До пенсії ще далеко, або ось-ось настане час виходу на заслужений відпочинок. І у першому, і у другому випадку людина може скористатися послугою «Автоматичне призначення пенсії». Для цього не потрібно особисто відвідувати місцеві установи Пенсійного фонду з купою паперових документів. Все можна зробити зі свого комп’ютера, а потім лише дочекатись призначення пенсії.
І що найбільш цікаво – людина не обмежена в часі. Навіть якщо до пенсії залишилося багато років, заяву на призначення пенсії можна подати хоч зараз. Потім до справи треба довантажувати додаткові документи, які можуть вплинути на майбутню пенсію. Коли настане пенсійний вік, звертатись до Пенсійного фонду не доведеться, оскільки виплати будуть призначені автоматично.
Детальніше про те, як працює сервіс «Автоматичне призначення пенсії» та які найчастіші питання щодо нього, Антикризовому медіа-центру розповіла начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області Наталія Рад (на фото).
На кого розрахована дана послуга?
Автоматичне призначення пенсії – це зручний онлайн сервіс подачі документів на призначення пенсії за фактом досягнення пенсійного віку. Ним можуть скористатись всі майбутні пенсіонери через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.
Сервіс дозволяє надати всю необхідну для призначення пенсії інформацію завчасно, без будь-яких часових обмежень. Пенсію буде призначено автоматично, коли громадянин досягне пенсійного віку. При тому будуть враховані всі наявні дані про людину та всі документи, що були подані нею до Пенсійного фонду України.
Коли настане час виходу на пенсію (досягнення пенсійного віку), людині не потрібно буде додатково звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду, щоб подати паперову заяву з відповідними паперовими документами.
Для тих користувачів, які ще не є пенсіонерами, сервіс дозволяє завчасно провести перевірку наявних у Пенсійному фонді даних. При тому людина передає всі дані про себе онлайн, а не відвідує сервісні центри Пенсійного фонду.
Як скористатись сервісом?
Щоб скористатися сервісом і подати документи для призначення пенсії, потрібно зареєструватись на вебпорталі Пенсійного фонду України через особистий кабінет користувача за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
Перед тим варто перевірити строк дії підпису, а якщо його ще немає – згенерувати КЕП, звернувшись до одного з ліцензійних сервісних центрів або до банківської установи. Це можна зробити онлайн.
Зайшовши до особистого кабінету, обираємо послугу «Анкета-заява на автопризначення пенсії» та уважно читаємо інформаційне повідомлення. В ньому міститься детальна інструкція щодо порядку заповнення анкети, змісту поданих документів та розміру файлів сканованих документів.
Які подальші кроки?
Наступним етапом є написання анкети. В ній деякі поля вже заповнені автоматично за даними особи, які є наявними на порталі. Треба заповнити пусті поля актуальною особистою інформацією – загальні дані, паспортні дані, адреса проживання та реєстрації тощо. Також потрібно вказати, якому зручному способу виплати призначеної пенсії людина надає перевагу.
Далі прикріпити скановані копії документів у відповідні розділи. Серед них є обов’язкові та ті, які людина вважає за необхідне надати, щоб підтвердити своє право на певні доплати та пільги. Скан-копії мають бути кольоровими та «важити» менше як 1 МБ.
Перелік документів такий:
- Паспорт або інший документ, що посвідчує особу.
- Реєстраційний номер облікової картки платника податків.
- Трудова книжка та/або документи про стаж.
- Довідки про пільговий характер роботи.
- Військовий квиток або довідка про періоди проходження військової служби.
- Диплом, атестат або свідоцтво про навчання.
- Свідоцтва про народження дітей та шлюб.
- Документи, які засвідчують особливий статус людини.
Завершальним етапом заповнення анкети є надання згоди на обробку персональних даних. Анкету-заяву разом із завантаженими документами підписуємо електронним підписом та надсилаємо.
Після того як заява буде опрацьована фахівцями Пенсійного фонду, користувач отримає повідомлення про автоматичне призначення пенсії, дату та розмір виплат. Інформація надійде у зручний спосіб – за допомогою SMS, засобами вебпорталу або через мобільний додаток.
Читайте також: Допомога пенсіонерам, яким не вистачає стажу
Як дізнатися, що автоматичне призначення пенсії є правильним?
Система автоматичного призначення пенсії передбачає зворотній зв’язок за результатами опрацювання звернення. Відповідна інформація знаходиться у вкладці «Мої повідомлення». Наприклад, у разі відсутності необхідного страхового стажу система надішле про це повідомлення.
Всі документи, які були надані за допомогою сервісу «Автопризначення пенсії», оцифровуються та атрибутуються спеціалістами Фонду. На підставі сукупної інформації формується електронна пенсійна справа. У ній можна переглянути наявний стаж, періоди та розміри заробітної плати, з якої обчислена пенсія, та розмір пенсії. Але матеріали електронної пенсійної справи будуть доступні до перегляду з моменту призначення пенсії.
Після призначення пенсії людина може зайти на портал і в меню «Пенсіонерам» зайти у розділ «Електронна пенсійна справа». Тут автоматично оновлятимуться особисті дані про призначення або перерахунок пенсії, а також складові суми пенсійної виплати. Таким чином є можливість у будь-який час мати доступ до актуальної інформації з власної пенсійної справи.
Читайте також: Альтернативна пенсія – як працюють недержавні пенсійні фонди
Світлана Денисенко, «ЗмІнИ. Схід»
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках – YouTube або Facebook або Twitter. Долучайтесь!
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!