Будують нову чи реконструюють стару: які роботи проводять на теплотрасі у Краматорську

28706
коментарі відсутні

Будують нову чи реконструюють стару: які роботи проводять на теплотрасі у Краматорську

У Краматорську за кошти міського бюджету розпочали роботи на частині теплотраси вздовж вул. Олекси Тихого. За декілька днів до цього в системі публічних закупівель «Prozorro» оприлюднили два тендери щодо робіт. Може здатися, що вони стосуються одного й того ж об’єкта. Чи так це, чи криється за цим «зрада» – з’ясувати допоможуть документи. 

Закупівлі без аукціону 

Інформації про закупки двох послуг з’явилися в системі «Prozorro» 21 серпня з різницею у декілька годин. Замовником є краматорське комунальне підприємство «Міст». Відповідно до документів закуповують послуги з метою «підготовки до опалювального сезону у Краматорську». Роботи мають закінчити до кінця цього року. 

Обидві закупівлі відбулись без аукціону. Тобто договори з постачальником послуг уклали напряму. Проте законодавство зобов’язує замовників публікувати звіти, якщо вони не стосуються закупівель оборонного призначення, які становлять державну таємницю. Закупка цих послуг підпадає під вимоги публікації, бо їхні суми вище визначених законодавством порогів: понад 9 млн грн та понад 16 млн грн.

В обох тендерах замовник КП «Міст» вказує однакові підстави для проведення неконкурентної закупівлі, а саме: «Виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу».

У першому тендері йдеться про «реконструкцію теплотраси ЦГБ від ТК-2 до ТК-5 по вул. Олекси Тихого, 17». Вартість робіт, яку визначив замовник, склала 9 493 212,19 грн. У другому назва робіт сформульована інакше: «нове будівництво теплотраси від теплотраси ЦГБ (ТК-2 по вул. Олекси Тихого) до ТК-6 по вул. Конрада Гампера». Вартість цих робіт – 16 012 850,40 грн.

Як бачимо, йдеться про частину теплотраси за майже однією адресою. Проте різницю можна побачити у маркуваннях різних ТК (теплова камера –спеціальна збірна конструкція з залізобетону, яка використовується для облаштування підземних комунікацій, водопровідних або теплових мереж), але головну відмінність треба шукати в кошторисі, який описує роботи на об’єктах.

Що можна зрозуміти з документів про закупки 

У кошторисах закупівель перелічено все, що планує зробити виконавець. Спочатку йдеться про однаковий перелік робіт, які відрізняються обсягами. Але далі можна зрозуміти, що у закупівлі на суму понад 16 млн грн мова про побудову нової розв’язки зі спорудженням нових теплових камер. 

Будують нову чи реконструюють стару: які роботи проводять на теплотрасі у Краматорську - Фото №1

Саме тому ці дві закупівлі і мають різні назві – реконструкція теплотраси та нове будівництво, бо йдеться про різні об’єкти. У результаті цих робіт частину  теплотраси заплановано реконструювати та підключити до котельні. Від котельні розбудовується додаткова мережа, яка закільцює житлові будинки та медичні установи цього району. Заступник Краматорського міського голови Андрій Безсонний пояснив, що нині ухвалили рішення щодо інших підходів у постачанні тепла споживачам. Адже, за його словами, це необхідність для розв’язання низки проблем, які виявила широкомасштабна війна. У місті хочуть поступово переносити джерела постачання тепла ближче до споживачів. Серед головних причин – великі втрати тепла в застарілій, немодернізованій мережі. 

«Наша ціль – побудова декількох нових, сучасних котелень, які будуть здатні давати тепло окремим районам міста. Нам вдається будувати їх з нуля завдяки залученню грошей донорів. Це сучасні, потужні, автономні точки, які в своєму повсякденному функціонуванні не потребують рук персоналу. Всі дані про їхню роботу передаються до АСУ (автоматична система управління), де виводяться на екран та контролюються диспетчером. У районі, де розпочато роботи на теплотрасі, така котельня вже побудована і чекає підключення до труб. До речі, ми вперше вирішили змінити підходи в їхній прокладці – центральна магістраль з металу, подальша розгалужена мережа з пластику. Звісно, йдеться про високоякісні матеріали, які менше зношуються. Такі підходи вже застосовувались в деяких містах України», – повідомив  заступник Краматорського міського голови Андрій Безсонний.

Хто виконавець і що про нього відомо

Виконавцем робіт, з яким уклали договір в обох тендерах, є ТОВ «Авто-М» – фірма з Запоріжжя. Підрядник має можливість виконувати роботи за новими технологіями завдяки спеціальному обладнанню та роботизованій техніці. Відбувається це без пошкодження асфальтового покриття, без викопування траншей, без зупинки руху транспорту. Так, наприкінці 2022 року Ковельська міська рада на Волині повідомила, що ТОВ «Авто-М» замінили 170 м труб водоканалу. Там підкреслили, що подібні технології, окрім створення менших незручностей, дозволяють економити гроші. 

Водночас підрядник був фігурантом у кількох кримінальних справах щодо робіт у Дніпропетровській області. В ухвалі суду було вказано, що комунальне підприємство «Дніпроводоканал» та ТОВ «Авто-М» протягом 2019-2021 уклали вісім договорів на виконання робіт з капітального ремонту та реконструкції водоводів, самопливних колекторів, усунення жорсткого засмічення каналізаційного колектору. Загальна вартість угод склала понад 40 млн грн. Відповідно до досудового розслідування працівники водоканалу та фірми «налагодили схему з розкрадання бюджетних грошей». Проте «Авто-М» понад 20 років утримується на ринку послуг та виграє мільйонні тендери. 

«Постачальники послуг зараз йдуть в наш регіон не дуже охоче. Місто вже співпрацювало з цим підприємством. У нас не було нарікань до його попередніх робіт ані до швидкості, ані до якості, ані до персоналу, ані до техніки. Тому було його обрано. Перед нами стоїть завдання: частині житлових будинків та великій кількості медичної інфраструктури Краматорська необхідно увійти в цей опалювальний сезон з новою котельнею, до якої підключена нова мережа. Ця мережа понесе тепло людям. І йдеться не про кінець року, а про кінець жовтня-початок листопада. Дуже сподіваюсь, що виконавець не підведе», – зазначив заступник Краматорського міського голови Андрій Безсонний.

Відповідно до даних opendata серед найбільших замовників послуг у  ТОВ «Авто-М» є комунальне підприємство «Краматорський водоканал». Загальна сума договорів складає понад 70 млн грн.

Марина Романцова


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!


0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Новини

Відео

Аналітика