Краматорська громада має намір контролювати роботу комунальників
Мільйони гривень щороку витрачаються з місцевого бюджету на фінансову підтримку підприємств, що знаходяться в комунальній власності, тобто, належать громаді. Попри це, багато з них є збитковими. Чому? Може, неефективно використовуються бюджетні кошти, або є недоліки в управлінні, чи мають місце корупційні чинники?
На всі ці питання мали б відповісти Наглядові ради при даних підприємствах, однак у Краматорську зволікають зі створенням відповідних колегіальних органів. Активізувати процес рішуче налаштована міська Громадська рада, тим більш що всі необхідні регламентуючи документи давно прийняті.
Майже два роки тому, у вересні 2017 року набуло чинності рішення міської ради “Про наглядові ради комунальних підприємств Краматорської міської ради”. Згідно з ним керівники відділу комунального господарства, відділу транспорту, зв’язку та енергетики, відділу житлового господарства, яким підпорядкуються місцеві комунальні підприємства, протягом десяти днів повинні були забезпечити виконання цього рішення. А відділ внутрішнього контролю протягом п’ятнадцяти робочих днів – оприлюднити на офіційному веб-сайті міської ради інформацію про проведення конкурсу по відбору незалежних членів наглядових рад та перелік необхідних для участі у конкурсі документів.
Безпосередньо комунальні підприємства, в яких утворення наглядових рад є обов’язковим, у двомісячний строк мали привести свої Статути у відповідність. Як з’ясувалось, нічого з цього не було зроблено. Про це свідчать відповіді чиновників на офіційні запити Громадської ради.
“У березні цього року ми спрямували декілька запитів щодо переліку комунальних підприємств, на яких утворено наглядові ради, чи процес утворення триває. Начальник юридичного відділу виконкому Юлія Кузіна повідомила про відсутність у відділі взагалі такої інформації. По підрозділах виконкому відповіді дещо різняться. Про комунальні підприємства “Міст”, “Служба єдиного замовника”, ДРУАС, “Ритуальна служба” відповіли наступне: наглядові ради не створені та не перебувають в процесі створення. “Водоканал”, КТТУ, “Краматорська тепломережа”: ведеться робота по внесенню змін до статуту підприємств. “Міськсвітло” та “КАТП-052810″: не відповідають критеріям про утворення наглядових рад”, – повідомив голова Громадської ради Сергій Кондратюк під час чергового засідання президії ради.
Таким чином, протягом двадцяти місяців рішення міськради геть не виконувалось, що є порушенням законодавства. В той же час на останній сесії Краматорський міський голова Андрій Панков заявив, що нібито ведеться робота по утворенню наглядових рад. Тож, прискорити цей процес намагається Громадська рада.
“За своєю суттю наглядова рада – це дієвий механізм, який дозволить нашім комунальним підприємствам перестати бути частиною відділів виконкому та нарешті стати повноцінними прибутковими підприємствами. Тобто зі споживачів бюджетних коштів перетворитися в джерело доходів для громади. Отже, наглядова рада займатиметься питаннями забезпечення прозорості управління комунальними підприємствами, матиме повну інформацію про бюджет, про витрачені кошти, про заплановані ними та виконані роботи, допомагатиме розробці стратегії розвитку”, – зазначив Сергій Кондратенко.
Найближчим часом Громадська рада винесе обговорення цього питання на загальні збори. Вочевидь, після цього Краматорському міськвиконкому буде надана рекомендація щодо виконання рішення місцевої ради, яке, до речі, було прийнято на вимогу Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об’єктами державної та комунальної власності”, який передбачає створення на Наглядових рад на комунальних підприємствах.
Довідково
Згідно рішенню Краматорської міськради, склад наглядових рад формується за принципом:
- ⅓ – шляхом призначення міським головою,
- ⅓ – шляхом призначення міською радою,
- ⅓ – за результатами конкурсу з відбору незалежних членів.
Наглядова рада обов’язково утворюється в комунальному підприємстві за наявності одного з таких критеріїв:
- Відсутність прибутку за даними останнього звітного року.
- Розмір статутного капіталу новоутвореного комунального підприємства перевищує 1млн. грн.
- Загальна сума поповнення статутного капіталу з місцевого бюджету за попередній фінансовий рік сукупно перевищує 1млн. грн.
Комунальне підприємство є суб’єктом природної монополії в розумінні Закону України “Про природні монополії” та/або займає монопольне (домінуюче) становище на ринку певного товару.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!