Инвалидность ребенка – не повод опускать руки
Подробное обсуждение темы доступности населенных пунктов для людей с инвалидностью, смотрите во время прямого эфира онлайн-платформы “Без Границ”, на странице #АКМЦ, в воскресенье, 1 апреля, в 18:00
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
У Бахмутській МСЕК викрили масштабну схему продажу довідок про інвалідність
Правоохоронці викрили злочинну схему, організовану посадовцями Бахмутської міжрайонної медико-соціальної експертної комісії (МСЕК), яка після окупації міста була переміщена до Полтави. Слідчі з’ясували, що керівництво та лікарі комісії разом із посередниками налагодили незаконний бізнес із продажу довідок про інвалідність.
Про це повідомили у Головне управління Національної поліції в Полтавській області, пише Антикризовий медіа-центр.
З січня по липень 2024 року зловмисники підшукували людей, які хотіли оформити або продовжити інвалідність. Для цього виготовляли підроблені документи: довідки про нібито наявні захворювання, фіктивні направлення на лікування, виписки зі стаціонару. На підставі цих паперів комісія незаконно видавала довідки про встановлення інвалідності.
Такі документи дозволяли ухилятися від мобілізації, виїжджати за кордон без перешкод та отримувати пенсійні виплати.
Вартість «послуг» коливалася від 10 тисяч гривень до 2 тисяч доларів. Передача хабарів відбувалася навіть через поштові відправлення служби «Нова пошта».
Масштаби злочину
Поліцейські задокументували 43 факти отримання хабарів. Уже скасовано 17 незаконних рішень МСЕК, інші перебувають на перегляді.
Правоохоронці провели обшуки у Києві та ще семи областях України. Під час слідчих дій вилучено мобільні телефони, електронні носії та медичну документацію, яка підтверджує незаконну діяльність.Хто викрив схему
Розслідування проводили слідчі Головного слідчого управління Національної поліції України спільно з працівниками Служби безпеки України у Полтавській області, Департаменту міграційної поліції та Управління міграційної поліції в Полтавській області.
20 серпня правоохоронці повідомили про підозру 19 особам, серед них:
-
організаторці схеми – за одержання неправомірної вигоди у складі організованої групи, вчинене повторно;
-
10 «клієнтам» – за надання хабарів;
-
2 спільникам – за одержання неправомірної вигоди у складі групи;
-
6 учасникам – за пособництво в отриманні неправомірної вигоди.
Фігурантам загрожує до 12 років ув’язнення з конфіскацією майна та забороною обіймати посади.
Відносно організаторів підготовлено клопотання про взяття під варту, щодо інших підозрюваних – клопотання про застосування цілодобового домашнього арешту.
Наразі тривають слідчі дії, вирішується питання про притягнення винних до кримінальної відповідальності.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
Оновлений Електронний кабінет особи з інвалідністю: більше доступності та зручності
Міністерство соціальної політики України презентувало оновлений Електронний кабінет особи з інвалідністю – сервіс став більш зручним, адаптивним та доступним. Такі покращення стали можливими завдяки підтримці Спілки громадських організацій людей з інвалідністю Києва.
Що змінилося?
🔹 Покращена доступність – інтеграція екранних читачів для людей із порушенням зору, розширені налаштування контрастності.
🔹 Сучасний інтерфейс – оновлений дизайн робить користування простішим та зрозумілішим.
🔹 Зручна навігація – покращена структура для швидкого доступу до послуг.
🔹 Мобільна адаптивність – коректна робота на смартфонах і планшетах.
Доступність державних послуг без бар’єрів
Ми прагнули зробити взаємодію користувачів максимально швидкою та комфортною. Ці оновлення стали можливими завдяки експертизі наших партнерів, і ми продовжуємо вдосконалювати сервіс, – зазначив Костянтин Кошеленко, заступник Міністра соціальної політики з питань цифровізації.
Президент Спілки громадських організацій людей з інвалідністю Києва Олександр Ворона підкреслив важливість цифрової безбар’єрності:
Наше завдання – забезпечити легкий та безперешкодний доступ до державних послуг. Саме тому ми підтримали оновлення Електронного кабінету особи з інвалідністю та впровадили кращі міжнародні практики веб-доступності.
Які послуги доступні в е-кабінеті?
- Подання заяви на забезпечення засобами реабілітації або компенсацію.
- Оформлення заявки на ремонт засобу реабілітації.
- Оновлення поданих документів.
Також нагадуємо, що Мінсоцполітики та Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю запустили онлайн-платформу про державну програму протезування.
Читайте також У Мінсоцполітики назвали суму, виділену торік на підтримку ВПО
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
У МОЗ розповіли, як працює система оцінювання повсякденного функціонування особи
З 1 січня 2025 року оцінювання повсякденного функціонування особи в Україні здійснюють експертні команди замість МСЕК.
Подробицями роботи експертних команд поділилося Міністерство охорони здоров’я.
