Чашки та торби з авторським малюнком: у Званівці запрацювало соціальне підприємство

Артуру Тимчаку зі Званівки тільки 12, а він уже керує соціальним підприємством, яке нещодавно відкрилось на базі молодіжного Лемко-Центру. Тут наносять малюнки на чашки, футболки та торбинки, пропагуючи екологічну свідомість.

Шестикласник швидко самотужки розібрався, яким чином працює термопрес, який батьки отримали в рамках гранту на розвиток соціального підприємства. Саме тому він був призначений головним над новим обладнанням.

«Тут аж 11 насадок, під кожен вид чашки. Спочатку треба нагріти прес, у цей час прикласти правильним чином дзеркальний малюнок та за допомогою термопресу перенести цей малюнок на чашку. Важливо не перегріти – не більше трьох хвилин тримати!», – розповідає хлопець.

Малюнки можна переносити на керамічні чашки, металеві кружки або термоси. Інша частина обладнання призначена для малюнків на футболках або торбинках. Там своя технологія, яку швидко опанував підліток. Жаліється, правда, що не було інструкції, яким чином лагодити термопрес, якщо раптом щось зламається. Але не турбується поки про це – обладнання ж новеньке.

Батьки Артура – Юлія та Андрій Тимчаки – засновники громадської організації «Чарівна Руна». Темою соціального підприємництва зацікавились давно, намагались подати ідею шкільного соціального підприємництва. У Званівській школі хотіли відкрити заклад на кшталт «Антикафе». Але то було проблемою: на всі продукти були потрібні сертифікати якості, не віталося залучення дітей до приготування страв.

Свої зусилля громадські активісти вирішили спрямувати на екологічну тематику. Тим більше саме екологія – один з напрямків роботи молодіжного «Лемко-Центру». Вирішили робити цікавими речі багаторазового використання. ГО «Чарівні руни» вступила до спільноти «Екодвіж», яка об’єднала чотири громадські організації з Луганщини та Донеччини.

Разом з «Чарівними рунами» екологічними проєктами зайнялись ГО «Екосистема», «Екосвідомі» та «Спадщина». У рамках «Екодвіжу» провели екологічний  фестиваль у Єпіфанівці Сєвєродонецької громади. А завдяки грантовій допомозі ГО «Чарівні руни» придбали термопрес.

«Соціальне підприємство у нас не класичної моделі, – розповідає Юлія Тимчак. – Тут нема бізнесової складової, а більше соціальна орієнтованість. – Сублімовані (ті речі, на які нанесений малюнок – прим.) чашки та торби ми продаємо по собівартості, волонтери отримують їх у подарунок за свою роботу під час фестивальних заходів. Наприклад, роздавали чашки тільки за те, щоб волонтер виклав у себе на сторінці в соцмережах фото з цією чашкою. Тим самим прорекламував нашу продукцію».

Для перенесення підходить будь-який малюнок необхідного розміру, але високої якості. Готові «трафарети» замовляють у типографії. Якщо логотипа нема, то його розробка – дорогий і більш довгий процес, аніж просто перенесення малюнка. Щоб не платити гроші найманому дизайнеру, в молодіжному «Лемко-центрі» готові виховати своїх спеціалістів, навчити їх дизайнерської справи. Уже подали документи на грантову програму «Комунікаційний ваучер», яка дозволить двом молодим людям пройти відповідні курси.

Ольга Нікуліна, «ЗмІнИ Схід»


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Цей сайт використовує cookies