Краматорська вчителька готується зустріти першокласників у Новій українській школі

6225
коментарі відсутні

Краматорська вчителька готується зустріти першокласників у Новій українській школі

До початку занять ще тиждень, а в класі вже прибрано, підфарбовано, розвішані квіти та різноманітні стенди. І саме головне, на що перш за все звертаєш увагу, – незвичайне розташування парт: вони стоять не рядками, а групами по чотири. Так вчителька першого класу ОШ № 25 м. Краматорськ Наталія Шостак підготувалася до нового навчального року. Але ж це лише зовнішні перетворення. Для педагога з багаторічним стажем прийдешнє 1 вересня особливе, адже віднині вона працюватиме в Новій українській школі. Що саме змінюється для вчителів, учнів та їх батьків, Наталія Шостак розповіла Антикризовому медіа-центру.

“Як ви помітили, перші зміни одразу можна побачити по розміщенню парт. На відміну від класичного розташування воно дозволяє учням працювати в командах по 4-6-8 осіб. Продовж уроку групи будуть постійно змінювати формат, тому діти зможуть рухатись по класу, виконуючи різні завдання. По-перше, рух фізіологічно потрібен дитині в цьому віці, а по-друге, кожна дитина особисто в групі зможе розкрити себе, висловити свою думку, обґрунтувати її і довести справу до кінця. Загалом передбачається, що клас буде розділено на окремі функціональні зони: власне зона навчання, також окремі зони відкриття, відпочинку, тиші, матеріалів і зона вчителя”, – зазначила Наталія Шостак.

На переконання вчителя, робота групами має цілу низку переваг. Діти вчитимуться спілкуватись один з одним, слухати іншого, поважати його думку, разом шукати рішення. А коли вони підуть зі школи, то набуті знання та вміння працювати в команді допомагатиме їм реалізовувати себе, впроваджувати свої ідеї та вміти їх захищати.

Серед основних позитивних змін нового стандарту – інтегровані уроки, тобто поєднання предметів. На відміну від традиційних моноуроків, не пов’язаних один з одним, втілюється інтеграція, коли одна тема або один об’єкт розглядаються з різних боків.

“Наприклад, беремо звичайну рослину. На уроках навчання грамотності вивчаємо як слово, розбиваємо на склади, складаємо речення. На уроках математики вимірюємо ріст, рахуємо листочки, вивчаємо, скільки води вона поглинає. На уроках “Досліджую світ” – які умови потрібні для того, щоб вона росла. А на уроках мистецтва ми намалюємо цю рослину. Так дитина в комплексі пізнає світ”, – пояснила вчителька.

Водночас учбове навантаження на першачків зберігається – тіж самі 23 години на тиждень. Але вчителі отримують певну “свободу дій”, тобто не обмежуються часом програми.

“Якщо я бачу, що дітям потрібно більше годин на якусь тему, то я зможу їх використовувати. Дітям також надається більше свободи – свободи пересування та свободи мислення. Якщо учень відчув, що йому потрібно вийти, він зможе спокійно це зробити. Якщо відчув дискомфорт, то може на декілька хвилин усамітнитися в зоні тиші. Головне, навчити дитину, щоб це не заважало іншім дітям”, – повідомила Наталія Шостак.

В першому та другому класах оцінок не буде, лише вербальне оцінювання знань і навичок. Але це вимагає великої відповідальності від вчителя, якому потрібно проявити максимум творчості, щоб за дидактичною грою прослідкувати успіхи кожного учня.

“Для кожної дитини завжди знаходиться сказати те, що вона робить крок вперед. Також важливі жести вчителя, його погляд, рівне ставлення до всіх. Я проти зауважень. В колективі має бути толерантність, щоб кожна дитина відчула себе щасливою. Найголовніше, щоб вона повірила в те, що в неї все вийде. Учень не повинен боятися помилитися, тим самим він набуває власного досвіду”, – підкреслила педагог.

Ми поцікавились, як же батьки дізнаватимуться про успіхи дитини, адже щоденники для першачків скасували. Наталія Шостак розповіла, що разом з батьками вирішили все ж таки завести щоденники, які назвуть “щоденниками розвитку, творчості та потенціалу”. В них вчителька щодня повідомлятиме, наскільки зроблено крок вперед саме цією дитиною. Це надасть малечі змогу повірити в себе, відчути спроможність і неповторність.

Домашніх завдань також не буде, діти до школи ходитимуть без портфелів, оскільки всі необхідні для навчання речи будуть знаходитись в класі. На жаль, запропоновані Міністерством освіти бокси для зберігання речей занадто великі для обмеженого простору класу, тому вирішено встановити менш габаритні комоди.

Як ми повідомляли раніше, до 1-го вересня краматорські школи не встигнуть отримати нові меблі, дидактичні матеріали, мультимедійні комплекси та інше приладдя, на яке держава своєчасно виділила гроші. Єдине, що ми побачили в класі – новенькі набори LEGO-конструктора.

Але це не дуже засмучує Наталію Шостак, тому що вчителька більш зосереджена на нових підходах до навчання та сучасних стандартах освіти, які передбачає “Нова українська школа”. Наталія Кас’янівна – новатор за духом, яка задовго до цієї реформи використовувала в своїй практиці деякі методики, які зараз вважаються чимось новим. Вона готова до подальших змін, і більш за все педагог радіє тому, що головним в новій школі стає учень, для якого навчання має приносити одночасно і радість, і знання.

“Людина повинна бути не тільки математиком або філологом, вона повинна бути особистістю, що поєднує культуру, ставлення до світу, любов до Батьківщини, яка починається з родини та шкільного ганку. Щоб стати справжньою людиною, треба всьому вчитися вже сьогодні. І Нова українська школа надає таку можливість”, – впевнена Наталія Шостак.

Краматорська вчителька готується зустріти першокласників у Новій українській школі - Фото №1

Краматорська вчителька готується зустріти першокласників у Новій українській школі - Фото №2

Краматорська вчителька готується зустріти першокласників у Новій українській школі - Фото №3

Краматорська вчителька готується зустріти першокласників у Новій українській школі - Фото №4

Краматорська вчителька готується зустріти першокласників у Новій українській школі - Фото №5

Краматорська вчителька готується зустріти першокласників у Новій українській школі - Фото №6

Краматорська вчителька готується зустріти першокласників у Новій українській школі - Фото №7

Краматорська вчителька готується зустріти першокласників у Новій українській школі - Фото №8

 


Матеріал підготовлено в рамках проекту “Маяк” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.
This project was supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine.
The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.

Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!


0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Новини

Відео

Аналітика