З початком пандемії більшість роботи правозахисників було переведено у режим онлайн, але кількість звернень за юридичною допомогою з цієї причини не скоротилась.
Детальніше про особливості роботи приймальні УГСПЛ у Краматорську у 2020 році юристи відзвітували на пресконференції в Антикризовому медіа-центрі.
Краматорська приймальня Української Гельсінської спілки з прав людини працює з 2015 року, надаючи безкоштовну правову допомогу постраждалим від збройного конфлікту на Сході України. Більшість з цих людей є вимушеними переселенцями з тимчасово непідконтрольних територій.
«Протягом минулого року юристи приймальні надали допомогу 547 особам. Це були правові консультації, підготовка процесуальних документів та представництво інтересів заявників у судових установах», – повідомила Марина Куприкова, юрист приймальні УГСПЛ у Краматорську.
За її інформацією, найпоширенішими були звернення з питань соціального забезпечення, до приймальні надійшло 121 таке звернення. Також істотною є кількість звернень стосовно цивільного права. Зокрема, люди зверталися до правозахисників з такими проблемами:
- поновлення пенсійних і соціальних виплат,
- розірвання шлюбу та стягнення аліментів,
- встановлення юридичного факту народження та смерті мешканців окупованих територій,
- відновлення втрачених документів,
- невиконання судових рішень, в тому числі і з відновлення виплат ВПО,
- заборгованість за банківськими кредитами.
«До приймальні часто зверталися абітурієнти з непідконтрольної території, які виявили бажання вступити до українських вишів. Їм було надано консультації щодо умов вступу та отримання соціальних стипендій», – додала Марина Куприкова.
Утім, діяльність приймальні УГСПЛ у Краматорську на обмежувалася лише наданням юридичної допомоги. Новим напрямком для правозахисників стала участь у вимірюванні місцевого індексу прав людини, який проводився за моніторингом роботи органів місцевого самоврядування.
Також проводилися інформаційно-просвітницькі заходи. Незважаючи на карантинні обмеження, минулого року їх було понад 100 – зустрічі зі студентами та школярами, виїзні консультації, тренінги та «круглі столи».
Запроваджені у 2020 році періоди жорсткого карантину змусили перевести роботу краматорської приймальні УГСПЛ частково у дистанційний режим.
Але надання допомоги не припинялося ні на день. Всі бажаючі могли отримувати консультації телефоном або листуватися з юристами електронною поштою. У періоди послаблення карантину приймальня відновлювала роботу у звичайному режимі, з дотриманням санітарно-гігієнічних норм.
«Наразі приймальня продовжує працювати та надавати безкоштовну юридичну допомогу особам, постраждалим від збройного конфлікту на Сході України. Окрім того, на 2021 рік заплановано декілька цікавих проєктів, у тому числі – продовження моніторингу місцевого індексу прав людини у Донецькій і Луганській областях», – розповів Олександр Кадієвський, координатор приймальні УГСПЛ в м. Краматорськ.
Робота приймальні здійснюється в рамках програми «Права людини в дії», що реалізується за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) .
Громадська приймальня УГСПЛ у Краматорську працює за адресою вул. Катеринича, 18-1Н.
Графік прийому: вівторок-четвер – з 10:00 до 16:00; середа – з 10:00 до 18:00.
Телефон: +380956361214 та +380952921456.
Електронна пошта: alexustas11@gmail.com
Світлана Денисенко
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!