Школа в Миколаївській громаді активно втілює проєкти розвитку

Миколаївська школа № 2 стала місцем соціальної згуртованості. Завдяки реалізації проєктів учбовий заклад поступово перетворюється на зручне та комфортне середовище навчання та дозвілля.

Корисне сміття

В шкільному коридорі стоять контейнери для роздільного збору сміття. Піклуватись про екологію школа почала ще задовго до участі в проєкті від Британської ради. Спочатку тут стояли картонні контейнери, діти уже сортували папір та пластик. Завдяки тренінгам від Всеукраїнської екологічної ліги діти та педагоги вчились грамотно це робити.

Минулого навчального року школа виграла проєкт «Дамо Землі шанс на життя» – закупили 8 контейнерів, прилади для прибирання, халати для прибиральниць. Реалізація проекту розпочалась у січні, контейнери встановили, але завадив весняний карантин. За два місяці навчання в цьому році завдяки корисному сміттю вже заробили 200 грн. Контейнери знов повні.

Перерва без гаджетів

Проєкти в школі № 2 від Британської ради реалізують у рамках програми «Школа як осередок соціальної згуртованості» за проєктом «Активні громадяни».

У зоні рекреації – куточок «Перерва без гаджетів». Тут книжки, настільні ігри, шахи та шашки, пазли, зручний диван та крісла-мішки. Відпочивати можна виключно без телефонів. Якщо дитина прийде з гаджетом, черговий вчитель просить прибрати телефон.

Дідусь однієї учениці відкрив клуб «Ферзь», безкоштовно вчить дітей грати в шахи. Його вихованці уже почали перемагати в змаганнях.

У іншому коридорі встановили настільні спортивні ігри: футбол та хокей. Обладнання закупили в рамках проєкту «Спорт навіть в негоду». Коли дощить і нема можливості вийти на подвір’я під час перерви, підлітки грають у футбол, тим самим не сидять у телефонах.

Жити без бар’єрів

«Хочу жити так як ти» – проєкт для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Придбали дидактичний матеріал, букварик для глухих дітей, ігри для вивчення математики, розвитку логіки.

«Робимо все, щоб дитина вчилась не тільки читати й писати, а й жити без бар’єрів», – розповідає авторка проєкту вчителька-дефектологиня Світлана Білуха.

Школа № 2 першою в громаді в 2018 році відкрила інклюзивний клас, тепер їх чотири, в яких діти з інвалідністю вчаться разом з асистентом вчителя. Ще 10 дітей – на індивідуальному навчанні.

«Осередок мовленнєвого та ментального розвитку» з’явився в школі в поточному році. Зробили ремонт у кабінеті, закупили ігри та дидактичній матеріали.

Вчителька-логопединя Лілія Півень розповідає, що тут проводять корекційну та логопедичну роботу з дітьми, що потребують такої підтримки. З логопедом займаються 50 дітей з порушенням мови. Ще 11 школярів – з порушеннями ментального розвитку. Заняття проходять як індивідуальні, так і в малих групах.

«Шиття як життя»

Швейна майстерня у школі з’явилась за підтримки від ЮНІСЕФ та Японії. Згодом її розвивали за рахунок інших проєктів. Швейні машини, оверлок, матеріали, манекени і усе необхідне для шиття, що потрібно старшокласникам, які навчаються за технологічним профілем.

У майстерні розвивають і соціальний напрямок. Коли навесні ввели карантин, тут почали шити маски, дарувати в дитсадки та роздавати їх родинам, що потребують підтримки.

Вчителька трудового навчання Світлана Лічковаха розповідає, що профільний клас займається в майстерні шість годин на тиждень. Шиють прихватки, екосумки, фартухи, декоративні подушки. Щось шиють собі, щось роздають малозабезпеченим родинам у якості подарунків.

Роботи у школі

Розвивають у школі STEAM-освіту. Цим опікується вчителька фізики Вікторія Задорожня. Для конструювання роботів поєднують знання з математики та фізики, частину роботи виконують на уроках трудового навчання.

Збирати роботів у школі почали в 2019 році. Тоді майстрували паперові експонати. Серед них – колесо огляду, гра в баскетбол, кубик-трансформер та багато інших. Усі вони були задіяні на перервах, діти через ігри вивчали механізми.

Потім стали збирати конструктори, беручи участь у фестивалях та конкурсах з робототехніки. У рамках проєкту від Британської ради отримали п’ять конструкторів та два емботи.

Такий підхід до навчання уже дає результати. Перші випускники, які займались роботами, обрали технічні університети для подальшого навчання. Тепер вчителька захоплює роботами восьмикласників.

Англійська мова через «Монополію»

За підтримки Британської ради з’явився у школі «Learning Hub». У кабінеті англійської мови розмалювали стіну, купили підручники, художню літературу, навчальні ігри. Для вчителів придбали методичну літературу.

Вчителька англійської мови Олександра Сурікова розповідає, що разом з учнями уже співали пісні, читали реп, робили казки англійською мовою, застосовували інші методики для цікавого вивчення іноземної мови.

Як розвивається школа

Директорка школи № 2 Лілія Куліш розповідає, що тільки за підтримки Британської ради за два роки реалізували вже 16 проєктів.

Загалом активна проєктна діяльність учбового закладу розпочалась у 2015 році, коли до Миколаївки приїхали переселенці з дітьми. Перший проєкт був спрямований на змістовне дозвілля дітей, які у вихідні не мають можливості поїхати в гості до бабусі, або зустрітись з давніми друзями.

Так народився проєкт «Дивограй» – 80 дітей переселенців приходили до школи займатись у творчих майстернях. Психологи з БФ «Карітас» та організації «Людина в біді» приїздили до громади надавати підтримку дітям та дорослим.

У 2016 році школа разом з місцевою громадською організацією втілили проєкт інформування про насилля в сім’ях, жорстокість, СНІД та інші проблеми. Це був проєкт на 126 тис грн за підтримки Всеукраїнського жіночого фонду та Жінки ООН. Медіацентр був розрахований на жителів усієї громади. Проводили зустрічі, випустили бюлетені, листівки. Навіть самотужки створили мультфільм, розповідає директорка.

Завдяки «Активним громадянам» від Британської ради у школі з’явилась альтанка для уроків на свіжому повітрі. Вона стала в нагоді, коли у вересні школам рекомендували за можливості проводити уроки поза приміщенням. В миколаївській школі в альтанці стали збиратись на уроки малювання, природознавства, математики, мови.

Для благоустрою спортивного майданчика захистили проєкт «Грай, живи, дихай». Висадили 25 туй, газонну траву, купили обладнання для поливу.

Два проєкти, які виграла школа, спрямували на всю громаду. «Простір щасливого дитинства» – дитячий майданчик на придомовій території встановили при співфінансуванні з місцевого бюджету. В іншому місці для громадських обговорень з’явився «Теплий двір» – захищена від негоди альтанка.

Подали на новий конкурс від Британської ради ще 15 проєктів. У середині грудня чекають на результати відбору.

Замахнулись також і на великий проєкт вартістю 300 тис грн, залучивши до його написання інші школи, громадські організації. Хочуть відкрити медіацентр «Вектор довіри» для організації та проведення якісного дистанційного навчання, запису відеоуроків.

Ольга Нікуліна, «Донеччина. ЗмІнИ»


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Прегелянути коментарі (1)

  • Молодці ,тому що виховують всебічно розвинену особистість!

Цей сайт використовує cookies