Краматорчан чекає підвищення тарифів на обслуговування житла
Зі скасуванням “жеків” і появою Керуючої компанії квартплата в багатоквартирних будинках підвищиться на 22-120% залежно від поверховості. Нові тарифи почнуть діяти з 1 вересня.
У Краматорську завершився конкурс на визначення Керуючої компанії для багатоквартирних будинків на території міста, За його результатами переможцем було визнано ТОВ “Керуюча компанія “Ладіс”. Підприємство буде обслуговувати 819 багатоповерхівок, мешканці яких не створили ОСББ. На своїй сторінці в Facebook КК “Ладіс” роз’яснює причини, за якими відбудеться підвищення тарифів.
Директор КК “Ладіс” Дмитро Литвинов повідомляє про те, що розмір тарифу був прописаний в умовах конкурсу, і констатує: він буде збільшений. За його словами, це обумовлено подорожчанням матеріалів, необхідних для роботи, паливно-мастильними матеріалами, зростанням мінімальної заробітної плати і багаторазовим підвищенням вартості електроенергії.
“Розмір тарифів буде диференційованим. Тобто, для жителів будинків різної поверховості квартплата буде різною. Її розмір збільшиться від 22 до 120%. При цьому найменше її зростання відчують мешканці будинків, де 9 і більше поверхів. Найважче доведеться мешканцям двоповерхового сектора – для них тариф виросте значно”, – наголошує Дмитро Литвинов.
За його словами, це пов’язано з плачевним технічним станом будинків та внутрішньобудинкових комунікацій в таких будинках. Але не тільки. Основний фактор – мала кількість мешканців у будинку і, як правило, великі прибудинкові території.
“Двоповерхівки завжди були болючим питанням для “жеків”. Адже часто сумарної квартплати мешканців не вистачало навіть на оплату роботи двірника. А треба ж ще проводити поточні ремонтні роботи, обслуговувати внутрішньобудинкові комунікації, готувати будинок до опалювального сезону. Раніше “жекі” були змушені використовувати частину плати за житло мешканців багатоповерхових будинків для обслуговування двоповерхівок. До речі, свого часу це було важливою причиною того, що деякі мешканці дев’ятиповерхівок прийняли рішення організувати в своїх будинках ОСББ – так їхня квартплата витрачалася виключно на потреби їхнього будинку. І так, по суті, і має бути. Адже інакше – це нечесно по відношенню до мешканців високоповерхових будинків: чому вони повинні утримувати малоповерхівок? А на сьогоднішній день це ще й протизаконно – в зв’язку з зміною законодавства. Тому що тепер облік грошових коштів (квартплати) і їх використання буде вестися строго по кожному конкретно взятому будинку. Я чисто по-людськи співчуваю мешканцям двоповерхівок: вони ні в чому не винні. Але також не винні і мешканці багатоповерхівок, які не мають до двоповерхових будинків ніякого відношення, але по факту раніше були змушені їх утримувати. На жаль, я не можу навіть обіцяти жителям двоповерхівок істотної зміни в наданні послуг. Незважаючи на те, що тариф для них значно зросте, в ньому закладено мінімальний перелік послуг: поточні ремонти, усунення аварійних ситуацій, підготовка будинку до опалювального сезону і прибирання прибудинкових територій “, – пояснює директор керуючої компанії.
При цьому Дмитро Литвинов запевняє, що буде вестися побудинковий облік надходжень і витрат коштів. Іншими словами, всі кошти, зібрані в якості “квартплати”, будуть спрямовані виключно на утримання даного конкретного будинку і його прибудинкової території. Тому позитивні зміни в наданні послуг відчують мешканці багатоповерхового сектора, де сумарна квартирна плата в будинках більше.
“Наша робота буде прозорою: ми будемо регулярно звітувати перед мешканцями за витрачені кошти, щоб кожен знав, за що він заплатив. Крім того, наша робота буде висвітлюватися на офіційній сторінці підприємства в мережі Facebook. Тут городяни можуть не тільки дізнатися про нашу роботу, але і оцінити її якість, висловити свою думку і побажання. Таким чином, ми плануємо бути відкриті для наших абонентів і діалогу з ними”, – говорить Дмитро Литвинов.
Варто відзначити, що в розмір тарифу, навіть підвищеного, не закладені витрати на капітальні ремонти. Управитель буде лише обстежувати технічний стан будинку і доводити до відома мешканців, які конструктиви вимагають капремонту або знаходяться в аварійному стані. В тому числі це стосується і ліфтів, експлуатаційний термін яких підійшов до кінця. Після цього мешканцям самим доведеться приймати спільне рішення з даного питання. Або при потребі кожен раз збирати необхідні кошти, або створювати накопичувальний фонд, на рахунок якого щомісячно буде відраховуватися певна сума з кожного власника квартири пропорційно розміру житлової площі.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!