З 25 липня у самопроголошеній «ЛНР» почав зникати бензин та інше паливо, про це почали писати місцеві жителі у соціальних мережах. Так, за їхніми словами в окупованому Луганську заправити машину вже було вкрай складно, а згодом бензин почав зникати і в інших містах – в Алчевську, Стаханові тощо.
За даними підприємства «Луганськнафтопродукт» на ранок 28 липня бензин марки А-92 продавався на 11 «державних заправках» з 26, а бензин марки А-95 на двох заправках 26.
На інших заправках бензин продається або за талонами, або відсутня. Дизельне паливо є майже на всіх заправках підприємства «Луганськнафтопродукт».
Така ситуація продовжувалася декілька днів, допоки 29 липня виконуючий обов’язки «начальника комерційної служби ДУП «Луганськнафтопродукт» Євген Юхнов не повідомив, що провина у дефіциті палива сталася через зрив графіку поставок з боку заводу-виробника.
«Дефіцит палива в Республіці був викликаний порушенням графіка постачання зі сторони заводу-виготовлювача, в сукупності з рядом проблем по доставці вантажу. Представники Республіки прикладали всі зусилля для вирішення цих проблем. Сьогодні паливо доставлено в Республіку в достатніх обсягах для покриття дефіциту – 470 тонн бензину знаходяться на зливі на нафтобазі, 1000 тонн бензину повинні зайти на вихідних. У найближчі години бензин почне надходити у вільний продаж на АЗС Республіки», — повідомив він.
Дійсно, як повідомляли мешканці самопроголошеної «ЛНР» у соціальних мережах з 30 липня проблеми із паливом скінчилися і бензин з’явився на усіх АЗС. За час відсутності палива його ціна майже не змінилася, так бензин подешевшав приблизно на 25 російських копійок до 45,50 російських рублів (17,90 грн.) за бензин марки АИ-92 та 46 російських рублів (18 гривень) за бензин марки АИ-95. Дещо збільшилася ціна на дизельне паливо – до 45,50 рублів (17,90 грн.). Причому на час кризи як повідомлять місцеві жителі, паливо було відсутнє навіть у перекупників, а самого бензину у «республіці» цілком вистачає, але його занадто довго оформлюють на «таможні ЛНР».
Цікаво, що періодична нестача палива у самопроголошеній «республіці» прийняла систематичний характер. Так, дефіцит бензину у «ЛНР» в 2017 році був вже двічі – у лютому та квітні, причому тоді був введений ліміт на продаж палива – за даними керівника групи «Інформаційний супротив» Дмитра Тимчука не більше 10-15 літрів в одну автівку.
Тоді дефіцит палива також стався із-за порушень графіка поставок з боку заводу-виробника бензину, про що заявляв директор підприємства «Луганськнафтопродукт» Олег Мічурін. Проте незважаючи на це жодних виводів зроблено не було.
Той факт, що одна і та сама ситуація фактично тричі повторювалася за півроку говорить що це не є випадковим, а кризи мають штучну причину.
Так у соціальних мережах жителі самопроголошеної «ЛНР» виказували думку що ці кризи є передумовою перед зростанням ціни на паливо.
«Велика афера Коливана із передачі «віджатих» АЗС приватним “інвесторам” у розпалі: 30 АЗС вже віддали з ФДМ ЛНР з оцінкою в 2-4 мільйони рублів за штуку», – пише житель окупованих територій із ніком «ЛНР-Коливанія».
Загалом, сфера транспорту є однією із найулюбленіших у ватажків самопрогошеної «ЛНР» щодо заробітку. Так, у 2016 за повідомленням ЗМІ заступник міністра транспорту” ЛНР Андрій Когут запропонував ватажкові “республіки” Ігорю Плотницькому начебто «купити» за бюджетні кошти автобуси в Росії. Насправді ж планувалося що більшу їхню частину вдасться отримати безкоштовно оскільки на той час як раз у зв’язку із оновленням парку міста Ростов-на-Дону. Втім цю схему було викрито «кураторами» і заступник міністра був звільнений.
Тож цілком ймовірно, що такими кризами мешканців «ЛНР» привчають до можливого подорожчання палива, коли власники автівок будуть готові платити будь-які гроші аби паливо стабільно було.
Микита Сініцин
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!