. Під час створення контенту наша команда керується етичними стандартами журналістики, відповідальним підходом до тем, зваженим вибором джерел інформації та професійною комунікацією з аудиторією.
Контент, який створюється командою АКМЦ, формується із дотриманням таких принципів:
- гендерного балансу при підборі героїв та експертів;
- вживання фемінітивів відповідно до сучасних мовних норм;
- представлення інтересів різних соціальних груп, включаючи малозахищені верстви населення;
- забезпечення інклюзивності й різноманітності у висвітленні тем;
- повної відсутності дискримінації чи мови ворожнечі.
АКМЦ має нульову толерантність до будь-яких форм дискримінації чи пригнічуючої поведінки — як під час роботи всередині організації, так і в опублікованих матеріалах. Це стосується будь-яких ознак: етнічної приналежності, культури, віку, статі, інвалідності, релігії, сексуальної орієнтації чи стану здоров’я.
Ми ретельно обираємо тематику матеріалів, щоби врахувати потреби різних груп населення. Особлива увага приділяється інформуванню про державні сервіси, громадські ініціативи, можливості для ВПО, ветеранів, людей з інвалідністю та інших уразливих груп.
До створення медіа-контенту залучаються експерти й організації, які працюють у сферах прав людини, гендерної рівності, громадянської інклюзії та розвитку громад.
Команда Антикризового медіа-центру здійснює свою діяльність у відповідності з організаційною політикою, враховуючи принципи гендерної рівності та соціальної інклюзії (GESI), а також відповідно до Статуту організації та внутрішніх політик, зокрема:
- Політика протидії дискримінації
- Кодекс етичної поведінки персоналу
- Політика гендерної рівності
- Політика захисту персональних даних
- Антикорупційна політика
Ми впроваджуємо ці документи не лише формально, а як дієві механізми забезпечення якісної, безпечної та етичної журналістської діяльності, яка відповідає цінностям нашої організації.
3. Основна діяльність за звітний період
У звітному періоді ГО «Антикризовий медіа-центр» реалізувала три масштабні проєкти, спрямовані на інформування, діалог та підтримку громад, зокрема на сході України.
3.1. Проєкт “СхідВідновлення” (Реалізований за підтримки Фонду “Партнерство за Сильну Україну”)
Мета:
- Підвищення обізнаності мешканців сходу України та ВПО щодо післявоєнного відновлення регіонів
- Покращення комунікації між владою, громадським сектором та громадами для визначення ролей усіх учасників у процесі відновлення;
Завдання:
- Створення умов для діалогу між владою різних рівнів, громадським сектором, представниками бізнесу та громадами щодо повоєнного відновлення Донеччини та Луганщини.
- Визначення та формування збірки основних пропозицій громадян щодо пріоритетних реформ та стратегічних ініціатив, реалізація яких є необхідною для ефективної роботи та відновлення регіонів; надання цих пропозицій владі для подальшої роботи.
- Інформування аудиторії щодо пропозицій та напрацювань держави згідно порядку дій у післявоєнному періоді, роз’яснення просто і доступно складних бюрократичних й організаційних процесів, які супроводжують цей період.
- Збір думок та пропозицій профільних експертів й оформлення їх у простому та зрозумілому форматі для інформування аудиторії та використання цих напрацювань владою.
Аудиторія та бенефіціари проєкту:
- Мешканці Донецької та Луганської областей й ВПО: жінки та чоловіки, які слідкують за новинами, небайдужі до проблем громади, області, країни, прагнуть позитивних змін, відновлення постраждалих територій, активні користувачі соцмереж.
- Представники неурядових об’єднань та формувань у регіоні
- Представники влади
- Представники бізнесу
- Проактивна молодь
Ключовий мультимедійний продукт:
Перелік онлайн-дискусій:
- Роль неурядових організацій у процесах відновлення Донеччини та Луганщини
- Роль культури у процесах відновлення Донеччини та Луганщини
- Працевлаштування в умовах воєнного стану
- Роль бізнесу у відновленні Донеччини та Луганщини
- Війна та екологія. Що ми втрачаємо
- Житло – першочергова потреба для ВПО під час війни
- Як громадам планувати відновлення в умовах невизначеності
- Чи буде кому і для кого відновлювати?
