Повномасштабна війна змусила повністю переформатовати отримання та здобуття освіти в навчальних закладах України.
Станом на сьогодні, тисячі школярів і досі продовжують навчатися в онлайн-режимі. Від пів мільйона до мільйона дітей, перебуваючи за кордоном, мають подвійне навантаження.
Це все – актуальні виклики, з якими потрібно впоратися Міністерству освіти і науки України.
Про це розповів міністр МОН Оксен Лісовий у програмі «Сніданок з 1+1».
За його словами, першочерговим завданням системи освіти має бути створення безпечних умов для дітей та вчителів для виведення занять в офлайн. Навіть якісне онлайн-навчання все одно випускає величезні сегменти, які вкрай важливі для формування особистості.
«Зокрема, соціалізація, спілкування, розвиток м’яких навичок. Тому, перш за все, прагнемо вивести в аудиторне навчання максимальну кількість дітей де це можливо», – сказав міністр.
Українська освіта за кордоном
Другим важливим питанням є правильна організація якісного онлайн-навчання там, де це неможливо через причини пов’язані з безпекою. Зокрема й за кордоном.
«За різними даними, від пів мільйона до мільйона дітей є за кордоном. Навчаються вони у місцевих школах, але при цьому хочуть отримати українські атестати та свідоцтва про закінчену базову освіту. Вони навчаються паралельно в українських школах, перенавантажуючись колосально», – сказав він.
Лісовий підкреслив, що такі умови змушують дітей та їхніх батьків робити якийсь вибір. Водночас українська система освіти повинна звільнити їх від такого вибору завдяки спрощення навчання за кордоном.
«Максимально спростити їм там навчання в школах, залишивши наше бачення. Це – залишити унікальні предмети, ураховуючи тут також складнощі синхронізації із нашими предметами», – сказав він.
Третій важливий крок – цифровізація та оптимізація доступу до освіти. Для цього планують запровадити індивідуальні кабінети та й взагалі «тотально цифровізувати освіту».
«Це ключове, особливо в умовах, коли ми повинні відбудовуватися, коли ми повинні системно організувати роботу із донорами. Чітко ставити їм завдання. Нам потрібно тотально цифровізувати освіту. Це важливий момент», – сказав Лісовий.
Читайте також: Час позитивних змін в освіті та науці: 4 пункти реформ від Михайла Федорова
Професійна освіта
Щодо професійної освіти, то на думку міністра пріоритетом має стати повна модернізація. За словами міністра, такі заклади потрібно не тільки трансформувати, а й інвестувати в них та об’єднувати в потужні регіональні професійні центри.
Читайте також: У МОН розповіли про кількість бюджетних місць у вишах цьогоріч і яких спеціальностей буде більше
Ірина Міщенко
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!