STEM-освіта на Донеччині стає реальністю

Все більше шкіл Донецької області втілюють у свою роботу інтегроване навчання та використовують у навчальному процесі освітні матеріали, створені за сучасними технологіями.

Про кращі наробки вчителів, сфери застосування новітніх методик, а також про подальший розвиток STEM-освіти в регіоні говорили за «круглим столом», що мав назву «Освітній простір – як фабрикатор для створення навчального матеріалу». Захід відбувся в Антикризовому медіа-центрі.

Втілювати STEM-освіту у школах допомагає громадська організація «Центр розвитку майбутнього», яка започаткувала проєкт «Лабораторія універсальної освіти».

«Цим проєктом ми заохотили вчителів на створення власних освітніх матеріалів з використанням самовиробних лабораторій», – розповів представник організації Сергій Гаков.

Такі STEM-лабораторії вже облаштовані у 13 школах Донецької області. Вчителі разом з дітьми розробили та випробували різноманітні навчальні посібники, які використовують для вивчення різних предметів. Під час презентації розробники продемонстрували, як їхні моделі можна використовувати на уроках геометрії, фізики, анатомії, біології і навіть історії.

Презентації перших освітніх розробок від вчителів викликали неабияку зацікавленість колег

Аналогічним чином за сучасними технологіями створюють освітні матеріали для дітей з особливими освітніми потребами. Надруковані на 3D-принтері, вони прості, не завантажені візуально та приємні на дотик. Такі посібники планують створювати в Інклюзивно-ресурсних центрах Донецької області, причому силами працівників і на власному обладнанні.

Зараз на Донеччині впроваджується ще один проєкт зі STEM-освіти. Найближчим часом у Краматорську на базі обласного інституту післядипломної педагогічної освіти буде відкритий регіональний центр STEM-освіти.

«На базі цього центру ми зможемо підвищувати кваліфікацію вчителів, навчати їх працювати з новітнім обладнанням, розробляти й створювати власні посібники. Також будемо навчати дітей, які зможуть на базі центру створювати свої мікропроєкти, вивчати специфіку предметів, знайомитися з інтегрованим навчанням», – повідомила в.о. ректора Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Юлія Бурцева.

У Краматорську створюють регіональний центр STEM-освіти

На завершенні «круглого столу» був підписаний тристоронній меморандум про співпрацю між керівниками Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, Управління освіти Краматорської міськради та ГО «Центр розвитку майбутнього». Підписанти домовилися всіляко розвивати STEM-освіту в регіоні.


Нагадаємо, система освіти STEM (science, technology, engineering, mathematics) означає посилене вивчення природничих наук, технологій, інженерії та математики. В основі даної методики освіти лежить поєднання природничо-наукового компонента з інноваційними технологіями. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін.

При цьому навчальні дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі. Велике значення приділяється практичному застосуванню отриманих знань. Учні не просто вивчають предмет, а й вчаться реалізовувати вивчене на практиці.

Світлана Денисенко


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Цей сайт використовує cookies