Перелік подкастів:
- Епізод #1. Відновлення України: що ми про це знаємо
- Епізод #2. Нічого для нас без нас: громадськість має бути залучена у відновлення України
- Епізод #3. Майбутнє громад: як відновлення вплине на територіальний устрій Донеччини після перемоги
- Епізод #4. Бібліотека, як майданчик для відновлення культурної спадщини
- Епізод #5. Відновлення історичної пам’яті та справедливості
- Епізод #6. Нова архітектура міст
- Епізод #7. Відновлення екології та водопостачання на Донеччині
- Епізод #8. Відновлення підприємств на Донеччині
- Епізод #9. Молодь готова повертатися та долучатися до відновлення
- Епізод #10. Як БФ «Схід SOS» допомагає із відновленням громад
- Епізод #11. Команда ГО «Аваліст» допомагає відновлювати пошкоджені обстрілами будинки
- Епізод #12. Мобільні амбулаторії Краматорського ЦСМ №1 як одне з рішень у післявоєнному відновленні
- Епізод #13. ГО «Клуб рибалок України» готова допомагати із відновленням Донеччини
- Епізод #14. ГО «Фонд розвитку громади» гуртує у Краматорську переселенців та місцевих в спільноту
- Епізод #15. Малий та середній бізнес може стати основою для майбутнього відновлення
- Епізод #16. «Zeus Ceramica»: що потрібно для відновлення
- Епізод #17. ГО «СКЦ «Задзеркалля» допомагає молоді у підвищенні навичок для майбутнього відновлення
- Епізод #18 Краматорський музей історії міста: збереження української спадщини – складова відновлення
Результат:
В рамках проєкту було проведено 8 онлайн-дискусій з представниками різних груп суспільства щодо аспектів відновлення регіону (з трансляцією на каналах АКМЦ у Facebook та YouTube), створено понад 720 матеріалів серед яких текстові інформаційно-аналітичні матеріали, відеосюжети та кепшни, інтерв’ю, подкасти, мультимедійні матеріали. Крім того, були проведені опитування громадської думки щодо партисипативних процесів на сході України й бачення громадян щодо процесу повоєнного відновлення.
Проєкт охопив понад 6 млн корисутвачів у Фейсбуці. Близько 1,8 млн переглядів отримав відео-контент на сторінках в ФБ, та понад 550 тис переглядів на каналі Youtube.
На жаль, у зв’язку з припиненням фінансування з боку USAID, реалізацію проєкту не вдалося повністю завершити.
Антикризовий медіа-центр щиро вдячний народу Сполучених Штатів Америки за можливість протягом певного часу висвітлювати критично важливу тему відновлення Донеччини та Луганщини.
Ми продовжуємо роботу у цьому напрямі на волонтерських засадах, зберігаючи фокус на процесах відновлення регіонів, формуванні суспільного діалогу та посиленню ролі громад у повоєнному майбутньому.
3.2. Проєкт “Про важливе – в деталях”
Мета:
- Оперативне інформування аудиторії, пояснення суті прийнятих владою рішень, демонстрація взаємодії установ і організацій у процесах відновлення та розвитку регіону.
- Висвітлення ролі громадян та неурядових організацій у суспільно-політичних процесах, що відбуваються в умовах викликів, спричинених російською агресією.
Аудиторія та бенефіціари проєкту:
- Мешканці громад Донеччини та Луганщини, що цікавляться новинним контентом та подіями
- в регіоні
- Представники місцевої та регіональної влади
- Представники бізнесу
- ВПО
- Представники НУО, які діють в регіоні або тимчасово релоковані
- Молодь, яка лишається в громадах, або розглядає перспективу повернення
Ключовий мультимедійний продукт:
Документальний фільм «Маріуполь. Драма. 16/03», створений на основі інтерв’ю з акторами драматичного театру, які перебували в будівлі до й під час трагедії.
«Маріуполь. Драма. 16/03» став для мене першим досвідом створення документального фільму. Аби вибудувати цілісну розповідь від першої особи, потрібно було спиратися лише на історіях головних героїв До цього мала досвід створення коротких новинних сюжетів про події до 3 хвилин без закадрового тексту, але у випадку «Маріуполь. Драма. 16/03» потрібно з майже 4 годин записів обрати найголовніше та найцікавіше, аби донести до глядачів суть та емоції героїв фільму. Цей досвід у майбутньому допоможе створювати контент на основі історій людей без закадрового тексту.
Ірина Мартинова, авторка фільму, журналістка АКМЦ
Партнерства:
Під час реалізації проєкту налагоджено партнерства із представниками Черкаського правозахисного центру, Коаліцією «Інклюзивне відновлення України», Агенцією антикризової підтримки, а також поновлено зв’язки з низкою релокованих зі сходу України НГО для подальшої співпраці.
