Кожна людина, маючи лише доступ до інтернету, може отримати юридичну консультацію через довідково-інформаційну платформу “WikiLegalAid”. Інформаційний ресурс “WikiLegalAid” презентували 13 грудня в Антикризовому медіа-центрі.
На даний час, коли Україна переживає важкі часи, пов’язані зі збройною агресією, велика кількість людей потребує безоплатної правової допомоги. По всій країні створена мережа регіональних центрів, до яких можна звернутись за юридичною консультацією з будь-яких питань. Однак деякі з них не потребують безпосереднього спілкування з фахівцем, тому й була створена платформа “WikiLegalAid”.
“Довідково-інформаційна платформа правових консультацій “WikiLegalAid” була утворена Координаційним центром з надання правової допомоги у 2016 році. Весь цей час нею користувались лише співробітники центрів правової допомоги. А з грудня 2018 року платформа стала відкритою для широкого загалу. Тут кожна людина можете знайти необхідну інформацію з актуальних правових питань”, – повідомив Павло Наливайко, директор регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій областях.
Наразі у базі правових консультацій міститься більше 1400 консультацій з найактуальніших правових питань, з якими звертаються клієнти до системи безоплатної правової допомоги. Окрім правової інформації, у “WikiLegalAid” можна також побачити посилання на нормативні акти, переглянути зразки процесуальних документів та знайти посилання на судові рішення.
“Це суттєва підтримка не лише для працівників центрів безоплатної правової допомоги, а й для багатьох пересічних громадян, яка спрямована на покращення юридичних послуг та підвищення правової обізнаності людей”, – зазначив Владислав Власюк, директор Директорату з прав людини, доступу до правосуддя та правової обізнаності Міністерства юстиції України.
“WikiLegalAid” функціонує за принципом Wikipedia. Інформація постійно оновлюється з урахуванням змін законодавства та судової практики. Цією базою можуть користуватись як юристи-практики, студенти-правники, правозахисники, так і пересічні громадяни. Консультації підготовлені так, щоб бути зрозумілими не лише фахівцям, а й людям без юридичної освіти.
“Серед правових питань, з якими люди звертаються до фахівців системи безоплатної правової допомоги, є багато однотипних. Скажімо, оформлення спадщини або невиплата аліментів. Наші юристи підготували відповіді з найбільш поширених питань. Тепер кожна людина може зайти у WikiLegalAid та отримати фахові поради з правових питань. Це дійсно правнича українська Wikipedia. Її база постійно розширюватиметься з урахуванням звернень клієнтів системи БПД”, – розповів Олександр Акіншин, заступник директора Краматорського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Доступ до всієї інформації, що міститься в базі, є безкоштовним для користувачів платформи. Єдина умова – наявність інтернету. Незалежно від того, де знаходиться людина, вона може отримати якісну правову інформацію.
Сторінка “WikiLegalAid” достатньо зручна для користувачів. Для отримання інформації треба ввести у вікні пошуку на головній сторінці слово або його корінь. На екрані з’явиться перелік консультацій, що містяться в базі. Знайти необхідну інформацію можна також через структуру категорій WikiLegalAid за галузями права. Під час презентації було продемонстровано декілька запитів, на які одразу з’явився результат.
“Зі створенням платформи “WikiLegalAid”, яка є ефективним механізмом захисту прав людини, Україна наблизилася до рівня розвинутих демократичних країн, де подібні сервіси широко використовуються. Але ж там вони платні, а у нас – безкоштовні. Тобто в цьому напрямку ми навіть випереджаємо”, – підкреслила Вікторія Харенко, директор Краматорського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!