Краматорські автоперевізники «грають» з цифрами, вимагаючи підвищення тарифу
Не минуло й року після останнього збільшення вартості проїзду в міському автотранспорті, як два підприємства-монополісти – АТП-11410 і «ЮМВОСА» – знову звернулися до виконкому з проханням встановити нові тарифи. Перевізники запропонували підвищити ціну проїзду на 1 гривню: 6 грн. в маршрутних таксі і 5 грн. в звичайному режимі. Свої вимоги вони обґрунтували підвищенням мінімальної заробітної плати та збільшенням вартості паливно-мастильних матеріалів і запчастин.
Відразу після звернення було створено робочу групу з перевірки обґрунтованості тарифів, куди увійшли юристи, керівники транспортного, фінансового та економічного відділів виконкому, а також депутати міськради і представники громадськості Краматорська. Вони перевірили кожну цифру в розрахунках, наданих підприємствами, і прийшли до висновку, що автоперевізники «грають» з показниками, що впливають на тариф.
З 15 січня 2018 року (дати подачі заяв про необхідність встановлення нових тарифів) група провела 4 засідання. І на кожному з них, після виявлених розбіжностей, транспортники вносили чергові зміни. В кінцевому підсумку кожне підприємство надало по чотири версії розрахунків. Але, не дивлячись на те, що в процесі коригування зазнали змін кілька ключових показників, запланований підвищений тариф залишався незмінним. Це досягалося за рахунок варіювання показником «пасажиропотік».
При цьому фактичного обліку кількості перевезених пасажирів не веде ні АТП-11410, ні «ЮМВОСА». У цьому переконалися члени групи під час виїзних перевірок. «Здійснюючи поїздку 28 лютого 2018 року маршрутним таксі № 10 (автоперевізник ЮМВОСА) від зупинки «Автовокзал» в бік бульвару Краматорського, мені після оплати 5 грн., на питання: «А квиток?» водій відмотав та віддав 19 (!!) квитків. Це говорить про те, що облік пасажиропотоку автоперевізником не ведеться. Цифри за кількістю перевезених пасажирів взяті «зі стелі». Точно так же пораховано й потенційний пасажиропотік в розрахунку підвищення тарифу, що на мій погляд, є необґрунтованим і неправдивим», – зробила висновок учасниця рейду.
Більш того, підприємства маніпулювали обсягами пасажироперевезень, надавши піврічні звіти, які вони направляли в різні державні органи, що не дало можливості зіставити дані.
Також автоперевізники значно зменшили обсяг пасажироперевезень за минулий рік (АТП-11410 на 1 млн. 195 тис. або на 19%, «ЮМВОСА» – на 23%), пояснюючи це появою муніципальних автобусів і збільшенням кількості тролейбусних маршрутів. Однак директор ТТУ Геннадій Бочаров не підтвердив збільшення обсягу перевезення пасажирів в таких обсягах по своєму підприємству (після введення додаткових одиниць транспорту). Але це не зупинило перевізників. У розрахунках на 2018 рік вони знову занизили обсяг планових перевезень, аргументуючи тим, що «місто таки продовжить купувати нові тролейбуси і автобуси».
У членів робочої групи виникло безліч запитань за статтями витрат. Зокрема, по заробітній платі. На підприємстві «ЮМВОСА» 54 співробітникам на місяць нараховується ЗП в розмірі 3201 грн. (тобто мінімальна); 88 співробітникам на місяць нараховується ЗП в розмірі 4001 грн. При цьому в штатному розкладі підприємства ЗП водія вказана в розмірі 4050 грн., а в розрахунку нового тарифу – 4800 грн. Однак середня ЗП на підприємстві за простим розрахунком (фонд оплати праці всіх співробітників, розділений на кількість співробітників) становить 3510 грн. «Фактична заробітна плата автоперевізників не відповідає заявленій в наданих розрахунках», – зробили висновок члени робочої групи.
По автоперевізнику АТП-11410 детальна перевірка виявила умисне збільшення статті витрат «Заробітна плата» майже на мільйон гривень (921 тис. грн.), що впливає на собівартість послуг в цілому. Після вказівки на помилку ця сума одразу ж була включена до інших статей витрат. «Мільйон туди, мільйон сюди … Не вийшло протягнути в одній статті розрахунку, заштовхали в іншу статтю, а коли вже нікуди ховати бажані цифри, почали грати з цифрами пасажиропотоку», – коментують члени робочої групи.
Були й інші серйозні зауваження, в тому числі – недотримання перевізниками умов договору. Перш за все це стосується зменшення заявлених в договорі кількості рейсів звичайного режиму. Наприклад, на маршруті № 10 має бути щоденно 28 рейсів для пільговиків. Ті, хто часто їздить на 10-ці, кажуть, що жодного разу не бачили маршруток звичайного режиму.
З огляду на кілька раз змінені розрахунки (що можна розцінювати як підроблення документів), члени робочої групи неодноразово наголошували на тому, що автоперевізники надають недостовірні та неправдиві дані, які не відображають фактичну собівартість тарифу на сьогоднішній день. Тому заявлене підвищення вартості проїзду можна вважати необґрунтованим. В черговий раз група збереться 16 березня. Далі – слово за виконкомом, який повинен або погодитися на підвищення тарифів, або відмовити перевізникам з урахуванням аргументації членів робочої групи.
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!
[…] […]
[…] раніше члени транспортної комісії детально вивчали надані документи, у них було багато сумнівів щодо їх достовірності. Цей […]