Як переселенцю оформити паспорт громадянина України

11222
коментарі відсутні

Як переселенцю оформити паспорт громадянина України

Наприкінці квітня цього року електронні паспорти стали доступними у мобільному застосунку «Дія». Такі документи є цифровими аналогами ID-карток та біометричних закордонних паспортів.

На сьогодні внутрішній паспорт може оформити громадянин України, якому виповнилось чотирнадцять років. Отримати ID-картку переселенці можуть за стандартною процедурою, але існують певні відмінності.

 

Оформлення ID-картки для переселенців

 

Для оформлення внутрішнього паспорта переселенці можуть звертатися до  центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) або до територіальних підрозділів Державної міграційної служби за місцем реєстрації довідки ВПО. Якщо людина втратила паспорт чи довідку, то у заяві обов’язково має зазначити обставини втрати та вказати підрозділ УСЗН, яким було видано довідку.

Особи, які не отримували статусу переселенця та мають прописку на тимчасово окупованій території, можуть звертатися до будь-якого підрозділу Міграційної служби в Донецькій або Луганській областях.

При оформленні паспорта вперше при досягненні 14 років із собою треба мати такі документи:

  • свідоцтво про народження;
  • паспорт батьків або законних представників, які є громадянами України;
  • довідка ВПО;
  • ідентифікаційний код або документ про його відмову.

Для обміну паспорта треба подати такі документи:

  • паспорт, що підлягає обміну;
  • документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну (свідотство про шлюб, зміну імені чи прізвища тощо);
  • довідка ВПО;
  • документ, що посвідчує особу законного представника чи уповноваженої особи та документ, що підтверджує їхні повноваження;
  • квитанція про сплату адміністративного збору;
  • документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт: довідку про місце проживання, свідоцтво про народження дітей, свідоцтво про шлюб або його розірвання, свідоцтво про зміну імені;
  • ідентифікаційний код або документ про його відмову.

У разі втрати паспорту людина до вищеописаних документів, необхідних для обміну, має подати заяву, встановленого МВС зразка про втрату або викрадення паспорта; витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань; рішення суду про встановлення особи у разі, якщо людина не пройшла відповідну перевірку.

Оформлення ID-картки вперше є безкоштовним. Не пізніше, ніж за 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети, людина має отримати паспорт громадянина України у формі ID-картки. Строк дії паспорта становить 10 років.

Також переселенці можуть звернутися не пізніше, ніж за місяць від дня народження до ЦНАПу або територіального підрозділу ДМС за місцем реєстрації довідки ВПО, аби вклеїти фотокартку у паспорт-книжку при досягненні 25 і 45 років. Для цього необхідно з собою мати:

  • заяву про вклеювання фотокартки;
  • паспорт громадянина України зразка 1994 року;
  • дві фотокартки розміром 3,5х4,5 см із зображенням, яке відповідає досягнутому особою віку;
  • всі наявні документи, у тому числі документи, що містять фотозображення особи, якщо паспорт зразка 1994 року був оформлений територіальним підрозділом ДМС, який припинив діяльність або тимчасово не здійснює свої повноваження;
  • рішення суду для осіб, які не звернулася не пізніше, ніж через місяць після досягнення 25 чи 45 років та не бажають обмінювати паспорт зразка 1994 року на паспорт у формі ID-картки.

Вклеювання фотокартки є безкоштовним і здійснюється протягом 5 днів після подання заяви. Однак, при проведенні додаткової перевірки інформації цей строк продовжується не більше, ніж на 30 календарних днів, а людину письмово інформують про це.

 

Правила оформлення закордонного паспорта

 

Переселенці, які вирішили оформити закордонний паспорт, можуть звертатися до будь-якого відділу Державної міграційної служби, незалежно від реєстрації місця проживання, або ж до ЦНАПу. Із собою потрібно мати такі документи:

  • паспорт громадянинаУкраїни для тих, кому виповнилося 14 років;
  • свідоцтво про народження або документ, що підтверджує факт народження;
  • квитанцію про сплату адміністративного збору;
  • довідку ВПО;
  • ідентифікаційний код;
  • закордонний паспорт, що підлягає обміну.

Під час оформлення біометричного закордонного паспорта обов’язково треба буде пройти процедуру сканування відбитків пальців, фотографування та цифрування підпису.

Якщо закордонний паспорт оформлюється людині з інвалідністю, яка не може сама прийти до відповідної установи, а для неї потрібне термінове лікування за кордоном, у такому випадку може бути подано одну фотокартку розміром 10х15 см для сканування. Також за зверненням працівник територіального підрозділу ДМС виїжджає до місця проживання або проходження лікування людини.

Паспорт для виїзду за кордон видається на десять років, окрім тих осіб, які не досягли 16-річного віку. Для них термін дії паспорта становить чотири роки.

 

Ірина Мартинова, «Донеччина. ЗмІнИ»


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!


0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Новини

Відео

Аналітика