Фандрейзингова кампанія: як її реалізувати
Останнім часом у соціальних мережах можна все більше побачити оголошень щодо збору коштів на соціальні проєкти. Зокрема, це може бути купівля обладнання чи меблів для певної організації, проведення заходів тощо. Як діє фандрейзингова кампанія, як її розпочати, якщо є бажання зробити добру справу та допомогти, і що потрібно для успішної реалізації, розбиратимемося разом з головою ГО «Нова Дружківка» Сергієм Пронкіним. Цього року він запропонував друзям замість подарунків на свій день народження долучитися до збору коштів для оновлення меблів у міському центрі здоров’я.
Інформацію про збір коштів для оновлення Дружківського центру здоров’я голова громадської організації «Нова Дружківка» Сергій Пронкін розмістив на своїй сторінці у фейсбуці напередодні свого дня народження. Тож, цього року ті, хто хотів привітати Сергія з днем народження та зробити це з користю, могли пожертвувати будь-яку суму. На зібрані кошти планували купити для Центру здоров’я чотири лавки, чотири стільці, два письмові столи та два вішаки для одягу. Така фандрейзингова кампанія стала другою.
«Я прийшов, ми подивилися і вирішили, що потрібно. Одразу прикинули, скільки реально коштів зібрати за тиждень тому, що була попередня фандрейзингова кампанія на день народження. Ми розуміли, скільки приблизно можемо зібрати і на ту суму вибирали меблі. Мені сподобалось, що лікарі орієнтувалися саме на комфорт відвідувачів», – розповідає Сергій Пронкін.
Щодо Дружківського центру здоров’я, то тут двічі на місяць донори можуть здати кров. Власної станції переливання крові у місті немає, тож черга у день здачі крові утворюється чимала. Попередньо для облаштування Центру здоров’я планували зібрати близько 9 тис грн.
Для тих, хто хоче зробити добру справу та допомогти, але не знає, як це організувати, Сергій дав декілька порад.
По-перше, потрібна платформа, завдяки якій можна збирати гроші. Це може бути громадська організація, на рахунок якої можна перераховувати пожертви. Інший варіант – особистий рахунок, але для цього люди мають довіряти. Зазначимо, що «Нова Дружківка» вже знана у місті за створенням «зеленої кімнати» для роботи з дітьми та підлітками у поліцейському відділі, ресурсної кімнати у пожежно-рятувальній частині, де школярам розповідають про безпечну поведінку тощо.
По-друге, перелік того, на що збираєте гроші.
«Найголовніше у фандрейзинговій кампанії, коли ви починаєте збирати, то маєте точно знати на що: у вас має бути перелік обладнання і його вартість. Коли ми збираємо на абстрактне, то у людей немає розуміння, на що вони дають кошти. Також треба дізнатися потреби того, для кого збираєте», – каже Сергій.
По-третє, обрати правильний час та привід. Наприклад, це може бути день народження. Якщо ж такої нагоди немає, тоді потрібно максимально поширювати інформацію про збір коштів та його мету.
По-четверте, звітувати перед тими, хто долучився до фандрейзингової кампанії. Зокрема, розповідати, скільки зібрали коштів, про початок купівлі необхідного. Також потрібно відзвітувати й про сам результат.
А от щодо фандрейзингової кампанії на день народження Сергія, то із 9 тис грн, які планували, зібрали 11 тис. До збору коштів долучилися не лише друзі з Дружківки, а й ті, хто живе поза її межами. Відповідно до нової суми коригували й покупки. Зокрема, для міського Центру здоров’я придбали більше лавок та стільців.
Ірина Мартинова
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!