«Карітас Краматорськ» запустив онлайн-платформу для дітей в буферній зоні

Більше 850 дітей, які мешкають в містечках вздовж лінії розмежування в Донецької області, отримали можливість для додаткових освітніх та розважальних занять зі спеціалістами Благодійного фонду «Карітас Краматорськ». Причому в проєкті задіяні навіть діти, в яких немає безперебійного інтернету.

6 містечок буферної зони

Проєкт «Стійкість та розвиток» БФ «Карітас Краматорськ» реалізується третій рік поспіль в містечках буферної зони – селах Орлівка, Берестове, Званівка, Верхньокам’янське, селищах Миронівський та Луганське. В кожній з місцевих шкіл завдяки фінансової допомоги «Карітас Австрії» облаштували по одному класу – вільному простору для дітей, батьків та вчителів.

В селах, де діти після уроків не можуть піти до освітнього, розважального центру, кінотеатру чи бодай куди-небудь, такі кімнати стали користуватися неабиякою популярністю. Більш того, БФ «Карітас Краматорськ» попіклувався про те, щоб після закінчення основних уроків в цих кімнатах працювали соціальні педагоги з числа місцевих жителів.

Завдяки цьому в цих відкритих просторах стали:

  • проводити майстер-класи для дітей;
  • психологічні консультації для батьків;
  • організовувати свята з конкурсами, квестами та іграми;
  • проводити освітні заходи з вчителями.

Учні шести сіл з буферної зони й просто так збиралися після школи, щоб поспілкуватися чи відпочити разом. За словами координатора проєкту Євгена Кулика, загалом вдалося залучити більше 850 дітей. Найближчим часом планували трішки оновити інтер’єр кімнат, завести м’які безкаркасні крісла. Але в плани втрутився карантин.

Як організувати дистанційну роботу з дітьми з буферної зони

Цим питанням співробітники проєкту переймалися одразу після оголошення карантину. Адже інтернет-зв’язок в селах, які розташовані на території до 20 кілометрів від лінії розмежування, нестабільний. А близько 20% школярів не мають постійного доступу до мережі інтернет.

«Ми вирішили запустити окрему онлайн-платформу «Територія дитинства» для дітей та батьків з буферної зони. Кожний тиждень ми зробили тематичним і постійно наповнюємо цю групу завданнями. А соціальні педагоги, які працюють з «Карітас Краматорськ» та фізично перебувають в тих же селах, роблять репости цих завдань в вайбер. А за необхідності – консультують дітей по телефону», – говорить психологиня проєкту Марина Мартиненко.

Всі завдання, які дають куратори, направлені на розвиток творчих та освітніх здібностей дітей. І по кожній роботі школярі отримують детальний фідбек.

«Ми намагаємося зробити такі завдання, щоб діти не нудьгували. Наприклад, темою одного тижня були супергерої, тому діти виявляли свої суперздібності. А потім ще провели флешмоб «Супергерої в масках» – учні надсилали нам фото всієї родини в масках», – розповіла Марина Мартиненко.

Високої залученості школярів вдалося досягти ще й завдяки тому, що за регулярну активність та старанність діти отримають заохочення – брелоки, слайми, сквіши, набори для творчості, солодку вату. Учні знають, що коли карантин закінчиться, в рамках проєкту «Стійкість та Розвиток» БФ «Карітас Краматорськ» влаштує в школах свято з аніматорами, солодкою ватою, мильними бульбашками, науковими експериментами, творчими майстер-класами та подарунками.

Кількість звернень до психолога зросла

Окрім занять з дітьми, спеціалісти БФ «Карітас Краматорськ» працюють і з дорослими, надаючи їм психологічні консультації. З настанням карантину попит на такі консультації зріс. Батьки цілими днями вдома з дітьми, тому виховні питання вкрай актуальні. Але є ще одна причина.

«Є, так звана, складність першого дзвінка, першого звернення. Виявилося, що написати мені в особисті повідомлення батькам набагато простіше, ніж підійти й заговорити. Зараз потреб у консультаціях набагато більше, ніж протягом цих трьох років», – поділилася Марина Мартиненко.

Психологиня проєкту зазначила, що це стало можливо тільки завдяки планомірній та наполегливій роботі в буферній зоні. Спеціалісти «Карітас Краматорськ» починали працювати з дітьми й домоглися того, що за ними підтягнулися батьки.

«В умовах карантину надзвичайно важливо берегти здоров’я та тримати дистанцію. Але що стосується соціальних зв’язків, то потреба у спілкуванні, у взаємовідносинах є однією з базових. Тому важливо підтримувати комунікаційні зв’язки для нормального розвитку психіки дитини», – наголошує Марина Мартиненко.

Цікаве дозвілля влітку

Після закінчення карантину співробітники «Карітас Краматорськ» планують відновити офлайнові заняття. Більш того, якщо перші роки фінансування дозволяло вивезти дітей на оздоровлення в літні табори в містечка Западної України та в Святогірськ, то минулого року табори організовували на базі цих вільних просторів. Скоріш за все, подібне літнє дозвілля буде організовано й цьогоріч.

Наталія Боровська, «Донеччина. ЗмІнИ»

Як «Карітас Краматорськ» під час карантину займається зі школярами та дошкільнятами в Краматорську та Слов’янську, дивіться в сюжеті. Бажаючим ще не пізно долучитися до проєкту.


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Прегелянути коментарі (1)

  • Чому не можуть нашим дітям такого зробити,вони теж проживають в червоній зоні де йде шість років війна,тим паче що в нашому селі для діточок не має навіть дитячого майданчика де вони можуть гратись,не кажучи вже про дитсадок і все інше.

Цей сайт використовує cookies