Результат:
Протягом реалізації проєкту команда ГО «Антикризовий медіа-центр» успішно втілила всі заплановані активності та підготувала й поширила 172 одиниці медіаконтенту. У процесі роботи ми дотримувалися аналітичного й уважного підходу до створення матеріалів: прагнули уникати дублювання офіційних текстів і фото, вже опублікованих іншими ЗМІ, та завжди додавали власний погляд і контекст. Наші матеріали охоплювали різні формати: від текстових публікацій та лонгрідів до відеоконтенту різних жанрів – сюжетів, інтерв’ю, прямих ефірів, кепшн-відео, а також мультимедійних продуктів. Ми регулярно підсумовували головні події тижня, надавали експертні коментарі та слідкували за ключовими тенденціями. Під час проєкту команда АКМЦ спробувала новий для себе формат роботи – створення документального фільму «Маріуполь. Драма.16/03».
За 5 місяців проєкту мали наступний результат:
- кількість унікальних користувачів сайту acmc.ua склала 209 000 осіб.
- охоплення дописами у Фейсбуці – 1 697 991
- кількість взаємодій із дописами на сторінках АКМЦ у Фейсбуці склала 188 194.
3.3. Проєкт “Розвиток незалежних ЗМІ на Донбасі”
Мета:
- Зміцнення інформаційного поля та створення якісного місцевого контенту
- Підвищення рівня обізнаності щодо процесів відновлення та законодавчих змін
Підтримка громадянської активності та розвитку лідерських ініціатив
Результат:
Ми систематично висвітлювали актуальні події, виклики та досягнення громад Донеччини та Луганщини. Особливий акцент зроблено на достовірності, оперативності та актуальності інформації, що дозволило підвищити рівень довіри серед аудиторії. Загалом було підготовлено 398 одиниць контенту. Проведено 20 відкритих заходів з прямими ефірами та 101 захід закритого формату, спрямованих на діалог та взаємодію з цільовими аудиторіями.
Наша команда фокусувалася на висвітленні процесів повоєнного відновлення інфраструктури, громад та бізнесу на сході України. Створювалися пояснювальні матеріали щодо актуальних змін у законодавстві, діяльності органів влади та громадських організацій в умовах кризи та воєнного стану. Ми розповідали історії мешканців та організацій, які своїми діями роблять внесок у розв’язання важливих соціальних проблем. Ці приклади надихали інші громади та окремих громадян долучатися до активної участі у суспільному житті та процесах відновлення регіону.
Загальна кількість користувачів, охоплених контентом на основній сторінці АКМЦ у Facebook, становила 167 622. Матеріали на сайті АКМЦ переглянули 8 132 користувачі. Канал АКМЦ на YouTube отримав 6 823 перегляди.
3.4. Інші проєкти
-
- Завдяки технічній підтримці команда АКМЦ отримала пристрої для забезпечення безперебійного живлення журналістів. Це дозволило продовжувати роботу навіть під час відключень електроенергії та не переривати інформаційний супровід для наших читачів і глядачів.
- Крім того, було придбано додаткові альтернативні джерела енергії, що додатково посилило технічну стійкість редакції у кризових умовах.
4. Цифрова присутність та охоплення
-
- Сайт acmc.ua: за 2024 рік його відвідало 380 тис користувачів
- Сторінка у Facebook facebook.com/acmc.ua: налічує понад 32 тис. підписників. Охоплення за звітній період близько 1 млн користувачів ФБ.
- З 2022 року рекламний кабінет сторінки потрапив в бан через політику Facebook (було введено санкції проти Донецької та Луганської областей). Тому ми створили додаткову сторінку facebook.com/acmc.InFocus: для поширення контенту за допомогою таргетованої рекламної кампанії. Сторінка налічує 2 тис. підписників і за рік мала біля 5 млн охоплення користувачів ФБ.
- Youtube-канал @acmcua: із 14557 підписниками. За 2024 рік наші відео дивилися 884 277 разів
5. Наша команда
2024 рік став роком викликів, рішень і нових форматів. Усе, що вдалося реалізувати – десятки подій, сотні матеріалів, нові партнерства, документальні проєкти та робота в умовах блекаутів – стало можливим завдяки злагодженій роботі нашої команди. Ми вдячні кожному і кожній за професіоналізм, витримку, людяність і відданість медійній справі.
