На базі краматорського економіко-гуманітарного ліцею №8 імені Василя Стуса створюється сучасний STEAM-клуб. Учні отримають можливість втілювати власні проєкти та проводити експерименти. Які саме проєкти будуть впроваджені школярами – поки що говорити зарано. Та діти вже зараз розбираються, як закодувати інформацію про профілактику коронавірусу за допомогою робота Рокі чи доступно пояснити цю актуальну тему з біологічної точки зору. І важливо, що до діяльності будуть залучені школярі з особливими освітніми потребами. Та буде дотримуватися гендерна квота.
Ідея створення «STEAM-Club#Together» виникла у Олени Ковальової, педагога-дефектолога ліцею №8. Вона вже неодноразово приймала участь в міжнародних освітніх програмах, в тому числі проходила тренінг в Швеції стосовно гендерних питань.
«STEAM-Club#Together – це гендерний проєкт. Він реалізується за підтримки «Центру ґендерної культури як платформи для розширення прав і можливостей жінок та молоді» Centre of Gender Culture – Центр ґендерної культури, який фінансується Європейським Союзом», – розповіла керівник проєкту Олена Ковальова.
Сьогодні в освіті актуальним є напрямок STEAM, коли школярі можуть втілювати в одному проєкті та вивчати на його прикладі різні предмети. Це дозволяє зрозуміти, що математика, фізика та мистецтво – не просто науки зі шкільного курсу, вони дають знання для використання в повсякденному житті.
«Ми за рівний доступ і співпрацю у проєктній діяльності, – каже Олена Ковальова. – Тому наш STEAM-клуб дає можливість навчатися та втілювати проєкти для дітей різного віку. Також ми будемо залучати школярів з особливими освітніми потребами. Адже цікава діяльність та робота в команді дозволяють їм опанувати навички плідної співпраці та підвищити впевненість в собі. Це гарна соціалізація для таких дітей».
Хоча пріоритетна мета “STEAM-Club#Together” – підвищити рівень залучення дівчат до дослідницької діяльності та технічних спеціальностей та заохотити їх обіймати лідерські ролі. А цікаві STEAM-проєкти можуть надихнути більшу кількість молоді продовжувати навчання в галузі науки і техніки.
На практиці це виглядає так: один з кабінетів економіко-гуманітарного ліцею №8 імені Василя Стуса обладнають під STEAM-клуб. Для цього закуповують обладнання:
- 3D-принтер;
- три види роботів;
- планшети, ноутбук;
- окуляри з доповненою реальністю;
- меблі та стенди зі STEAM-освіти та гендерної рівності.
Під час карантину заняття проходять в форматі онлайн. Проєкт розпочали зі школярами з 3, 7 та 10 класів. Але після виходу до школи, будуть задіяні й інші учні.
«Робимо заняття максимально цікавими. На прикладі робота Рокі говорили про алгоритми та кодинг, та закодували інформацію про профілактику коронавірусу. З більш старшими плануємо розібрати цю тему з біологічної точки зору, підключити знання хімії», – розповідає Олена Ковальова.
Проект “STEAM-Club#Together”, який реалізується командою економіко-гуманітарного ліцею №8 імені Василя Стуса та громадською організацією “Територія дій”, ставить на меті створення декількох проектів самими школярами. Які це будуть ініціативи, поки що невідомо. В ліцеї чекають послаблення карантинних заходів, щоб діти могли зустрітися та обговорити цікаві ідеї.
Наталія Боровська, «Донеччина. ЗмІнИ»
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!