Помітність соціальних ідей, робота з новими медіа, сторітелінг та інноваційність, про яку хочеться розповідати – це ті пункти, на яких зосереджений Ідеятон Активних Громадян. Він об’єднав випускників локальних тренінгів, місцевих та обласних пітчингів, фасилітаторів та учасників програми “Активні Громадяни”, яка діє з 2014 року, і загальна кількість її випускників в Україні складає понад 60 тис осіб.
Ідеятон Активних Громадян проводився в середині грудня Британською Радою в межах програми «Активні громадяни» за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні. Це 3-денний онлайн-захід, під час якого команди розвивали свою ідею у проєкт соціальної дії. Переможці отримають можливість втілити власні проєкти, отримавши фінансування від Британської Ради в Україні в розмірі до 40 000 грн.
“Ми на Ідеятон прийшли командою ЛЕМКО-центру з ідеєю гончарної майстерні в Званівці, – розповідає засновниця ГО “Чарівні Руни” Юлія Тимчак. – 40 тисяч нам вистачало: 16 тисяч грн на гончарне коло, ще 18 тисяч – обжигова піч. І ми так усе спланували. Але виявилося, що потрібна не своя команда, а треба групуватися з іншими, вже зареєстрованими учасницями та учасниками, і важливо, щоб в них був сертифікат. Тут ви подумали про “зелений про вакцинацію”, але НІТ – потрібен білий від Актів Сітізен!”.
Юлія вирішила об’єднатися із вже знайомою активісткою з Єпіфанівки – Оленою Пасічник. Але за умовами конкурсу команда мала складатися мінімум з трьох людей.
“В останній момент дві дівчини відписалися нам, що готові просувати тему дитячого дозвілля в своїх сільських громадах, – каже Юлія. – Валентина з Волині була з ідеєю арт-терапії, але чесно сказала, що навряд чи зможе всі три дні бути на зв’язку. Наразі ми її вже не подаємо в заявці. А в Ірини з села Зоря, що в Рівненській області, була задумка популяризувати ідею “Нового шкільного харчування” по Клопотенку… Тобто, у всіх такі ідеї офлайнові, точкові… І суму було вирішено поділити на чотирьох. Тобто кожній учасниці по 10 тисяч гривень на реалізацію її ідеї… Але в 10 тисяч ми всі не дуже вкладалися. Тому після перемовин вирішили зупинитися на темі екології, а саме створення ЕКОторбинок з дітьми в цільових громадах”.
Загалом участь в Ідеятоні узяли 22 команди та 80 учасників й учасниць. З ними працювали 20 експертів та понад 10 майстер-фасилітаторів. Ідеятон схожий по формату на тренінг, під час якого учасники працюють у командах, використовують інноваційні навчальні практики, отримують консультації від досвідчених експертів для роздумів й співпраці над можливими рішеннями. Результатом ідеятону є перетворення своїх ідей у нові проєкти соціальної дії з розробленим комунікаційним планом.
“Найбільш корисним було, мабуть, якраз командотворення. Вийшли ми з Ідеятону з наступними напрацюваннями: команда наша тепер називається СОДА (соціальне об’єднання дитячої активності), а проєкт – «Торбоманія». Він має підвищити рівень еко-свідомості двохсот дітей Званівської, Єпіфанівської та Зорянської громад шляхом проведення 10 майстер-класів з виготовлення еко-торбинок та просвітницької кампанії зі спектру еко-свідомого життя” – зазначає Юлія Тимчак.
Переможців Ідеятону оголосять вже 27 грудня.
Матеріал опублікований в рамках проєкту “Покращення контенту локальних медіа через розвиток комунікацій та медіаграмотності у громадах” за підтримки Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the U.S. Embassy in Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!