Спрощено процедуру отримання ID-карток для ВПО та мешканців ОРДЛО

Отримання ID-карток стало простіше. Оформити внутрішній паспорт відтепер можна не тільки за місцем реєстрації, а в будь-якому населеному пункті, де фактично проживає людина.

Про ці та інші нововведення йдеться у постанові Кабінету Міністрів № 1109. Нею також передбачено зміни, які спрощують порядок отримання ID-карток для внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території.

Постанова Кабміну набула чинності 2 листопада 2021 року. Наводимо її основні положення, які стосуються як усіх громадян, так і окремих категорій.

Отримання ID-карток без прив’язки до реєстрації

Ми вже звикли до того, що закордонний біометричний паспорт можна оформити у будь-якому населеному пункті, незалежно від фактичного місця проживання. Із внутрішнім паспортом було складніше – за цим документом потрібно було звертатись лише за місцем реєстрації.

Тепер замовити та отримати ID-картку можна там, де вам зручно, та де ви фактично перебуваєте. Постанова дозволила оформлювати внутрішній паспорт у будь-якому паспортному сервісі – чи то у відділенні Державної міграційної служби України, чи то у центрі надання адміністративних послуг, але незалежно від місця проживання.

Важливе уточнення для переселенців: віднині для оформлення паспорту не потрібно надавати довідку про взяття на облік ВПО, оскільки її вилучено з переліку необхідних документів. Раніше з цього приводу було дуже багато запитань, на які ми шукали відповіді.

Також постановою змінено термін зберігання виготовлених паспортів. Тепер їх можна забрати протягом двох років, а не одного року, як було раніше. Навіть довше – за письмовим зверненням заявника паспорт може зберігатися до трьох років з дня оформлення. Це неабияк спростить отримання паспортів мешканцям тимчасово окупованих територій, які мають труднощі з перетином лінії розмежування.

Разом з паспортом – податковий номер

Молоді люди віком від 14 до 18 років, які вперше отримують ID-картку, зможуть за бажанням одночасно оформити реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), не звертаючись для цього до податкового органу. Інформацію про реєстраційний номер буде відображено у паспорті.

Згодом, під час оформлення ID-картки в іншому віці, замість документа про присвоєння податкового номеру можна подати дані про РНОКПП, які внесені до паспорта або свідоцтва про народження, у тому числі в електронній формі.

Дані про народження з електронних реєстрів

Особи, які вперше оформлюють паспорт після досягнення 18 років, можуть не надавати свідоцтво про народження у паперовому вигляді. Достатньо витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження.

Ця норма буде в нагоді тим, хто втратив свідоцтво. Або, у випадку внутрішньо переміщених осіб, – залишив документ на непідконтрольній території. Тепер не потрібно оформлювати паперовий дублікат, натомість вистачить витягу з реєстру.

Ідентифікувати особу стало простіше

Постановою спрощено процедуру встановлення особи. Якщо у людини немає документів з фотокарткою чи неможливо отримати з реєстрів відцифрований образ обличчя особи, то ідентифікацію можна провести опитавши свідків. Їх має зазначити у письмовій заяві особа, яка оформлює паспорт.

Свідками можуть бути: хоча б один дієздатний член сім’ї (родич будь-якого ступеня споріднення), у тому числі колишній чоловік або дружина, чи двоє сусідів. У першому випадку родинні стосунки підтверджуються відповідними документами. У випадку з сусідами знадобиться довідка про реєстрацію їхнього місця проживання або паспорт громадянина України у вигляді «книжечки» зі штампом про прописку.

Інші нововведення для отримання ID-карток

Постанова Кабміну надає чіткий перелік випадків, коли паспорт вважається непридатним для подальшого використання та підлягає обміну. Паспорт визнається недійсним, вилучається, анулюється та знищується за такими ознаками:

  • Паспорт/фотокартка має пошкодження, що не дають змогу візуально ідентифікувати особу, прочитати прізвище, власне ім’я, по батькові, дату та місце народження, ким виданий паспорт, підпис посадової особи та дату видачі.
  • Пошкоджено реквізити паспорту – перфоровані серія та номер.
  • Є ознаки виправлення персональних даних особи, або найменування органу, або штампів/печаток.
  • З’явилися пошкодження, які унеможливлюють зчитування інформації безконтактного електронного носія.

Паспорт вилучається у разі припинення громадянства України та у разі смерті власника.

Окрім того, постановою внесено зміни до процедури оформлення ID-картки таким особам: які постійно проживали за кордоном та повернулися в Україну; які виїхали на постійне проживання за кордон; які перебувають під вартою або на тривалому лікуванні у закладах закритого типу.

Світлана Денисенко, «ЗмІнИ»


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках – YouTube або Facebook або Twitter. Долучайтесь!


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Цей сайт використовує cookies