У Краматорську визначаються з перевізниками пасажирського автотранспорту
Останнім часом у місті відбувається щось на кшталт транспортної революції. Існуючий десятиріччями розподіл автобусних маршрутів між перевізниками раптом втратив статус-кво.
У Краматорську на Донеччині проходить відкритий конкурс на визначення автомобільного перевізника з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. На засіданні конкурсного комітету, що відбулося 25 січня, були розглянуті документи компаній-претендентів на перемогу.
На конкурс було виставлено: один приміський маршрут № 33А Краматорськ-Дмитрівка та 34 міських автобусних маршрути загального користування. Шлях кожного маршруту (вулиці, бульвари, проспекти) можна переглянути тут.
Останнім часом у місті відбувається щось на кшталт транспортної революції. Існуючий десятиріччями розподіл автобусних маршрутів між перевізниками раптом втратив статус-кво. Проведений конкурс лише підтвердив, що зміни продовжуються.
Один перевізник пішов з ринку
Головна несподіванка нинішнього конкурсу – на нього не подався один з найстаріших місцевих перевізників – ТОВ «Юмвоса». Конкурсні пропозиції між собою розіграли два підприємства: комунальне Трамвайно-тролейбусне управління та приватне АТП-11410.
«Усі конкурсні пропозиції були розділені на шість лотів, по декілька маршрутів у кожному. АТП-11410 подало заявку приблизно на ті ж самі маршрути, які й раніше обслуговувало. А на маршрути «Юмвоси» претендувало комунальне ТТУ. Тобто своєю неучастю у конкурсі «Юмвоса» пішла з місцевого ринку пасажирських автоперевезень. Найймовірніше, це відбулося з економічних причин і неможливості виконати умови договору», – розповіла Марина Романцова, членкиня конкурсної комісії, голова ГО «Хто, якщо не ти», журналістка проєкту “Дій- Краматорськ”.
У договорі, якій буде укладений з підприємствами-переможцями, прописані обов’язкові умови – поступова заміна маршруток на місткі автобуси та встановлення на всі машини GPRS-навігаторів і терміналів для безготівкової оплати проїзду. Також від АТП-11410 затребували план інвестиційного розвитку.
«Директор з пасажирських перевезень Андрій Безуглий уточнив, що на цей рік інвестиційна програма передбачає закупівлю семи нових автобусів. Нині рухомий склад оновлений майже на дві третини. Всього підприємство має 50 одиниць транспорту, з яких лише 30 відсотків залишилося старих маршруток», – повідомила Марина Романцова.
Варто зазначити, що передача маршрутів від приватника до комунального підприємства буде вигідна великій кількості населення. Всі комунальні маршрути працюватимуть у «звичайному» режимі, тобто пільговики зможуть користатися своїми пільгами постійно у всіх автобусах. Водночас на маршрутах АТП-11410, як і раніше, діятиме розподіл на «маршрутні таксі» та «звичайний» режим. Тобто у більшості поїздок пільговикам доведеться платити.
Паритет між приватниками закінчився
Багато років поспіль всі автобусні пасажирські перевезення у Краматорську були віддані на обслуговування двом приватним компаніям. ТОВ «Юмвоса» та ПРАТ «Краматорське АТП-11410», узгоджено працювали у місті та фактично займали монопольне становище. Всі існуючи маршрути були порівну поділені між підприємствами. Навіть рівномірно розподілені дохідні та збиткові рейси.
Перевізники завжди разом подавали заявки на перегляд тарифів, однаково аргументуючи необхідність їх підвищення. Виконком щоразу задовольняв ці вимоги. В іншому випадку підприємства погрожували припинити перевезення пасажирів, що могло спричинити транспортний колапс у місті.
Поступово місцева влада почала «заходити» на територію приватних перевізників. Були закуплені муніципальні автобуси, для яких розробили нові маршрути. Новенькій міський транспорт вигідно відрізнявся від старих маршруток та автобусів, що використовували приватні перевізники. До того ж, на ньому були дійсними всі пільги, незалежно від графіку і маршруту.
Рік транспортних змін
Минулий рік можна назвати революційним у транспортній сфері Краматорська. У червні суттєво подорожчав проїзд на всіх видах громадського транспорту. Вартість проїзду в тролейбусах виросла з 5 до 8 грн, в автобусах та маршрутках – з 6-7 грн до 10 грн.
Ухвалюючи таке рішення, виконком вимагав від приватних перевізників оновити рухомий склад, оснастити кожну машину GPRS-системами та системами безготівкової оплати проїзду. Муніципальні тролейбуси та автобуси все це вже мали.
Деякі вимоги були виконані. «АТП-11410» придбало сім нових автобусів «Еталон», в автопарку «Юмвоси» додалося три «Богдани». У більшості машин встановили системи навігації, що дозволило відстежувати їх переміщення у додатку DozorCity. З безготівковою оплатою перевізники не поспішали.
Також минулий рік запам’ятався тим, що для школярів на період навчального року ввели безоплатний проїзд на всіх видах міського громадського транспорту. Для студентів запровадили 50% знижку. На початку водії були проти, однак поступово ситуація налагодилася.
Восени виконком вийшов з пропозицією оновити схему руху автобусних і тролейбусних маршрутів. Головна ідея полягала в тому, щоб припинити дублювання маршрутів. Крім того, вирішили збільшити інтервали між рейсами за рахунок більшої місткості автобусів. Після довгих і бурхливих обговорень нову схему було затверджено.
А «під ялинку», 31 грудня 2021 року, виконком раптово припинив співробітництво з ТОВ «Юмвоса», передавши його маршрути на обслуговування комунальному підприємству «Трамвайно-тролейбусне управління». Власне, проведений конкурс показав, що дане рішення було пророчим.
Читайте також: Що думають мешканці Краматорська щодо заборони пластикових пакетів?
Світлана Денисенко, «ЗмІнИ. Схід»
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках – YouTube або Facebook або Twitter. Долучайтесь!
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!