Кабмін вивів переселенців з тісних обіймів Ощадбанку
Тепер внутрішньо переміщені особи зможуть отримувати пенсії і соцвиплати через будь-які банки. Раніше це була виключно монополія «Ощадбанку», що призводило до різних зловживань з боку співробітників фінансової установи.
На засіданні уряду 13 вересня Кабінет Міністрів України ввів можливість виплати пенсій і соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам з отриманням готівкових коштів і проведенням безготівкових операцій через будь-які банки, а не тільки через «Ощадбанк». Відповідне рішення прем’єр-міністр Володимир Гройсман зачитав серед прийнятих без обговорення, передає «Інтерфакс-Україна».
Доставку пенсій і соцвиплат за місцем проживання особам з інвалідністю першої групи здійснювати буде не «Ощадбанк», а «Укрпошта».
Крім того, уряд України скасував перевірки матеріально-побутових умов внутрішньо переміщених осіб для працівників державних органів, органів місцевого самоврядування та військовослужбовців-переселенців, які знаходяться в зоні проведення антитерористичної операції (АТО) на Донбасі, що проводилися раніше щопівроку. Не проводиться чергова перевірка також тих, хто, згідно Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, пройшов фізичну ідентифікацію в «Ощадбанку».
Можливість вибирати банк для отримання пенсій та соціальних виплат може значно полегшити життя переселенцям. Адже відомо чимало випадків, коли «Ощадбанк» намагався заробити додаткові кошти, нав’язуючи самим незахищеним клієнтам – ВПО – додаткові платні послуги.
На сайті Мінфіну в рубриці «консультації онлайн» є багато нарікань на роботу «Ощадбанку».
Ось тільки деякі з них:
«Почему берут 40 грн. при индентификации в Ощадбанке в Мариуполе по адресу ул. Металлургов, 166?».
«При прохождении моим отцом идентификации ВПЛ по электронному пенсионному удостоверению потребовали оплатить 30 гривен на Мегалайф. Объясните, что это за нововведения».
«При прохождении идентификации кассир настоятельно требовал открытия кредита или депозита или страховки здоровья на месяц за 15 грн. Я упиралась как могла, меня пугали, что если я не пройду одну из этих процедур, то идентификация не будет пройдена. Заставили пройти процедуру смены ПИН-кода на ПОС-терминале у кассира, хотя такой необходимости у меня не было. По сути я даже не меняла ПИН-кода, я просто три раза ввела свой старый. В результате за эту никому не нужную процедуру банк снял с меня 10 грн.».
У відповідь на такі претензії консультант банку відповідає однозначно: «Ідентифікація не вимагає оплати. Вам продали додатковий продукт, від якого Ви маєте право відмовитися. Для проходження ідентифікації необхідно звернутися в будь-яке відділення банку з картою і паспортом, і зробити видаткову операцію на ПОС-терміналі в касі банку з введенням ПІН-коду (перевірка балансу, зняття коштів, зміна ПІН коду) ».
Тепер, після рішення Кабміну, внутрішньо переміщені особи зможуть вибирати будь-який більш зручний для себе банк.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!