Ремонт доріг – це нудно. Будувати дороги в світле майбутнє куди цікавіше. Особливо якщо ви – директор облавтодору, а ваша дружина – талановитий бізнесмен.
ГромКонтроль дослідив особливості співпраці екс-директора Донецького облавтодору з місцевими радами на прикладі кількох районів Донецької області.
Про сумнівні закупівлі і фінансову діяльность ДП “Донецький облавтодор” ВАТ “ДАК” Автомобільні дороги України “вже був ряд матеріалів в ЗМІ, наприклад ось цей.
Але в нас викликала сумніви мізерна кількість підрядів на ремонти доріг за рахунок місцевих бюджетів. І в системі “ProZorro“ швидко знайшлося пояснення.
Тепер про все по порядку
До листопада 2017 року директором ДП “Донецький облавтодор” ВАТ “ДАК” Автомобільні дороги України “, центральний офіс якого розташований в Покровську (колишній Красноармійськ), був Соловйов Євген Миколайович. Оскільки декларації менеджери автодору, на відміну від активістів, не подають, про його доходи нам довелося дізнаватися з декларації його сина – Соловйова Олександра Євгеновича, який працює в головному управлінні ДФС України в Києві.
Судячи по доходах за 2016 рік, керівництво в облавтодорі для Євгена Миколайовича – швидше факультатив. Більшу частину доходів (понад 380 тисяч грн.) він отримав від підприємницької діяльності.
Сума не дуже велика, хоча, судячи з тієї ж декларації, директор автодору має у власності автозаправку, автомийку, скло-різку і чималі земельні наділи.
А ось у його дружини – Тетяни Валентинівни, справи йдуть куди краще.
Ось тут починається найцікавіше. Соловйова Тетяна Валентинівна є засновником ПП “Агропромбуд”, яке… є основним конкурентом Донецького облавтодору одразу в декількох районах області.
Хоча конкуренція ця носить досить цікавий характер. Судіть самі, ПП “Агропромбуд” безпосередньо конкурувало з Донецьким облавтодором в 9 закупівлях, 8 з яких проводилися Службою автомобільних доріг в Донецькій області. У всіх 9 випадках “Агропромбуд” був присутній в торгах лише номінально, тобто – не робив спроб виграти торги.
Але на рівні місцевих рад ситуація кардинально змінюється: там конкуренція не передбачалася взагалі.
Беремо як приклад житлово-комунальний відділ Покровської міської ради (замовник ремонтів доріг в Покровську): за даними платформи Clarity Project, починаючи з листопада 2016 року з ПП “Агропромбуд” укладено 268 (!) контрактів на загальну суму понад 40 мільйонів гривень. В той час як з ДП “Донецький облавтодор” ВАТ “ДАК” Автомобільні дороги України” – три контракти загальною вартістю 167 тисяч гривень.
І всі ці договори були укладені без застосування процедури торгів. Тобто до виконання замовлень автодор таки залучали, але перевагу дивним чином завжди віддавали саме приватній компанії, яка випадково належить дружині директора облавтодору.
Всього ж з кінця 2016 року на рівні місцевих рад ПП “Агропромбуд” уклав 342 контракти на суму майже в 61 млн гривень.
За міським і районним бюджетам у облавтодору куди більш скромний показник: 52 договори на неповних 4 мільйони гривень.
Важливо відзначити, що після звільнення Євгена Соловйова з посади в кінці 2017 року, ситуація не змінилася зовсім ніяк.
Дати простір для сімейного бізнесу – не єдиний секрет успіху Євгена Соловйова. За однією адресою з ПП “Агропромбуд”, що належить дружині директора облавтодору, зареєстровано ще одне підприємство – ТОВ “Торгбудмайстер”. Зв’язок цих двох підприємств також підтверджує і декларація сина Євгена та Тетяни Соловйових, згідно з якою майбутній податківець встиг попрацювати і в “Торгбудмайстрі”, і в ТОВ “Агропромбуд”.
Найцікавіше, що ТОВ “Торгбудмайстер” успішно брало участь у закупівлях ДП “Донецький облавтодор” ВАТ “ДАК” Автомобільні дороги України “, а саме поставляло дизельне паливо (не дарма ж у Соловйова є заправка, так?) згідно трьох договорів на загальну суму 1 624 000 грн.
Це, до речі, був єдиний досвід участі ТОВ “Торгбудмастер” в тендерних процедурах. Виходить, що директор автодору укладав контракти на поставку дизпалива сам з собою. Не дуже особливо винахідливо, авжеж?
До речі, лояльність Покровської міської ради та її структур до сімейного бізнесу Соловйових не обмежується тільки замовленнями на ремонт доріг. ФОП Соловйова Тетяна Валентинівна уклала 68 контрактів на 7 294 413 гривень, і всі ці договори були підписані з бюджетними організаціями без проведення торгів.
У якості вишеньки на торт – така деталь: зверніть увагу, на яких машинах воліють їздити ті, хто будує і ремонтує дороги. З декларації Олександра Соловйова: Volkswagen Touareg, Mitsubishi L200, Lexus RX350. Три позашляховики)
Ця публікація створена в рамках проекту “Зміцнення суспільної довіри (UCBI II)” за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!