Университет-переселенец: чем живет ДНМУ
Подробное обсуждение темы образования в Донецкой и Луганской областях, смотрите во время прямого эфира онлайн-платформы “Без Границ”, на странице #АКМЦ, в воскресенье, 18 марта, в 18:00
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
Академія дослідників штучного інтелекту навчає користуватися новою технологією
Школярі Донеччини нині використовують штучний інтелект не тільки в навчанні, а й у розробці дослідницький проєктів. Серед робіт – мобільні застосунки для підтримки емоційного та фізичного здоров’я, додаток, який визначає емоції, пристрої для оцінки повітря, автоматизованого поливу тощо. Свої цьогорічні проєкти учні Донеччини презентували в Академії дослідників штучного інтелекту. Також у її межах вчать користуватися ШІ як допоміжним інструментом школярів та вчителів. Академія дослідників штучного інтелекту є ініціативою викладачів Донбаської державної машинобудівної академії.
«Dreamy» для покращення настрою, «Healthy» для підтримки тіла
Вебзастосунок із руханкою розробили дев’ятикласники Краматорської школи № 3. «Healthy» – віртуальний помічник, в якому наочно демонструється, як правильно робити різні фізичні вправи. У застосунку можна обрати рівень складності: розігрів чи готові рекомендації для різних частин тіла. Розробляли ресурс школярі Єлизавета Шудро та Тимофій Мельник.
«Healthy» – другий проєкт, який створила команда. Вебзастосунок є продовження торішнього проєкту «Dreamy», який учні розробили для покращення психологічного стану.
«Спочатку ми просто накидували ідеї одне одному. Потім зійшлися на «Dreamy». А «Healthy» став органічним доповненням до попереднього проєкту. Хто перший запропонував ідею, мені важко визначити», – поділився Тимофій Мельник.
Команда зробила «Dreamy» як мобільний застосунок. Під час створення використовували безплатні сервіси.
«Дітям було цікаво якісь коди пописати, щось таке помайструвати – і ми вирішили перетворити застосунок на сайт. Розробляли локально, а потім опублікували на безоплатних ресурсах. То був тест на визначення рівня стресу, а також серію аутогенних тренувань, які направлені, наприклад, для покращення настрою для роботи, занять спортом та сну», – розповів вчитель інформатики Краматорської школи № 3 та науковий керівник учнів Сергій Скрипник.
До повномасштабного вторгнення в навчальному закладі діяв гурток робототехніки, де з учнями займався Сергій Скрипник. Школярі створювали маніпулятори, роботів, які грали у футбол або змагалися в сумо. У кінці навчального року організовували виставку своїх виробів для всієї школи. Напередодні повномасштабного вторгнення готували презентацію своїх розробок. Сама виставка мала відбутися 25 лютого. Нині відвідувачі гуртка зустрічаються онлайн на годину. У школі таке заняття могло тривати три, а учні мали змогу безпосередньо попрацювати з роботами та створювати проєкти на базі контролера «Arduino».
Застосунок «Healthy» розробляли три місяці. По допомогу зверталися до реабілітолога, яка рекомендувала літературу та ресурси для вправ. Команда створила низку відео для застосунку та завантажила їх на YouTube-канал для більш швидкого доступу.
«Штучний інтелект допомагає побачити, який вигляд матиме готовий результат, написати якусь частину коду. Якщо без штучного інтелекту, то це забрало б декілька місяців. А діти хочуть бачити результат одразу», – зазначив Сергій Скрипник.
Модель у застосунку «Healthy» показує, як робити вправи для різних частин тіла
З проєктом «Розробка вебзастосунку для покращення фізичного стану користувачів через відеорекомендації реабілітаційних фізичних вправ» Єлизавета та Тимофій взяли участь у конкурсі робіт Академії дослідників штучного інтелекту. Робота учнів посіла третє місце. Обов’язковою умовою для створення проєкту було використання ШІ. Тимофій каже, що новою технологією активно користується.
«Наприклад, якщо я шукаю відповідь на якесь питання і не можу знайти потрібну інформацію в інтернеті, то штучний інтелект може доволі легко допомогти. Ще за допомогою нього пишу презентації. Здебільшого використовую штучний інтелект для навчання», – розповів учень.
Нині Тимофій закінчив дев’ятий клас Краматорської школи № 3. Оскільки старших класів у навчальному закладі немає, то думає піти в іншу школу. Науковий керівник учнів каже, що під час розробки проєктів потоваришував з підлітками.
