Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів у тому вигляді, в якому зараз існує, утворилася у 2016 році. Саме тоді відбулося об’єднання в єдиний центральний орган виконавчої влади трьох окремих служб – Державної ветеринарної і фітосанітарної служби, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів та Державної санітарно-епідеміологічної служби.
Відповідно, що й повноважень у Держпродспоживслужби багато. ЇЇ діяльність охоплює:
- ветеринарну медицину та захист рослин,
- дотримання вимог санітарного законодавства,
- безпечність харчових продуктів,
- ринковий нагляд,
- контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів,
- контроль за регульованими цінами.
Особлива увага приділяється якості та безпечності харчових продуктів. За великим рахунком, служба здійснює контроль за продуктами харчування «від лану до столу». Тобто починаючи з вирощування, переробки та перевірки безпечності кінцевої продукції, яку купує споживач. І закінчуючи наглядом за дотримання санітарних норм у точках продажу.
Для порушників у Держпродспоживслужби є суворі методи покарання. Найм’якіші з них – видання приписів щодо усунення порушень. Втім можуть бути накладені штрафи. У 2019 році їх було виписано на суму 16 мільйонів гривень.
Також може бути припинено виробництво харчових продуктів, якщо вони становлять загрозу для життя та здоров’я людей. Минулого року – 376 таких рішень.
Іноді Держпродспоживслужба видає приписи про вилучення або знищення неякісних харчових продуктів. Минулоріч було 203 таких випадків.
Щодо непродовольчих товарів, Служба перевіряє, чи відповідає певний продукт технічним вимогам, чи дотримується стандартів виробник продукції.
Так само перевіряються харчові продукти на непродовольчі товари, що ввозяться в Україну з-за кордону. У рамках здійснення ринкового нагляду, Держпродспоживслужба на таможні відбирає зразки продукції та забезпечує проведення їх експертизи.
Якщо неякісні продукти все ж таки потрапили на реалізацію, або споживач вважає, що вони не відповідають стандартам якості, то потрібно поскаржитися до Держпродспоживслужби. На підставі звернення Служба проведе позапланову перевірку. У 2019 році за кожною другою скаргою було ухвалене позитивне рішення, а споживачам повернуто понад 8 мільйонів гривень за неякісні товари та послуги.
Серед усіх торгівельних об’єктів, що потрапили під перевірку Держпродспоживслужби, 25 відсотків, тобто кожен четвертий, має порушення – або відсутня інформація про товар, або минув строк придатності. У супермаркетах найчастіше – це недотримання температурного режиму при зберіганні швидкопсувної продукції.
Окрім цього, споживачі можуть поскаржитися у Службу на навмисне завищення цін на товари, ліки та послуги (в тому числі – житлово-комунальні), до яких застосовується державне регулювання.
Тобто звертатись до Держпродспоживслужби можна, і навіть необхідно, коли йдеться про будь-яке порушення прав споживачів.
В Донецькій області Головне управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів знаходиться у місті Маріуполь.
У розділі «телефонний довідник» можна знайти контакти та адреси міських і районних управлінь.
Також на сайті служби є зразки письмових заяв та електронна приймальня для подання скарг онлайн.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
Прегелянути коментарі (2)
и что же Вы не видите,что на Крытом рынке Краматорска продают яйца в фекалиях курей,с запахом несвежести от Дмитриевской птицефабрики.яйца непонятного цвета и запаха...или народ,не скот...все прокатит
видимо, жалоб не поступало =\