Центри надання адміністративних послуг, мережа яких стрімко розвивається на Донеччині, один за одним впроваджують функцію оформлення та видачі паспортів. Для громадян наближення сервісу є однією з переваг, що надає децентралізація. А для адміністраторів ЦНАПів це велика відповідальність.
Як не припуститись помилок під час надання “паспортних послуг”, на що потрібно звернути увагу при оформленні паспортів мешканцям тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщеним особам – ці та інші питання обговорювались під час семінару-наради, що був проведений у Донецькому Центрі розвитку місцевого самоврядування за ініціативи облдержадміністрації та за участю представників Державної міграційної служби.
Загальну інформацію щодо діяльності ЦНАПів Донецької області за 2018 рік надала Тетяна Бервенова, начальник відділу розвитку системи надання адміністративних послуг управління розвитку підприємництва, адміністративних послуг та ринкового середовища департаменту економіки облдержадміністрації.
“На даний час в Донецькій області функціонують 29 Центрів надання адміністративних послуг, з них два – в об’єднаних територіальних громадах. ЦНАП у Шахівській ОТГ став першім у сільської місцевості з можливістю оформлення та видачі паспортів громадянина України. Всього “паспортні послуги” надають 7 ЦНАПів, якими у 2018 році видано майже 23 тисячі документів – 13,3 тис. паспортів громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм та 9,6 тис. паспортів громадянина України у формі ID-картки. У 2019 році ми плануємо запровадити ці послуги ще у десяти ЦНАПах”, – повідомила Тетяна Бервенова.
Про тонкощі оформлення та видачі паспорту громадянина України для виїзду за кордон з безконтактним електронним носієм розповіла Світлана Катінська, головний спеціаліст відділу оформлення документів №1 управління з питань громадянства, паспортизації, реєстрації та еміграції Головного управління Державної міграційної служби України в Донецькій області. За її словами, адміністратори ЦНАПів гарно вивчили міграційне законодавство та в цілому добре справляються з новими для себе функціями. Але ж відсутність досвіду потрібно компенсувати практикою та навчанням у процесі роботи. Чим більше співробітники ЦНАПів будуть надавати міграційних послуг, тим якісніше вони будуть.
“Перед усім треба ретельно перевіряти діючи паспорти, уважно передивлятись кожну сторінку та звіряти печатки. Не менш важливим є другий етап – відбір та внесення біометричних даних громадянина. На жаль, адміністратори іноді припускаються помилок, що призводить до повернення документів на повторне оформлення. Тому подібні семінари ми намагаємось проводити регулярно, у тому числі – у формі запитань-відповідей. Така взаємодія між міграційною службою та адміністраторами ЦНАПів у кінцевому підсумку йде на користь мешканцям громади, які отримують якісні послуги у своєму населеному пункті”, – зазначила Світлана Катінська.
Багато питань виникає у адміністраторів ЦНАПів щодо ідентифікації осіб, які мешкають на непідконтрольній території. Оскільки картки реєстрації осіб залишилися там, то громадянам доводиться окрім паспорту додавати інші документи з фотографіями та печатками – наприклад, водійські чи пенсійні посвідчення. У разі їх відсутності пропонують заповнити анкету, за якою потім розсилаються запроси до державних установ з метою ідентифікації особи.
Аналогічні вимоги діють і при оформленні та видачи паспорта громадянина України у формі ID-картки. Детальніше про це розповіла Катерина Кулакова, провідний спеціаліст відділу по роботі з Єдиним державним демографічним реєстром Головного управління Державної міграційної служби України в Донецькій області. Окремо вона зупинилася на питанні реєстрації місця проживання для підлітків з числа ВПО, які вперше отримують ID-картку.
“Внесення місця реєстрації проводиться на підставі довідки внутрішньо переміщеної особи та побудинкової книги. Мешканцям багатоквартирних будинків необхідно надати картку реєстрації, яка зберігається у паспортних відділеннях або ЖЕКах. Якщо немає доступу до оригіналів цих документів, а також у разі їх зіпсування з причини проставляння печатки так званої “ДНР”, то реєстрація місця проживання дитини відбувається шляхом роздруку персональних даних його батьків з Державного реєстру виборців”, – зауважила Катерина Кулакова.
Тож, тонкощів та складнощів щодо оформлення паспортів у роботі ЦНАПів багато. Але адміністратори долають їх, підтримуючи постійний зв’язок з фахівцями міграційної служби, звертаючись за консультаціями та поясненнями. Також надзвичайно корисними є спільні семінари-наради, на яких відбувається детальне обговорення проблемних питань.
“Ми готові постійно вчитися та удосконалювати свої навички, щоб розширювати спектр послуг ЦНАПу та надавати їх нашим громадянам якомога якісніше”, – зазначила Тетяна Церковна, начальник Центру надання адміністративних послуг Добропільської міськради.
Матеріал підготовлено в рамках проекту “Маяк” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.
This project was supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine.
The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!