У трьох містах Донецької області – у Маріуполі, Слов’янську та Краматорську – запроваджено громадську ініціативу «Реклама без хламу», яка має на меті оптимізувати політику та практику розміщення зовнішніх рекламних конструкцій і вивісок.
Про виявлені проблеми у Краматорську координатори проєкту розповіли на пресконференції в Антикризовому медіа-центрі.
«Чинний стан розміщення зовнішньої реклами потребує виправлення. Але рекламна сфера зачіпає багато сторін – суспільство, владу та бізнес. Тому ми намагаємось шляхом діалогу між усіма зацікавленими сторонами напрацювати такі рішення, які б упорядкували ситуацію із зовнішньою рекламою у місті», – повідомив Денис Бігунов, комунікаційний менеджер громадської організації «Сильні громади», що впроваджує на Донеччині ініціативу «Реклама без хламу».
Передусім, юристи проєкту проаналізували місцеві нормативні документи, що регулюють порядок розміщення зовнішньої реклами у Краматорську, і виявили певні недоліки.
«У прийнятому Краматорською міськрадою Порядку розміщення зовнішньої реклами не передбачено процедуру надання пріоритету та не вказано розмір оплати під час його дії. Також існують розбіжності між пунктами цього Порядку та змістом інформаційної картки на відповідні послуги», – зазначив Ілля Сергунін, координатор проєкту «Реклама без хламу» у Краматорську.
Юристи проєкту припускають, що в такий спосіб влада знаходить нишпорку для непрозорого вирішення питань. Також недосконалий регламент призводить до того, що рекламні конструкції встановлюються з порушенням законодавства та місцевих регуляторних актів.
Наразі у Краматорську виявлено 596 рекламних конструкцій, встановлених з порушеннями. І це тільки у центральній частині міста, де проводилась інвентаризація.
«Всі вони підлягають демонтажу, але знову ж, у місцевому регуляторному акті недосконало прописано порядок демонтажу та зберігання рекламних конструкцій. До того ж, демонтаж незаконно встановлених рекламних конструкцій відбувається за кошти місцевого бюджету, втім не прописана процедура компенсації цих витрат», – додав Ілля Сергунін.
На підставі виявлених недоліків юристи проєкту та координатори напрацюють карту пропозицій, що має покращити стан розміщення зовнішньої реклами у Краматорську. ЇЇ планують обговорити на робочих засіданнях за участі всіх зацікавлених сторін, щоб усім разом сформувати єдиний пакет пропозицій. Його буде подано на розгляд виконкому Краматорської міської ради з метою впровадження у місцеве Положення, яке регулює політики та практики зовнішньої реклами та вивісок у місті.
Світлана Денисенко
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!