На Луганщині в Марківській сільській територіальній громаді створюють колцентр, який відповідатиме одразу за кілька напрямів. Сервіс дозволить жителям віддалених населених пунктів бути у центрі подій і змін. За його допомогою селяни зокрема дистанційно вирішуватимуть адміністративні та соціальні питання.
Марківська громада налічує 34 населені пункти, де мешкає 14 тисяч людей. Об’єднані вони у дев’ять старостатів. Однак, протяжність між селами подекуди сягає кілька десятків кілометрів. Натомість значно скоротили відстань між людьми та послугами цифрові технології.
Тут вже кілька років поспіль впроваджується концепція «Smart-громада». Завдяки програмному забезпеченню, «Розумне село» об’єднало мережею всі старостати. Тепер у кожному з них є робоче місце представника ЦНАПу. Відповідно нема потреби жителям сіл їхати за довідкою в адміністративний центр громади.
Аби зробити так, щоб селяни не били ноги та не наражали себе зайвий раз на небезпеку у часи пандемії, громадськість пішла ще далі, і нині працює над організацією нового сервісу – колцентру у межах проєкту «Громада мене почує».
Завдяки сучасному зв’язку селяни зможуть отримувати будь-яку консультацію з адміністративних та соціальних питань. Реалізує ініціативу ГО «Бондарівка» за підтримки Програми ООН із відновлення та розбудови миру. 15% від суми – внесок Марківської громади. За кошти гранту придбають мережеве телекомунікаційне обладнання та організують навчання для спеціалістів, що будуть з ним працювати.
«Цей проєкт вкрай потрібний сільській громаді. До цього ми вже подбали про технічне оснащення наших клубів. У кожному є ноутбук і доступ до інтернету. Тому зв’язок у нас з населенням налагоджений. «Гаряча лінія» розширить нашу взаємодію, оскільки надасть можливість проконсультуватися аж за 35 питаннями. Доступ буде навіть до заступників очільника Марківської громади», – розповідає начальниця відділу економічного розвитку, інвестицій та інформаційно-комунікаційних технологій Марківської СТГ Вікторія Сиса.
Завдяки реалізації проєкту «Громада мене почує» створюється єдина комунікаційна мережа, за допомогою якої буде налагоджений якісний та швидкий зв’язок між мешканцями громади та установами – надавачами послуг.
«Будь-хто із селян за допомогою мобільного зможе зателефонувати у колцентр. Система запропонує варіанти служб, до яких може бути адресоване питання і з’єднає з необхідним спеціалістом. Тобто, жителям не потрібно запам’ятовувати купу номерів, посад і організацій. Багато питань вони зможуть розв’язати, набравши лише один номер – колцентру», – пояснює механізм роботи менеджерка проєкту «Громада мене почує» Ганна Петриченко.
Микола Сопельник координатор проєкту, а також місцевий ІТ-спеціаліст. Саме він відповідає за технічну складову. Він каже, що таке нововведення полегшить життя не тільки селянам, а й спеціалістам, які змушені роздавати свої особисті номери телефонів громадянам для уточнення інформації, консультації чи перевірки даних. Але не завжди люди до цього ставляться з розумінням. Вирішуючи якісь проблеми, подеколи той, хто телефонує не бере до уваги вихідні, неробочий час, лікарняний чи відпустку фахівця.
Колцентр обмежить подібні незручності. Механізм наступний: буде один вхідний номер, далі сигнал потраплятиме на АТС, де стоятиме проєктне обладнання з необхідним меню, що структуруватиме питання, які надходитимуть, і вже через інтернет дзвінок буде розподілятися на внутрішні телефони служб.
«Людина набирає номер колцентру. Далі комутатор вітає і пропонує за меню перейти за тим питанням, за яким телефонує житель будь-якого села громади. Наприклад: «Натисніть один, якщо ваше питання стосується адміністративних питань, натисніть два, якщо вам необхідна консультація з соціальних питань», – пояснює Микола.
У планах доєднати до сервісу лікарню, водоканал, комунальні служби тощо. Вихідних усього буде три номери.
Марківська сільська територіальна громада вже другий рік поспіль бере участь у Грантовому конкурсі. Загалом до кінця січня 2022 року тут буде реалізовано п’ять проєктів на загальну суму – понад мільйон гривень.
Цей матеріал підготовлено у межах проєкту «Громада мене почує», який реалізує ГО «Бондарівка» за організаційної підтримки ГО «Взаємодія-Плюс» у межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки урядів Данії, Швейцарії та Швеції.
Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).
Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!