У МОЗ запевнили, що впроваджена система оцінювання гарантує об’єктивність, неупередженість і зручність для пацієнтів.
Формування справи та призначення дати розгляду
Лікуючий лікар формує структуроване електронне направлення на оцінювання та завантажує документи, що використовуватимуться під час розгляду. Після цього визначається форма розгляду справи:
- Очна — за особистої присутності особи.
- Заочна — без особистої присутності особи.
- З використанням методів і засобів телемедицини.
- Виїзна — за місцем перебування або лікування особи.
Адміністратор закладу охорони здоровʼя отримує направлення через електронну систему, перевіряє його та додані документи на відповідність вимогам. Якщо виявлено неповноту відомостей у направленні, відсутність супровідних документів або якість копій документів не дозволяє їх використати, адміністратор повертає направлення лікарю для доопрацювання. Після виправлення недоліків документи повторно направляються в обраний заклад охорони здоров’я.
Проведення оцінювання експертною командою
У день оцінювання члени експертної команди отримують доступ до даних особи:
- Ретельно вивчають надані документи та медичні записи.
- За потреби направляють особу на додаткове медичне обстеження. Це допускається лише один раз, щоб не затягувати прийняття рішення.
- Приймають рішення про встановлення інвалідності, а також розробляють рекомендації, які є частиною індивідуальної програми реабілітації.
Кожен член експертної команди фіксує свою позицію щодо кожного розглянутого на засіданні питання. Остаточне рішення приймається колегіально, після чого документи підписуються всіма членами експертної команди за допомогою електронних підписів.
Нові можливості пацієнта під час оцінювання
Пацієнт має право:
- Самостійно здійснювати аудіо- чи відеозапис процесу оцінювання.
- Залучити до розгляду справи уповноваженого представника, подавши заяву лікарю, який формує направлення.
Строки розгляду справи
Експертна команда має завершити розгляд справи та прийняття рішення протягом 30 календарних днів з моменту прийняття електронного направлення закладом охорони здоров’я.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
МОЗ пояснило, як відбуватиметься процедура встановлення інвалідності після ліквідації МСЕК
З 1 січня 2025 року, коли в Україні почне діяти оновлена система для встановлення інвалідності, яка замінить медико-соціальну експертну комісію (МСЕК), зміниться алгоритм встановлення інвалідності.
Детальну інформацію про це оприлюднило Міністерство охорони здоров’я.
Підготовка справи та направлення
Особистий лікар разом із пацієнтом обирає зручний заклад, де відбудеться оцінювання. Після чого в електронній системі фахівець заповнює направлення та прикріпляє скановані документи, підписує їх електронним підписом та направляє в обрану лікарню.
Аби скерувати пацієнта на оцінювання, більше не треба засідання та рішення лікарсько-консультативної комісії.
Перевірка документів
Далі адміністратор команд лікарні перевіряє повноту інформації в документах. Профіль справи та потрібної для оцінки команди визначається автоматично. Після перевірки система ставить справу в електронну чергу на найближчий доступний час у профільної команди. Адміністратор та лікарі не знають, коли саме та до яких фахівців потрапить пацієнт.
Особистий лікар отримує сповіщення в системі, а пацієнт – електронний лист. Їм повідомлять дату, час, місце проведення та тип засідання, але не склад лікарів.
День оцінювання
У день оцінювання медикам з експертної команди відкривається доступ до розкладу та даних пацієнта. За необхідності вони можуть направити людину на додаткові обстеження, але лише один раз і з чітко зазначеними причинами.
Усі матеріали – справа, протокол, рішення, рекомендації – ведуться та зберігаються в електронному вигляді.
Щодо всіх пунктів рішення фіксується позиція кожного лікаря та спільний висновок. Документи підписують члени команди електронними підписами.
Результати оцінювання
Пацієнт отримує витяг із рішенням електронною поштою або рекомендованим листом.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
Які документи треба підготувати для оформлення інвалідності: перелік
Для отримання статусу людини з інвалідністю необхідно спочатку звернутися до місцевої установи охорони здоров’я, щоб пройти діагностику.
Як вказано в Законі «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», у громадян України може бути встановлена група інвалідності I, II або III залежно від їхнього стану здоров’я.
Сімейний лікар має підтвердити наявність певного захворювання і видати направлення на медико-соціальну експертизу, яка проводиться МОЗ. Протягом 7 днів із моменту отримання документів проводиться лікарсько-консультативна комісія. У випадку, коли людина не може з’явитися на огляд самостійно, процедура може бути проведена за місцем її проживання.
До Медико-соціальної експертної комісії необхідно надати документи, що підтверджують певний діагноз:
- виписки з амбулаторної карти;
- виписки зі стаціонарів;
- результати медичних досліджень.
Крім того, потрібно надати:
- посвідчення особи;
- завірену копію трудової книжки.
За наявності до пакета документів можуть додаватися копії посвідчень ліквідатора аварії на ЧАЕС та учасника бойових дій.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!