Е-прописка: що потрібно для зміни реєстрації місця проживання

5744
коментарі відсутні

Е-прописка: що потрібно для зміни реєстрації місця проживання

Е-прописка та виписка переходить у режим онлайн. Отримати послугу можна всього за один день, не виходячи з дому, не збираючи купи паперових документів, а військовозобов’язаним – навіть не відвідуючи військкомату. Тепер це можливо. Міністерство цифрової трансформації вводить електронну реєстрацію, усуваючи зайві бюрократичні перепони. При цьому скористатись електронною послугою зможуть на тільки власники ID-карток, а й українці з паспортами-книжками.

З 1 грудня на порталі «Дія» в режимі бета-тестування починає працювати сервіс – декларування місця проживання онлайн. Про це повідомив Михайло Федоров, очільник Міністерства цифрової трансформації.

«Знищуємо штамп в паспорті і «папірець» до ID-картки. Команда Мінцифри повністю змінює формат послуги, цифровізуючи та спрощуючи її. Заповнення короткої заяви онлайн у зручний для вас час замість черг та відвідувань держустанов», – написав міністр у фейсбуці.

 

Як працюватиме е-прописка

 

Півроку тому послугу зміни реєстрації місця проживання було впроваджено для семи міст в Україні. Експеримент виявився успішним, тож тепер сервіс поширено майже на всю країну.

Для тих, хто прописується у власному житлі, достатньо подати заяву на реєстрацію місця проживання за адресою свого майна та підписати електронним підписом (КЕП). У разі прописки за адресою чужого майна – додати згоду власника.

Дані про нове місце проживання автоматично з’являться в реєстрі, а зняття з попереднього місця реєстрації також відбудеться автоматично. Послуга буде надана протягом однієї доби.

Для того, щоб електронна прописка-виписка пройшла успішно, інформація про майно має бути розміщена в реєстрі нерухомого майна, і воно не має перебувати в іпотеці або довірчій власності.

Важливо: військовий облік призовників, військовозобов’язаних і резервістів, які декларуватимуть місце проживання в електронній формі, також повинен відбуватися в електронній формі. Тобто чоловікам не доведеться ходити у військкомат, щоб знятися або стати на облік – військкомати отримуватимуть цю інформацію автоматично.

Після запровадження електронного сервісу прописки-виписки, штампи в паспорті та виписки з ID-картки про реєстрацію місця проживання вже не будуть потрібні. Водночас зареєструвати місце проживання можна буде також надалі у звичному форматі, зокрема – в центрах надання адміністративних послуг.

Щоб долучитися до тестування на порталі Дія, треба перейти за посиланням та виконати наступне:

  • вказати податковий номер заявника та власників/співвласників житла;
  • ввести КЕП заявника та власників/співвласників житла.

Увага: право власності на житло має бути внесене до Реєстру нерухомості (з 2013 року). Перевірити це та інформацію про співвласників можна тут: https://bit.ly/3cUjiCG

 

Складнощі офлайн-реєстрації

 

Зараз реєстрація місця проживання або зняття з реєстрації є однією з найпопулярніших адміністративних послуг в Україні. Водночас вона дуже складна, довготермінова та потребує особистого відвідування установ.

Для здійснення реєстрації потрібно зібрати декілька документів і погоджень, зробити їх копії та прибути до органу реєстрації. Також необхідно привести з собою власника квартири або будинку, в якому людина збирається прописатись. Таких співвласників може бути декілька, і фактично проживати вони можуть у різних регіонах. Тож зібрати їх разом дуже проблематично. Звісно, можна зробити від них нотаріальну довіреність, але доведеться заплатити за це додаткові гроші.

Набагато складнішою ця процедура стає для військовозобов’язаних. Їм обов’язково треба стати на облік у місцевому військовому комісаріаті, а для цього – пройти медкомісію та отримати приписне. Це додає зайвого клопоту та збільшує строк отримання послуги.

Тому Міністерство цифрової трансформації крок за кроком лібералізує інститут прописки, роблячи процедуру реєстрації максимально зручною і простою.

Разом з реєстрацією – декларація

Законодавчим підґрунтям для ведення електронної реєстрації місця проживання став закон України Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні, який набув чинності 1 грудня 2021 року. Також Кабмін прийняв постанову, що надає можливість скористатись новим сервісом не тільки власникам ID-карток, але й громадянам, які мають паспорти у формі книжечки.

Тепер на рівні держави визначено можливість отримання послуг в електронній формі та впроваджено так звану «декларативну прописку».

«Декларування місця проживання особи – це повідомлення особою органу реєстрації адреси свого місця проживання шляхом надання декларації про місце проживання в електронній формі з використанням Єдиного державного веб-порталу електронних послуг з подальшим внесенням такої інформації до реєстру територіальної громади», – йдеться в законі.

Таким чином закон дозволяє людині повідомити про зміну свого місця проживання шляхом заповнення декларації в електронному вигляді на порталі «Дія». Далі, протягом одного дня, особу в автоматичному режимі знімають із попереднього місця реєстрації та реєструють за новою адресою.

При цьому, е-прописка дозволяє не змінювати штамп про прописку у паспорті. Більш того, з людей не вимагатимуть паперових довідок про місце проживання – всі актуальні дані про реєстрацію тепер зберігатимуться лише в електронному вигляді. Для цього реєстри територіальних громад переведено в електронну форму. Обмін інформацією між ними та з державними реєстрами відбуватиметься в автоматичному режимі, без залучення особи та без паперових документів.

Водночас, якщо е-прописка когось не влаштовує, то закон не забороняє отримувати послуги реєстрації у звичайному режимі. Людина може особисто звернутися до органу реєстрації та пройти процедуру оформлення.

Світлана Денисенко, «ЗмІнИ. Схід»


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!


0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Новини

Відео

Аналітика