Бізнес-тури на Прикарпаття – для нових партнерів та спільних проєктів
Бізнес-тури на Прикарпаття потрібні, перш за все, релокованому бізнесу. Тож тут побували підприємці з прифронтових регіонів України, аби отримати новий досвід, налагодити партнерство та розпочати запроваджувати міжрегіональні ініціативи.
Бізнес-тури на Прикарпаття для пошуку партнерів та ринків збуту
Тематичні навчальні бізнес-тури Івано-Франківською областю тривають у рамках проєкту «Розвиток бізнес-сектору України» . Протягом півроку має відбутись 8 таких бізнес-турів для представників малого та середнього бізнесу з Донецької, Харківської, Дніпропетровської, Запорізької, Полтавської, Житомирської, Одеської та Чернігівської областей.
Організатори цих поїздок – Івано-Франківська торгово-промислова палата у співпраці з ТПП усіх регіонів-учасників проєкту, який реалізовується за підтримки американського фонду USAID.
Серед головних ідей проєкту – допомога з релокацією бізнесу, який працює біля фронту. За словами керівниці проєкту «Розвиток бізнес-сектору України» Лесі Круп’як, бізнес-тури покликані налагодити міжрегіональну співпрацю, знайти партнерів та нові ідеї, познайомити підприємців з особливостями ведення бізнесу на Прикарпатті.
За півроку реалізації проєкту його учасники та учасниці познайомляться з такими напрямками ведення бізнесу на Франківщині, як сільськогосподарська, харчопереробна та деревообробна галузі, туризм, локальні ремесла та крафтові виробництва, великий бізнес, легка промисловість, інформаційні технології.
Кооперація на селі
Перший бізнес-тур відбувся у серпні. Учасникам проєкту показали найкращі практики сільгоспкооперації, можливості та особливості ведення фермерського господарства на Рогатинщині. У кооперативі «Еком» гостям Франківщини показали, як варять чесниківський сир. На фермерському господарстві «Бест беррі» подивились, як вирощують малину та лохину. У виробничому кооперативі ім. Грушевського знайомились з виробництвом екологічного чистого молока.
Учасником бізнес-туру став Сергій Долгопольський. Він двічі був змушений тікати від війни. Спочатку в 2014 році з Донецька, а в цьому році – з Краматорська, де встиг створити власну сироварню та продавати сир під торговою маркою «Скажи Сheese».
Нове життя Сергій вкотре починає будувати у Франківську. Планує відновити сироварню, тому й поїхав до Рогатинщини, познайомитись з виробниками молока.
Для виготовлення якісного сиру потрібна й якісна сировина. Сергій знайшов таку на одній з ферм, де побували в рамках бізнес-туру. Власник ферми готовий привозити молоко до Франківська, навіть запропонував переселенцю виробниче приміщення в своєму цеху в місті.
Крафтова Гуцульщина
Другий тур відбувся на початку вересня, це було знайомство з крафтовим виробництвом та локальними ремеслами Прикарпаття.
Гостям показали виготовлення сирів та чаю, виробництво кахелю та керамічних виробів, ткацтво гуцульських ліжників. Протягом бізнес-туру підприємці побували на таких крафтових виробництвах, як сільськогосподарські кооперативи «Чиста флора» та «Снідавка», цех з виробництва кахелю та керамічних виробів, приватне підприємство «Валило», побували у Косівському музеї народного мистецтва та побуту Гуцульщини.
Микола Дубасов переїхав до Дніпропетровської області з Донеччини. У Новомосковську він займається виробництвом та доставкою питної води.
«Дякую організаторам за можливість взяти участь у візиті до Прикарпаття, який виявився не лише цікавим, але й корисним для бізнесу, – розповідає підприємець.- Моя мета візиту – знайти на Західній Україні ділових партнерів для відкриття нового напряму бізнесу у своїй сфері. І можу сказати, що мені це вдалося. Що буде далі – покаже час. Але сьогодні ми знайшли точки дотику і сподіваємося, що наші ідеї будуть втілені у життя».
Юрій Тупікало – засновник регіонального керамічного кластеру «Кераміка Донеччини». Стати учасником проєкту «Розвиток бізнес-сектору України» він зголосився, щоб подивитись на сировину та поспілкуватись з виробниками косівської.
«Ми бачимо, що тут спокійно , нема сирен і бомб. Тут можливо розвивати наш бізнес, – ділиться враженнями Юрій. – Мені потрібно було подивитись, чи є сировина, щоб можливо рекомендувати нашим підприємцям релокацію до Франківщини».
Кераміка – дуже складний вид бізнесу, продовжує підприємець. Вигідно виготовляти кераміку там, де є родовища, де можливо видобути глину в радіусі 50 км. Якщо дуже далеко сировина, то кераміку виготовляти невигідно
«Для мене цей тур був дуже цікавим, тому що ми дивилися виробництва, які виготовляють автентичний національний продукт – кераміку. А це те, з чим я працюю на Донеччині», – зазначив Юрій Тупікало.
Ольга Нікуліна, «ЗмІнИ.Схід»
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках – YouTube або Facebook або Twitter. Долучайтесь!
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!