Шкільні підприємства вже понад 30 років працюють у Німеччині. Діти беруть участь у шкільних фірмах та пробують себе в різних ролях: виробництво, продажі, реклама, фінансовий відділ, закупки, тощо. Такий підхід дозволяє дітям змалку готуватись до дорослого життя. Реалізувати такі фірми допомагають шефські підприємства: надають консультації та практику.
Своїм досвідом із школярами з Краматорська, Слов’янська та Костянтинівки ділились німецькі експерти. Шкільний вчитель Мальте Халслер розказав як працює в його школі «магазин тітоньки Емми», та як діти організували його роботу. А от Уте Греве, викладач педагогічного університету, розказала, як вчить майбутніх вчителів викладати шкільне підприємництво та реалізовувати їх у німецьких школах, та показала товари, що виробляють діти: тапці зі старих шин, книгу рецептів, годинники з платівок, різні вироби з старих шкільних мап та багато іншого. Основною відмінністю від звичайних дорослих фірм є способи використання прибутку. Діти не отримують реальних грошей за свою працю, але разом вирішують куди витрачати кошти. Вони оздоблюють школу або їдуть до навчальних подорожей, або витрачають їх на своє професійне навчання (курси підвищення кваліфікації).
Цей досвід надзвичайно надихнув учасників хакатону, та вони разом з Кристиною Шостир натхненно працювали над власними ідеями.
На прикінці дня з’явились цілком реалістичні ідеї для шкільного підприємництва: вироблення екоблокнотів та екоручок із переробленого паперу, шкільні комікси, вироблення меблів із палетів та вирощування квітів. Всього за день школярі змогли не тільки придумати ідеї, а й створити моделі свого бізнесу: ресурси, виробництво та канали збуту. Прибуток діти планують витрачати на власну школу: оздоблювати подвір’я та зони відпочинку, щоб зробити школу місцем, де приємно та цікаво можна проводити час.
Організатори проекту вірять, що кожна дитина має таланти та вміння, які можна монетизувати, а отримання досвіду підприємницької діяльності під час навчання в школі допоможе їм більше цінити себе та ставати більш впевненими, більш свідомо обирати майбутню професію та бути щасливими.
А ще всі учасники хакатону отримали подарунки – щоденники НеСіріБудні, що розробила команда FreeUA. Цей щоденник допоможе дітям сформулювати власні цілі та розробити плани дій, контролювати свої результати та впливати на світ навколо себе.
Тепер організатори хакатону працюють над тим, щоб допомогти учасникам реалізувати їх ідеї в своїх школах. Долучитись до проекту можна на сторінці проекту у фейсбуці
Шкільний хакатон проводиться в рамках проекту «Kramatorsk Innovation Platform», що реалізується ГО «Вільна Хата» та ГО «Українська Асоціація Фрілансерів» (Free UA) у Краматорську у співпраці з Фондом Східна Європа та ChildFund Deutschland e.V. за рахунок коштів, наданих Федеральним міністерством економічного співробітництва та розвитку Німеччини. Проект є частиною комплексної програми «Сприяння розвитку міжсекторного партнерства в цілях захисту інтересів дітей: долучення ВПО до активних учасників процесу».
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!