«На останньому занятті я їм сказав, що спілкувався з ними, як з друзями. Хоча для мене це офіційне заняття, але воно не було таким. У нас з ними настільки щире спілкування, що вони вже стали для мене, як друзі», – зазначив Сергій Скрипник.
ШІ як додатковий інструмент у навчанні та науковій роботі
Аби зацікавити учнів ШІ та технологіями, торік створили Академію дослідників штучного інтелекту. За словами її засновника, доктора технічних наук Сергія Ковалевського, це проєкт Малої академії наук ДДМА з науково-промислового профілю. Осередок такої роботи з учнями організували у 1997 році. Як ефективно використовувати ШІ під час навчання, розповідали на вебінарах Академії дослідників штучного інтелекту. Також на онлайн-семінарах говорили про те, як ШІ може стати дієвим інструментом для розвитку, змінювати різні галузі, вирішувати проблеми, допомагати створювати проєкти та презентувати їх тощо.
«До штучного інтелекту ставляться не як до корисного інструменту, а як до того, де можна щось скопіювати і нічого не робити. Тож ця академія була створена, аби навчити правильно користуватися таким ресурсом», – наголосив завідувач кафедри Інноваційних технологій і управління ДДМА Сергій Ковалевський.
В Академії дослідників штучного інтелекту починають брати участь школярі з сьомого та восьмого класів. За словами Сергія Ковалевського, дев’яти- та десятикласники є найбільш продуктивними. Учні можуть працювати у командах або індивідуально. У кожного проєкту є науковий керівник: шкільний вчитель або викладач вишу. Головна умова – застосовувати штучний інтелект під час своїх досліджень як допоміжний інструмент. Захист проєктів відбувається онлайн.
Нині Академія дослідників штучного інтелекту діє за ініціативою Сергія Ковалевського та не має підтримки збоку місцевої влади.
«Я звернувся з пропозицією до керівництва Краматорська щодо розвитку Академії дослідників штучного інтелекту. Але така ініціатива не знайшла розуміння. Академії я приділяю дуже багато свого особистого часу. Наприклад, на кожний вебінар запрошуємо понад 150 учасників, а також готують матеріали до зустрічей», – зазначив Сергій Ковалевський.
За понад рік існування в Академії дослідників штучного інтелекту провели чотири вебінари. Їх влаштовували для батьків, дітей та викладачів. В онлайн-семінарі половина з тих, хто брав участь, – вчителі шкіл Дружківки, Краматорська, Слов’янська, Святогірська тощо.
Навчити ШІ розрізняти емоції
Науковий керівник проєкту «Використання можливостей Teachable Machine для створення моделей машинного навчання з подальшим використанням у мобільних додатках» Андрій Бабаш перший рік займається зі школярами. До цього працював зі студентами ДДМА. У команді проєкту були чотири дев’ятикласниці Краматорської школи № 26: Поліна Бороденко, Анастасія Миронова, Софія Сойнікова та Тетяна Черемісова.
«Ідея, напевно, більше була моя. Раніше я цікавився моделями машинного навчання, працював із жестами. Наприклад, додаток міг розрізнити палець вгору чи вниз. Дівчата підказали, що таке можна зробити і з емоціями. Принцип той самий, але дещо цікавіше. Ми працювали командою, тому у нас були розподілені певні ролі. Зі специфічними завданнями, де потрібно використовували мову «Java», більше я допомагав. З усім оформленням, моделлю машинного навчання, підготовкою набору даних дівчата впоралися добре самостійно. Мої враження – все дуже цікаво. Загалом дітям також сподобалося», – поділився Андрій Бабаш.
За допомогою штучного інтелекту учасники команди генерували текст, який обробляли для свого проєкту. А також використовували ШІ для створення презентації. Мобільний застосунок розробили за півтора місяця, а загалом з оформленням роботи знадобилося два. Додаток доступний для Android. Показати емоцію чи жест потрібно на камеру смартфону, а застосунок визначає, що саме продемонстрували. За словами Андрія Бабаша, модель машинного навчання можна використовувати у різних сферах для контролю якості чи сортування.
«Для набору даних потрібно брати багато фото. Наприклад, банани можуть бути хорошої якості або поганої. І можна навчити модель відрізняти їх, як наприклад, показуємо людині і вчимо її. Принцип такий самий. Чим більше буде фото, чим більше набір даних, тим точніше працюватиме модель. Звісно, похибки вона видає періодично», – розповів він.
