Учні Костянтинівки взяли участь у тренінгу «Налагодження діалогів: молодь за мир у громадах»
Інтерв’ю з практичним психологом Станіславою Стасенко та ученицею 10-го класу ЗЗСО № 1 Діаною Резнік.
Цей захід – другий навчальний модуль програми «Школа амбасадорів миру» в рамках Проекту «Відновлення врядування та примирення на територіях, що постраждали від кризи в Україні», який впроваджується UNDP Ukraine / ПРООН в Україні.
Мета тренінгу: поглибити знання про конфлікт; навчитись використовувати у спілкуванні з іншими людьми тактику співробітництва; знаходити конструктивні способи вирішення проблемних ситуацій; ознайомити з методами розв’язання конфліктних ситуацій. Учні протягом тренінгу дізнавались про причини, механізми і різновиди конфліктів, опановували прийоми спілкування у конфліктних ситуаціях.
Яку інформацію надавали учням на заході?
Станіслава Стасенко: Я розповідала дуже мало. Діти самі багато працювали і вчилися пошуку конструктивних рішень. Ми говорили про стилі спілкування у конфлікті. Я допомогла їм із визначенням власного стилю спілкування. Ми говорили про ті ситуації, які можуть виникати і опрацьовували навички конструктивної поведінки.
Які чинники посприяли проведенню тренінгу?
Станіслава Стасенко: Я гадаю, що зважаючи на ті процеси, які відбуваються сьогодні у нас найважливішим є навчити дітей конструктивному діалогу. Навчити їх спілкуватися мирно, адже досить часто ми приходимо до того, що коли в нас не має виходу ми схиляємось до якогось компромісу. Зрештою, я для себе визначилася, що компроміс – це не є добре. Насправді, коли ми задоволені на 50 % – у нас залишається та частина, яка не дає нам спокою. Тому найкращий вихід – це співробітництво в будь-якій ситуації. Тоді ми в результаті зможемо кожен досягти максимальної вигоди для себе.
Які саме завдання отримали учасники?
Станіслава Стасенко: Діти побачили список завдань один раз. Потім вони мали 30-ть хвилин. За цей час учні мусили виконати їх усі разом. Вони таки впоралися: придумали назву, девіз, зробили креативні фото, знайшли 10 причин, що їх об’єднують та 30 причин чому сьогодні бути в школі краще ніж вдома.
Чи одразу команда почала працювати злагоджено?
Діана Резнік: Перше наше завдання – це була робота у групах. Мене вразило те, що ми отримали завдання розібрали велику групу на малі і в підсумку прийшли до єдиної думки. Всі зрозуміли, що сваритися не діло, а треба об’єднатись і працювати над однією справою. Я вирішила писати вірш, хтось об’єднався і робили кросворд, а хтось писав причини. Потім ми всі пішли на шкільний майданчик для того, щоб зробити креативні фото. У нас було завдання зробити фото, де тільки вісім ніг торкаються підлоги. Ми довго розмірковували, бо нас було 18-ть чоловік. Ми думали поставати один одному на руки, або залізти на бильця. В решті – решт, ми залізли на рукохід, деякі учасники сіли зверху. Я причепилась за перекладину та обхопила ногами стіл. Ми поставили перед цією конструкцією лавки, туди також сіли учасники й ззаду стояли люди – це і були ті самі вісім ніг.
Чи планується проведення заходів та подібну тему в майбутньому?
Станіслава Стасенко: Так, багато чому ще треба навчитись. Ми над цим зараз працюємо. Я проходжу навчання у школі медіації у Харкові. Медіатор – це людина, яка допомагає сторонам домовитись так, щоб виграш був максимальним для обох боків. Я сподіваюсь, що вже в грудні ми зможемо говорити вже про медіацію.
Юлія Дерека
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!