Слов’янська кераміка відроджується та стане автентичною

Слов’янська кераміка відома далеко за межами сходу України. Проте, сьогодні є кілька проблем у галузі, які вже почали вирішувати підприємці та заклади освіти.

Підготовка керамістів

Експерти дослідили ринок праці на Донеччині й зробили висновок, що той запит на професії, який є нині, не відповідає тим робочим кадрам, які готують заклади профтехосвіти. Саме це є причиною того, що по завершенню навчання молодь не може знайти собі роботу за фахом. Разом з тим виробники продовжують відчувати брак кваліфікованих кадрів на підприємствах.

Врегулювати це питання в межах освітньої реформи намагаються усі причетні: педагоги, фахівці центрів зайнятості, експерти, а також підприємці, які хочуть і готові брати на роботу випускників. Головна умова – це сучасні методи, максимум практики та бажання працювати за фахом. Для цього нині у містах Донеччини виробники й заклади в різних галузях організовуються в публічно-приватне партнерство. Результатом такої спільної роботи вже стало відновлення у Слов’янському багатопрофільному регіональному центрі професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса такого напрямку навчання, як підготовка керамістів.

Слов’янськ – це місто керамістів. Воно ще з давніх-давен відоме гончарною справою. Нині тут існує понад 100 дрібних підприємств, що виробляють сувенірну продукцію.

«У Слов’янську свого часу були підприємства, які виготовляли керамічні вироби: керамічний комбінат, Слов’янський арматурний ізоляційний завод, Слов’янський завод високовольтного обладнання. Окрім основного виробництва, тут були товари широкого попиту: чайники, вази, різні тарілки, виготовлені з кераміки. Оскільки заводу нині немає, а люди-фахівці з тих часів залишилися, то вони намагаються популяризувати керамічну галузь у Слов’янську й зараз», – каже Самандар Гусейнов, директор Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса.

Слов’янська кераміка має стати унікальною

Конкуренція змушує підприємців вдаватися до оригінальних пропозицій. Сьогодні гончарним майстерням вже замало виробляти продукцію так званого мас-маркету. Вони хочуть бути унікальними.

«Купують у нас, везуть в інші міста, і там вже з доданою вартістю продають як свою. А ми хочемо, щоб це був наш автентичний розпис, щоб автентичне оздоблення було саме слов’янське. І щоб коштував виріб своїх грошей, тобто стільки, скільки є його справжня ціна», –  розповідає місцевий підприємець Володимир Кирик.

Для цього потрібні кваліфіковані спеціалісти, яких на ринку праці катастрофічно бракує. Важливим завданням сьогодні є – привести у відповідність професійну освіту до потреб ринку праці. Оскільки профтехосвіта не може розвиватися ізольовано від роботодавців, громадського сектору та місцевого самоврядування, міжнародні партнери підтримали грантову програму із розвитку ініціатив публічно-приватного партнерства. Як результат – у Слов’янську започаткували спеціальність «виробник художніх виробів з кераміки».

Найбільше очікування навчального закладу від цієї програми – це створення сучасної майстерні із новітнім обладнанням повного циклу виробництва: від сировини до готової продукції.


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках – YouTube або Facebook або Twitter. Долучайтесь!


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Цей сайт використовує cookies