Презентація моделі машинного навчання
Проєкт «Використання можливостей Teachable Machine для створення моделей машинного навчання з подальшим використанням у мобільних додатках» посів перше місце в Академії дослідників штучного інтелекту. Друге місце – «Використання методів штучного інтелекту для управління режимами обробки осьового інструменту із швидкоріжучої сталі в імпульсному магнітному полі», над яким працювала учениця Слов’янської школи № 6 Марія Бадюкова та науковий керівник, кандидат технічних наук Микола Кінденко. Крім цього, заохочення отримали чотири студенти Дружківського фахового коледжу ДДМА з проєктами щодо моніторингу якості та оцінки повітря у промислових приміщеннях, спостереження та відображення прогнозу погоди, системи автоматизованого поливу рослин на базі контролера «Arduino». Усі переможці, а також тих, кого відзначили, отримали від ІТ-компанії «QuartSoft» сертифікати на різні суми на придбання книг. Крім цього, такі ж призи вручили викладачам, які були науковими керівниками школярів, аби віддячити їм за вклад у розвиток молоді. Також підлітки представили свої роботи на міжнародній конференції «Молода наука – роботизація і нанотехнології сучасного машинобудування», яка відбулася онлайн у кінці квітня.
Ірина Мартинова
Матеріал створений за фінансової підтримки ІТ-компанії «QuartSoft». Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю Антикризового медіа-центру і не обов’язково відображає позицію його фінансових партнерів.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
Компенсацію за навчання в «Дії» отримають діти захисників і захисниць
В Україні компенсують вартість контрактного навчання для дітей українських військових. Про це повідомляють у Міністерстві цифрової трансформації.
Перша 1000 студентів отримає компенсацію за навчання в застосунку «Дія». Державну підтримку нададуть цьогорічним випускникам бакалаврату та магістратури. Послуга доступна громадянам України до 23 років, які навчаються на контракті в закладах фахової передвищої або вищої освіти та мають статус студента в Єдиній державній електронній базі з питань освіти.
На державну компенсацію мають право діти:
- загиблих (померлих) захисників чи захисниць України;
- осіб з інвалідністю внаслідок війни;
- учасників бойових дій;
- осіб, зниклих безвісти за особливих обставин;
- осіб, позбавлених особистої свободи внаслідок збройної агресії;
- постраждалих учасників Революції гідності.
Для отримання сертифіката необхідні:
- наявність верифікованого РНОКПП та ID-картки / біометричного закордонного паспорта в «Дії»;
- інформація в ЄДЕБО як про здобувача освіти й про статус дитини ветерана відповідної категорії;
- навчання за контрактною формою у 2024/2025 навчальному році.
Після push-сповіщення в «Дії» відобразиться сертифікат на компенсацію. Далі необхідно перевірити в ньому правильність інформації та затвердити її «Дія.Підписом» протягом 20 днів. Згодом кошти надійдуть на рахунок навчального закладу.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
До освітньої екосистеми «Мрія» долучилися 500 шкіл і процес інтеграції продовжується: деталі
Державна цифрова освітня екосистема «Мрія» продовжує активно розширюватися. Станом на травень 2025 року до її мережі приєдналося вже 500 шкіл із 18 регіонів України. За прогнозами, вже до кінця поточного року ця кількість може зрости ще на тисячу, повідомляє МОН.
Після пілотного етапу, що охоплював 40 шкіл, платформа почала працювати як у міських ліцеях, так і в невеликих сільських навчальних закладах. Частина шкіл уже використовувала цифрові інструменти, інші ж переходили з паперових журналів. Наразі отримано близько 4000 заявок на підключення.
На платформі доступні зручні функції для всіх учасників навчального процесу. Учням і батькам вона спрощує доступ до навчання, вчителям зменшує адміністративне навантаження, а державі надає дані для ефективних управлінських рішень. Будь-яка школа може легко долучитися до системи за підтримки команди «Мрії».
Реалізація проєкту здійснюється спільно з Міністерством цифрової трансформації та Міністерством освіти. Міністр Михайло Федоров відзначив, що «Мрія» значно полегшує взаємодію учнів, вчителів і батьків, а міністр освіти Оксен Лісовий наголосив на комфорті, який платформа забезпечує вчителям і школярам.
Освітня система пропонує інструменти для організації часу, складання розкладів, відстеження успішності, онлайн-спілкування та доступу до освітніх матеріалів. Вона вже працює у школах із дистанційним і офлайн-навчанням — навіть у найскладніших умовах, зокрема прифронтових чи віддалених регіонах.