Склад команди АКМЦ у 2024 році:
-
-
- Марина Недоруба, голова організації, фінансова менеджерка
- Тетяна Андрєєва, заступниця керівника організації, SMM-менеджерка
- Ріта Карпенко, головна редакторка
- Павло Піскун, редактор
- Ірина Мартинова, журналістка
- Ірина Міщенко, журналістка
- Світлана Денисенко, журналістка
- Ганна Бальчінос, журналістка
- Святослав Баленко, відеооператор, відеомонтажер, дизайнер
- Богдан Лук’яненко, відеооператор, відеомонтажер
- Олександр Михальков, відеомонтажер
- Юлія Володченко, комунікаційна менеджерка
-
6. Фінансування та прозорість
Бюджет організації за 2024 рік:
7. Контакти та реквізити
Наші контакти:
e-mail: acmc.ua@gmail.com
Юридична адреса: 84301, Донецька область, місто Краматорськ, вулиця В.Стуса, будинок 61, квартира 21
Поштова адреса: 20240, Черкаська область, Звенигородський район, село Козацьке, вулиця Центральна, будинок 30
Наш сайт: acmc.ua
Наші сторінки у Facebook: facebook.com/acmc.ua, facebook.com/acmc.InFocus
Наш Youtube-канал: @acmcua
Наш Телеграм-канал: @ACMCinfo
Реквізити для співпраці та підтримки:
ЄДРПОУ: 40158917
Р/р: UA063220010000026009700000469
Отримувач: ГО “Антикризовий медіа-центр”
МФО БАНКУ:322001 АТ «Універсал Банк»
Призначення: Благодійний внесок на здійснення статутної діяльності ГО “Антикризовий медіа-центр”. Без ПДВ.
ГО АКМЦ існує за рахунок саме вашої підтримки!
8. Подяка
У 2024 році ми змогли зробити більше, ніж уявляли на його початку.
Попри виклики війни, нестачу ресурсів і постійні ризики – ми залишалися на зв’язку, інформували, надихали й об’єднували. Це стало можливим лише завдяки спільним зусиллям.
Ми щиро дякуємо:
-
-
-
- нашим донорам – USAID, Фонду «Партнерство за Сильну Україну», Національному фонду на підтримку демократії (NED), The Fix Foundation, ECPMF, Інституту масової інформації (ІМІ) – за довіру, підтримку, ресурс і віру в нашу роботу;
- нашій команді – за витримку, людяність, відданість, професіоналізм і готовність працювати у найважчих умовах. Ви – серце та сила Антикризового медіа-центру;
- нашим партнерам – громадським організаціям, ініціативам, експертам, аналітикам, правозахисникам, місцевим активістам і колегам з інших медіа, які були поруч, співпрацювали, ділилися знаннями й допомагали нам бути корисними;
- нашій аудиторії – читачам, глядачам, підписникам, які щодня звертаються до наших ресурсів, поширюють наші матеріали, залишають зворотний зв’язок і надихають нас не зупинятися.
-
-
Дякуємо, що ви були з нами – весь рік, щодня, попри темряву, тривоги та втому.
Разом ми сильні. Разом ми – світло 💙💛
НАШІ НАГОРОДИ
голова ГО АКМЦ
адміністратор
медіа-координатор
контент менеджер
оператор, режисер монтажу
оператор
журналіст
журналіст
Голова організації. Трагічно загинув 6 вересня 2017 року під час ДТП
ГО АКМЦ ІСНУЄ ЗА РАХУНОК САМЕ ВАШОЇ ПІДТРИМКИ
ЄДРПОУ: | 40158917 |
РР: | UA063220010000026009700000469 |
ОТРИМУВАЧ: | ГО Антикризовий медіа-центр |
МФО БАНКУ: | МФО БАНКУ: 322001 АТ «Універсал Банк» |
Призначення: Добровільна пожертва на здійснення статутної діяльності ГО “Антикризовий медіа-центр”.
Наша сторінка у Facebook
Сторінка Антикризового медіа-центра у ЧЕРКАСАХ
Наш Youtube канал
Наш Телеграм канал
Організація ГО “АКМЦ” зареєстрована 04.12.2015 за юридичною адресою Україна, 84301, Донецька обл., місто Краматорськ, ВУЛИЦЯ СОЦІАЛІСТИЧНА, будинок **, квартира **. Керівником організації є НЕДОРУБА МАРИНА ЮРІЇВНА.
Основний: