Шість порад щодо підготовки до публічного виступу від медіаекспертки

4680
коментарі відсутні

Шість порад щодо підготовки до публічного виступу від медіаекспертки

У навчальному курсі від АКМЦ “Покращення контенту локальних медіа через розвиток комунікацій та медіаграмотності у громадах” очільниця Донецького прес-клубу Тетяна Строй дає багато коментарів та порад щодо підготовки та проведення публічного виступу. Зібрали для вас короткий перелік найголовніших.

Найчастіше приводом для спілкування з медіа є проведення заходів, презентація ініціатив. І щоб не вийшло за прислів’ям «Вміла готувати та не вміла подавати», до розмови із журналістами необхідно готуватися. Адже ваша команда може довго працювати над втіленням цікавої ідеї, провести яскравий захід, але все зіпсувати може спонтанний коментар з незрозумілим набором слів. До того ж, якщо ви підготуєтеся і налаштуєтеся на спілкування, то будете почуватися впевненими, а виступ буде переконливим.

Порада 1. Продумайте і обговоріть з командою, що найголовніше та найважливіше ви хочете донести до аудиторії, розповідаючи про ваш проєкт чи ініціативу. Виберіть «убивчі» факти, які точно всіх вразять. Пам’ятайте, що треба підходити з точки зору соціальної значущості події, користі для споживача інформації (мешканців вашої громади). Дайте відповідь собі на запитання: що саме пересічна людина, яка живе у вашій громаді, отримає завдяки ініціативі?

Порада 2. Додавайте деталі за необхідності, якщо дозволяє час виступу. Оскільки журналісти можуть відрізати запис у будь-який момент. Саме тому важливо починати не з «ліричного вступу», а з ключового повідомлення. Не варто «лити воду»: цим ви змарнуєте час і  свій, і журналістів. 

Порада 3. Говоріть короткими реченнями. У разі необхідності переписати легше певну коротку фразу, ніж цілий «абзац». І думки не будуть плутатися, ризик вживання слів, що засмічують мову, теж знизиться. Не використовуйте канцеляризми, скорочення чи вузько-професійну лексику, яку може не зрозуміти широкий загал. Пояснюйте якомога простіше.

Порада 4. Пам’ятайте про специфіку роботи медіа. Часто журналістам, крім вашої події, необхідно відвідати ще купу місць. Тому домовтеся заздалегідь, в який момент ви маєте записати коментар. Після запису уточніть, чи все зрозуміло? Обов’язково подбайте, щоб медійники отримали більш розширену інформацію в прес-релізі, переконайтеся, що записали ваше ім’я та посаду без помилок.

Порада 5. Уточніть одразу, скільки у вас є часу для підготовки коментаря. Уточніть тривалість розмови, формат програми, для якої вас запишуть, хто аудиторія цієї програми. Ця інформація дозволить побудувати виступ максимально ефективно.

Порада 6. Якщо ви не впевнені, що зможете дати якісний коментар (не дуже ваша тема, «плаваєте» у цифрах, повернулися з відрядження/відпустки і випустили щось з уваги), порадьте журналістам, до кого краще звернутися: можливо, ваші колеги володіють необхідною інформацією і впораються з цим краще. Споживачам інформації важливо отримати достовірну та зрозумілу інформацію, і їм байдуже, яку саме посаду обіймає спікер.

Ну й найголовніша настанова: будьте чесними! Коли ви насправді вболіваєте за те, про що говорите, це помітно і журналістам, і аудиторії. Тоді і ваші слова запам’ятаються, і довіра формуватиметься.

Навчитися будувати правильне спілкування зі ЗМІ, а також дізнатися багато корисної інформації про піар та комунікації  можна на навчальному курсі “Покращення контенту локальних медіа через розвиток комунікацій та медіаграмотності у громадах”. Більш детально з курсом можна ознайомитися тут.

Матеріал опублікований в рамках проєкту “Покращення контенту локальних медіа через розвиток комунікацій та медіаграмотності у громадах” за підтримки Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the U.S. Embassy in Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!


0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Новини

Відео

Аналітика