Як не стати жертвою інтернет-шахраїв. Інтерв’ю з  директором костянтинівського відділення «ПриватБанку» Дмитром Гончаровим

Директор костянтинівського відділення «ПриватБанку» Дмитро Гончаров

– З якими випадками шахрайства зіштовхувалися клієнти вашого банку?

Основні моменти з якими зіштовхуються  наші клієнти  і як вберегти себе від шахраїв, яких останнім часом дуже стало багато в Інтернеті . Основне це, якщо ви користуєтесь клієнт банком – користуйтесь сайтом  privatbank.ua або Приват24. Це два сайти , які розроблені «ПриватБанком».

Останнім часом нашим клієнтам присилали повідомлення на e-mail, в яких було написано: «На ваш рахунок здійснено перерахунок в розмірі 5-ти тис грн. Пройдіть за наступним посиланням»  – ось такі меседжи надсилають шахраї . Насправді, у посиланні вказано не сайт банку , а схожий, який збирає вашу офіційну інформацію – пароль, логін. Їх злочинці потім спробують  використати, щоб спробувати зайти в ваш особистий Приват24. Наступний випадок з яким зіштовхувались наші клієнти  у мережах Інстаграм, Фейсбук і в інших соціальних мережах. Це з’являється повідомлення про те, що ПриватБанк проводе розіграш , лотерею або опитування. І якщо ви зареєструєтесь , то отримаєте, наприклад, 10 тис грн. Під час реєстрації у людини просять, або особисті дані , або кажуть перевести невелику суму грошей з метою підтвердження участь у цій акції. Звісно, що після перерахування, клієнт нічого не отримує.

Наступний момент, також важливий для клієнтів, які користуються смартфонами. Нещодавно у Play Маркеті з’явився універсальний мобільний додаток, який не має відношення  ні до нашого банку ні до якогось іншого. Але там задекларовано, що за допомогою цього додатку ви можете попасти до  клієнт банку багатьох банків України. Насправді, воно збирає тільки паролі і логіни , які злочинці будуть також намагатись використати у свої цілях. Тому дуже уважно дивіться на те, що ви встановлюєте на свій телефон. Звертайте увагу на сторінки на які ви заходите й не переходьте за посиланнями , які надходять з незнайомих e-mail . Це дуже важливо інформаційної безпеки.

– Бувають випадки грошових махінацій за допомогою аккаунтів друзів у соцмережах?

Так, були такі випадки , коли у ваших знайомих зламували аккаунт і людина отримувала повідомлення від знайомого , який просить переказати гроші на карту або інтернет-гаманець. Якщо це прохання нетипове, зателефонуйте на мобільний і перепитайте чи звертався ваш друг до вас з таким питанням.

Далі якщо ви розміщували об’яву про продаж або купівлю на рекламному майданчику. Там ви вказуєте ваш номер телефону і номер карти. Якщо вам телефонують по об’яві , то не давайте інформацію окрім номера карти, тому що номеру достатньо щоб зробити перерахування коштів , але не достатньо щоб зробити, якийсь інтернет -платіж. Якщо людина планує здійснити операцію по переводу грошей на ваш рахунок і запитує строк дії карти, CVV, то треба зупинити спілкування з таким покупцем або продавцем. Бо вас хочуть ошукати.

– Як перевірити інформацію у випадку коли надходить sms про заблокування рахунку?

Також хочу звернути увагу клієнтів , що зараз розсилається повідомлення на телефон про те, що вашу карту заблоковано і треба звернутися по певному номера телефону, що служба безпеки інформує про те, що вам необхідно здійснити певні дії. Навіть мені надходили такі повідомлення . Ні  в якому разі не телефонувати по номеру, який зазначений. «ПриватБанк» робить розсилку, але всі вони надходять з номеру 3700 – це служба клієнтської підтримки, яка функціонує цілодобово. У будь-якій незрозумілій ситуації перед тим, як диктувати паролі  комусь, вам треба зателефонувати на номер 3700 і роз’яснити ситуацію чи все добре з картою . Якщо це робочий день , то звернутись у найближче відділення банку. Там співробітники розберуться і допоможуть вирішити питання з якими ви прийшли.

– Чи безпечна незахищеним паролем мережа WiFi?

Мережа Wi-Fi – це практично , як мобільний телефон. Звертайте увагу не те, чи захищена мережа. Якщо вона відкрита, то інформацію, яку ви передаєте в тому числі ваші логін і пароль, який ви вводите – є загальнодоступною. В такому випадку, я не раджу користуватись банківськими додатками, бо ваша особиста інформація може бути використана грабіжниками.

– Яка система безпеки існує у банку?

Хочу одразу сказати, що у ПриватБанку для боротьби з шахраями і для захисту наших клієнтів створено спеціальний підрозділ , який має назву «Інформаційна безпека». В цій структурі як раз займаються такими питаннями, як кібербезбеки, питаннями шахрайства і багатьма питаннями, які пов’язані з захистом грошей наших клієнтів.

Перше, на що хочу звернути увагу, це те що» ПриватБанком» розроблено дуже прості правила безпеки, які розміщено на нашому сайті privatbank.ua. Там є посилання , яке називається «правила безпеки». Кожному  клієнту, який користується нашими послугами  рекомендую відкрити та почитати ці прості правила. Там все написано дуже просто і користуючись правилами в повсякденні ви збережете свої кошти та нерви і не потрапите в неприємну ситуацію.

– Якщо людина все ж таки натрапила на інтернет-шахраїв ?

Служба кібербезпеки, яка в нас діє, вона відстежує навіть в час здійснення підозрілих операцій. Тобто, якщо ви здійснюєте перерахування коштів, яке для вас не типове, наприклад якась велика сума, а ви такого ніколи не робили , то банк може в деяких випадках відстежити та призупинити відправку грошей. Але, це працює не завжди. Бувало що ми допомагали клієнтам не втратити гроші  і не перерахувати кошти на карту злочинця.

Якщо ви все ж таки потрапили у складну ситуацію й перерахували кошти грабіжникам, або ввели особисті дані кудись – одразу телефонуйте за номером 3700 і поясніть ситуацію нашому фахівцю.

Юлія Дерека


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Цей сайт використовує cookies