У Краматорську зростає нове покоління політиків, які вміють чути один одного

Учасники німецько-українського проекту «Молодь дебатує» – команда Краматорська загальноосвітньої школи № 25 вийшла в фінал всеукраїнського конкурсу. Честь команди на фінальному етапі захищала учениця 11 класу Дар’я Баглай. Дівчина блискуче провела дебати і увійшла до трійки лідерів серед 400 учасників. Про проект «Молодь дебатує» школярі розповіли в Антикризовому медіа-центрі.

Ініціатива «Молодь дебатує» стартувала в Україні три роки тому, а з вересня цього року до неї приєднався Краматорськ. В рамках проекту молодь вчиться вміло і аргументовано відстоювати свою точку зору, чути і реагувати на слова опонента. При цьому важливо так розподілити ролі в команді, щоб кожен учасник, не перебиваючи і не повторюючи один одного, міг доповнити вже сказане. Тому перемагає не той, хто активніше висловлювався, а той, хто давав можливість іншим долучитись до обговорення, щоб максимально глибоко розкрити проблему. На жаль, такої культури ведення дискусії дуже не вистачає сучасним українським політикам.

«У Верховній Раді, коли йде обговорення того чи іншого питання, ми бачимо повну неповагу депутатів один до одного. Тому ми вирішили включитися в проект, щоб змінити майбутнє України. Можливо, ніхто з нас не стане політиком, але, коли ми беремо участь в дебатах, ми обговорюємо важливі теми і краще розуміємо те, що відбувається в країні», – сказала Ксенія.

Дійсно, теми для дебатів молоді вибираються аж ніяк не дитячі. Наприклад, такі: «Чи потрібно батькам контролювати акаунти своїх дітей в соцмережах?», «Чи доцільно вводити у школах інклюзивну освіту?». У фіналі конкурсу учасники дебатували на тему «Чи варто замінити в Україні виборче право на виборчий обов’язок?». Судячи з результатів, наша Дар’я Баглай блискуче впоралася зі складною проблемою.

«Щоб брати участь у дебатах, потрібно стати експертом в обговорюваному питанні, і при цьому бути готовою до несподіваних поворотів. Коли виникають аргументи, про які ти не підозрювала, потрібно вміти імпровізувати. І ще пам’ятати про залу, адже глядачі теж повинні розібратися в темі. Врахувати усі ці чинники складно, але можливо. Ми готувалися до фіналу всією командою, разом з нашим наставником – Інною Миколаївною, тому це наш спільний успіх», – розповіла Дар’я.

Інна Страшко – директор ЗОШ № 25 та одночасно тренер команди. «Про проект «Молодь дебатує» ми дізналися від депутата Краматорської міськради Лілії Кісліциної і відразу вирішили брати в ньому участь. Підготовка до дебатів на різноманітні теми принесла нам багато корисного, оскільки це дає нові знання, розширює кругозір, вчить критично мислити і структурувати свою промову. Тепер, коли наші діти пройшли всі етапи – від регіонального відбору до фіналу, у нас з’явилася ідея створити в Краматорську Школу дебатів», – повідомила Інна Страшко.

На всіх етапах краматорську команду школярів підтримувала Лілія Кісліцина. Вона приходила на тренування перед відповідальними дебатами, підказувала, допомагала порадами. «Я вважаю, що проект «Молодь дебатує» треба розвивати в нашому місті, щоб залучити підлітків до обговорення актуальних проблем. Навчаючись самі, діти будуть вчити нас, дорослих, багатьом речам –  бачити те, що відбувається, з різних точок зору, вміло відстоювати власні погляди і при цьому поважати позицію співрозмовника, дискутуючи на суспільно важливі теми», – підкреслила депутат.


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Цей сайт використовує cookies