Втілення положень закону “Про освіту” та реалізація концепції Нової української школи – у таких умовах працювали краматорські освітяни протягом 2018-2019 навчального року. Детальніше про роботу в умовах реформування розповіла начальник міського управління освіти Марина Мозольова.
Наразі у Краматорську функціонують 31 загальноосвітній навчальний заклад, з яких три є закладами освіти нового типу:
- Краматорська українська гімназія, у якій навчається 539 учні,
- навчально-виховний комплекс-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 32 – дитячий навчальний заклад, у якому навчається 479 учні,
- навчально-виховний комплекс-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6 – 1026 учнів.
При ЗОШ № 8 організовано екстернатне навчання, де у 2018- 2019 році здобувають освіту 112 учнів: 11-х класів – 62, 9-х класів – 50. Протягом усього року замовляються й видаються свідоцтва й атестати учням, які навчалися за екстернатною формою. За дистанційною формою навчання працює ЗОШ № 8. На дистанційному навчанні перебуває 373 учні: 1-4 класів – 81, 5-9 класів – 177, 10-11 класів – 115.
Вже четвертий рік поспіль усі загальноосвітні навчальні заклади приймають на навчання внутрішньо переміщених осіб (дітей-переселенців). Станом на кінець 2018 року 1081 дитина із сімей вимушених переселенців навчаються в закладах загальної середньої освіти міста.
Протягом 2018-2019 року відкрито 8 класів з інклюзивним навчанням в закладах загальної середньої освіти, в цьому році функціонують вже 13 інклюзивних класів, в них дітей з особливими освітніми потребами 24 особи. Протягом останнього року для оснащення інклюзивних класів було витрачено 150 тис грн.
У червні минулого року було створено нову Комунальну установу “Інклюзивно-ресурсний центр” на базі ЗОШ № 16, обрано директора на конкурсних засадах, проведено конкурс на спеціалістів центру. Закуплено більшу частину обладнання( на суму 327 тис грн), розроблено ПКД для проведення капітального ремонту приміщень із врахуванням елементів доступності, передбачено бюджетне фінансування.
Конституційне право громадян на одержання повної загальної середньої освіти державною мовою, а також реалізація чинного мовного законодавства забезпечується в усіх загальноосвітніх навчальних закладах. Потреба у мові навчання визначається за відповідними заявами, які подаються учнями (батьками або особами, які їх замінюють). Крім того, в школах міста проводиться анкетування учнів та їх батьків щодо потреби у мові навчання.
Так, у 2018-2019 навчальному році в закладах освіти Краматорська було відкрито 72 перших класів. Із них 71 клас з українською мовою навчання та 1 клас (ЗОШ № 22) з російською мовою навчання.
Всі першачки розпочали навчання в умовах функціонування Нової української школи. Заздалегідь була проведена методична робота з вчителями початкових класів. Учні перших класів забезпечені підручниками за новою програмою на 100%, лише підручник “Математика” з російською мовою навчання у кількості 31 примірник так і не надійшов до міста.
Для початкових класів шкіл в рамках НУШ придбано дидактичні матеріали, мольберти, пуфи, парти, стільці, ноутбуки, принтери, інтерактивні мультимедійні комплекси. За сприяння Міністерства освіти і науки України краматорські заклади освіти отримали набори LEGO, однак не всі класи мають в повному обсязі LEGO, для класів шкіл міста в цілому не вистачає 53 набори. Усе дидактичне забезпечення, яке було придбано управлінням освіти протягом 2018 року надійшло в заклади освіти та використовується вчителями в навчально-виховному процесі.
У місті відбувся 100% перехід старшої школи на профільну, що здійснюється в 28 закладах. Усього профільною освітою охоплено 2057 старшокласників (100%).
У 2018-2019 році 306 обдарованим учням шкіл міста виплачена стипендія на суму 130,0 тис грн з міського бюджету (стипендія складала 406 грн за обласні досягнення та 540 грн за досягнення Всеукраїнського рівня). У Краматорську 11 учнів-переможців ІV етапу Всеукраїнських предметних олімпіад нагороджено стипендією.
Відповідно до ст. 30 Закону України “Про освіту” навчальні заклади, що отримують публічні кошти, та їх засновники зобов’язані оприлюднювати на своїх веб-сайтах кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.
В листопаді 2018 року був підписаний Меморандум про співпрацю щодо впровадження веб-платформи “Єдина система відкритих бюджетів закладів освіти”. Програма дозволяє отримати інформацію про надходження бюджетних та благодійних коштів в закладах освіти. Освітяни також відчули переваги та функціональні особливості використання відповідної програми для підготовки фінансових звітів, як щодо бюджетного фінансування, так і благочинних внесків з боку батьків.
На виконання чинного законодавства в сфері освіти всі керівники закладів освіти мають прийматися на посади за конкурсом. Першого в місті директора школи на конкурсній основі було обрано в Краматорському закладі загальної середньої освіти № 22. Конкурс пройшов відкрито та прозоро. За результатами конкурсного відбору директором Краматорського ЗЗСО № 22 ім. М.М. Крупченка буде призначено Наталію Малахову, заступника директора цього закладу.
Матеріал підготовлено в рамках проекту “Маяк” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.
This project was supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine.
The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!