Навіть рік тому важко було себе уявити, що для того, щоб оформити субсидію чи пенсію, не потрібно буде особисто приходити до Центрів надання адміністративних послуг або управлінь соцзахисту. Тепер це реальність – завдяки новим сервісам у додатку «Дія» отримати популярні державні послуги можна у декілька кліків на своєму смартфоні або у комп’ютері.
Серед нововведень Міністерства цифрової трансформації – оформлення субсидії онлайн, призначення та перерахунок пенсії. Також не виходячи з дому можна отримати довідку про трудовий і страховий стаж, довідку про доходи пенсіонера та витяг з реєстру застрахованих осіб.
Це ті послуги соціального характеру, які користуються найбільшим попитом. Щороку їх замовляють понад шість мільйонів людей в Україні. І часто, щоб отримати якусь одну послугу, вони мусять відвідати кілька інстанцій. Зараз це можна зробити набагато простіше.
Достатньо заповнити заявку на порталі Дія та підписати її електронним підписом (КЕП). Всі необхідні дані для оформлення послуги автоматично підтягнуться з відповідних реєстрів. Як скористатися новим сервісом на порталі «Дія», пояснюємо покроково.
Призначення та перерахунок пенсії
Розробники постаралися зробити новий функціонал простим, зрозумілим і зручним, а кількість документів та полів для заповнення максимально скорочено.
Для нарахування або перерахунку пенсії потрібно виконати декілька операцій:
- Пройти авторизацію на порталі «Дія», перейти до розділу «Пенсії, пільги та допомога», вибрати пункт «Призначення пенсії» або «Перерахунок пенсії».
- Заповнити заяву у вигляді анкети. В анкеті лише кілька пунктів, решта відомостей про заявника автоматично «підтягується» з його персонального кабінету. У заяві треба вказати, який вид пенсії ви хочете отримувати, та яким чином – на картку чи на пошті.
- За результатами анкети система сама сформує перелік документів, які необхідно додати.
- Прикріпивши до заяви всі необхідні документи, треба засвідчити все Кваліфікованим електронним підписом (КЕП) та відправити.
- Заява разом з документами автоматично потрапляє на розгляд до Пенсійного фонду, де протягом 10 днів обробляється. Відповідь надходить на електронну пошту заявника.
Щоб зробити перерахунок пенсії, потрібно в тому самому розділі зайти на вкладку з відповідною назвою – «перерахунок пенсії». Алгоритм дій аналогічний попередньому, інструкції прості та зрозумілі.
Читайте також Пенсія та допомога на поховання – всі нюанси для ВПО
Отримання витягу з реєстру та довідок
Довідки форми ОК-5, ОК-7 та витяг з реєстру застрахованих осіб містять відомості про страховий стаж людини та про її офіційну заробітну плату, з якої сплачувався єдиний соціальний внесок.
Громадяни дуже часто звертаються за цими довідками – чи для нарахування виплат по лікарняних та по безробіттю, чи для того, щоб проаналізувати свій страховий стаж та заробітну плату, відомості про які в майбутньому будуть використані при призначенні пенсії.
Отримати такі довідки на порталі «Дія» дуже просто. Достатньо пройти авторизацію та перейти до розділу «Пенсії, пільги та допомога» та обрати відповідну вкладку «Довідка ОК-5», «Довідка ОК-7» чи «Витяг з реєстру застрахованих осіб». Для отримання цієї послуги не потрібно заповнювати заяву та навіть підписуватись КЕПом – вистачить авторизації.
Також нескладною є процедура генерування довідки про доходи пенсіонера, яка, наприклад, може знадобиться у разі виїзду за кордон для підтвердження доходів. Для отримання такої довідки треба авторизуватись та вказати період, за який вона потрібна.
Оформити субсидію
Житлові субсидії – одна з найпопулярніших соціальних послуг. Допомогу від держави на оплату комірного зараз отримують близько трьох мільйонів українців. Переведення цього сервісу в онлайн збереже не тільки час та нерви заявників, а й тони паперу з копіями документів. Оформити субсидію дуже просто:
- Авторизуватися на порталі Дія, перейти до розділу «Пенсії, пільги та допомога», обрати вкладку «Заява на субсидію».
- Подати заяву у вигляді анкети. Анкета містить понад 20 запитань, на які треба надати відповіді. Не виключено, що система запитуватиме додаткові дані відповідно до наявних полів спливаючої форми або з’явиться потреба завантажити скан-копії чи фото документів.
- Заповнену заяву та додані документи підписати КЕПом.
Все це в електронному вигляді спрямовується на розгляд до органу соцзахисту. Звідти може надійти повідомлення, що необхідні додаткові дані чи документи. У такому випадку не знадобиться подавати всі документи повторно – нові просто додадуть до справи. У разі позитивного рішення заявнику прийде сповіщення на електронну пошту.
Світлана Денисенко, «ЗмІнИ. Схід»
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!