На березень наступного року запланований запуск сміттєперевантажувальної станції із сортувальним обладнанням у місті Бахмут. Сюди везтимуть на сортування відходи зі Світлодарської, Часовоярської, Сіверської, Званівської та Соледарської громад.
Тут зі сміття будуть відбирати вторинну сировину, а решту відправлятимуть на полігон у Краматорську.
Тож громадам доведеться зарезервувати додаткові кошти на транспортування сміття до Бахмуту та на рекультивацію своїх старих полігонів.
Джерелом цих коштів є тариф на вивіз твердих побутових відходів, який має бути переглянутий як для населення, так і для організацій. Ці питання обговорювались під час візиту на Донеччину т.в.о. міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Руслана Стрільця.
Очільнику міністерства показали майбутню станцію, яка за потужністю стане найбільшою в Україні. Тут зможуть переробляти 60 тонн відходів на рік. На станції працюватимуть 39 робітників.
Зараз роботи вже на завершальній стадії, наразі триває монтаж обладнання. За технологією, сміття буде сортуватись вручну. Відбиратимуть склобій, пляшки ПЕТ, алюмінієву тару, папір, картон і тетрапаки. Їх відправлятимуть на переробку. А ті відходи, що непридатні для подальшого використання (так звані хвости), будуть пресувати та вивозити на регіональний полігон, що у Краматорську.
Така схема передбачає значні витрати на транспортування. Наприклад, щоб довезти сміття із Сіверська, треба подолати 37 км. З Бахмута до Краматорська відстань – понад 55 км. Також буде потрібний додатковий спецтранспорт.
«Ми провели перемовини з усіма громадами, які звозитимуть відходи до Бахмуту, та переконали їх в тому, що тариф на вивіз ТПВ має бути рентабельним. Ми в Бахмуті вже затвердили новий тариф, який діятиме з січня 2022 року – 30 гривень з людини», – розповів голова Бахмутської громади Олексій Рева.
За його словами, діючий полігон у Бахмуті скоро буде закритий на рекультивацію. Щодо тих полігонів, які зараз використовують громади Бахмутського району, то деякі з них Олексій Рева назвав більш схожими на стихійні звалища.
«Громади мають підвищити тарифи, щоб завдяки цьому виділити кошти на ліквідацію цих звалищ та на транспортування сміття до станції у Бахмуті. Про все це треба розповідати людям, щоб було розуміння, що й для чого робиться», – наголосив Рева.
Інше питання – наявність спецтранспорту. Зараз у громадах є приблизно 15 сміттєвозів, які перебувають у різному технічному стані. Цей автопарк потребує поступового оновлення, також треба закупити потужні машини, які будуть возити так звані «хвости» на краматорський полігон. Такий пункт є в планах обласного департаменту екології. До того ж, і фінансові можливості екологічного фонду Донецької області стають більшими.
«Для двох областей, Донецької і Луганської, Верховною Радою прийнято новий розподіл екологічного податку. Ним передбачено, що з усього екологічного податку, який сплачується на території Донецької та Луганської областей, у місцевих фондах залишатиметься 80% (замість 55%, автор). Цей розподіл прийнято як виняток для тих регіонів, які потребують особливого піклування. Щоб громади на сході України мали можливість більше уваги приділяти саме екологічним питанням, які в тому числі виникають у зв’язку зі збройним конфліктом», – наголосив очільник Мінекології Руслан Стрілець.
Світлана Денисенко
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках – YouTube або Facebook або Twitter. Долучайтесь!
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!