Читайте також: «Книга-мандрівка. Україна» запускає новий освітній проєкт для вчителів, батьків та учнів початкової школи
Як долучитися?
Приєднатися до «Мрії» можуть вчителі, школи або органи місцевої влади. Кожна школа ухвалює рішення про під’єднання самостійно після зустрічі-знайомства. Після консультацій команда платформи навчає персонал, налаштовує програмне забезпечення та забезпечує безперебійну підтримку для інтеграції системи в освітню діяльність.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
«Книга-мандрівка. Україна» запускає новий освітній проєкт для вчителів, батьків та учнів початкової школи
«Книга-мандрівка. Україна» запускає новий освітній проєкт для вчителів та учнів 1 – 4 класів. Проєкт є дитиноцентричним та включає воркбук з уроками про історію та культуру України. Цикл з 5 занять розпочинає урок, присвячений Дню пам’яті жертв Чорнобильської катастрофи. Доступ до уроку можна отримати онлайн.
Команда проєкту запускає нову ініціативу — «Книга-мандрівка. Освіта», мета якої надати викладачам готові уроки для учнів 1-4 класів, щоб посилити культурне, історичне і громадянське виховання дітей у школах. “Зошит-мандрівка” розкаже школярам про культуру, історію і традиції України в цікавому та доступному форматі. «Книга-мандрівка. Україна» — це проєкт, який з 2018 року створює ілюстровані видання та мультфільми у форматі едьютейнмент для дітей та дорослих.
Запуск проєкту присвячений до Дня пам’яті жертв Чорнобильської катастрофи, адже ця сторінка з історії України лягла в основу одного з перших мультсеріалів «Книги-мандрівки» 6 років тому та отримала схвальні відгуки глядачів. Зошит буде доступний у двох форматах – друкованому та електронному. Друкована версія доступна до передзамовлення на сайті, а окремі уроки вже можна завантажити за посиланням.
Ілюстрації із зошита-мандрівки
«Війна внесла корективи в життя кожного і в освітній процес зокрема. Ідея проєкту полягає в тому, щоб допомогти у цікавій та надихаючій формі вивчати своє минуле та сьогодення — чи то в підземній школі Харкова, чи у вимушеній еміграції чи, будучи виснаженим, після нічного обстрілу. Зошит-мандрівка стане у нагоді не тільки школам та міжнародним освітнім центрам за кордоном, а й батькам дітей віком 6-12 років – разом із зошитом вони отримають готовий інструмент, щоб підкорити дитячу увагу» — ділиться авторка проєкту Ірина Тараненко.
«Книга-мандрівка. Освіта» включає в себе інтерактивний зошит-мандрівку із розробленими 5 уроками у форматі едьютейнмент, які через гру познайомлять дітей з минулим України та розкажуть про її сьогодення. Автори проєкту адаптували матеріали до очного, дистанційного та змішаного навчання, а також використали сучасні методики та інтерактивні матеріали.
«Це наш спосіб допомогти дітям знайти точку опори — у власній історії, мові та культурі. Навіть якщо навколо — темрява підвалу чи чужина за кордоном» – діляться автори проєкту.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
Отримай фах соціального працівника безкоштовно: вступ до Донбаського державного педагогічного університету
Донбаський державний педагогічний університет запрошує на навчання за спеціальністю «Соціальна робота та консультування». Якщо ви прагнете змінювати суспільство на краще та реалізувати себе у сфері допомоги людям — ця освітня програма саме для вас.
Освітні програми
Абітурієнтам пропонуються такі напрями підготовки:
-
Соціальна робота
-
Соціальне забезпечення
Навчання безкоштовне
Студенти можуть здобути вищу освіту за ваучером, що дозволяє навчатися без фінансових витрат.
Можливості працевлаштування
Випускники програми мають широкі можливості кар’єрного розвитку. Серед потенційних сфер роботи:
-
міжнародні благодійні та гуманітарні організації;
-
соціальні установи та служби захисту населення;
-
громадські організації, що працюють у сфері соціальної підтримки.
Це фах, що дозволяє не лише реалізувати себе професійно, а й впливати на реальні зміни в суспільстві. Соціальні працівники затребувані в Україні та за кордоном, з перспективою гідної оплати праці та професійного зростання.
Як подати заявку
Для отримання детальної інформації звертайтесь за телефоном: (095) 67 27 112
Заповнити анкету для вступу можна також за посиланням, зазначеним у QR-коді на зображенні
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!