Краматорський вчитель створив програму по робототехніці для школярів

5711
коментарі відсутні

Краматорський вчитель створив програму по робототехніці для школярів

Краматорчанин Андрій Лук’яненко розробив шкільну програму з робототехніки. Він був першим в області.

І наразі за його програмою навчають дітей робототехніці не тільки в Краматорську, а й в інших містах Донецької області.

 

 

Розробив три програми та продовжує викладати

 

Андрій Лук’яненко викладає інформатику в 16 школі. А чотири роки тому там же організував гурток з робототехніки. Спочатку він працював тільки з електронним конструктором Arduino. Але пізніше додалися роботи Lego та 3D-принтер.

«Для занять робототехнікою та 3D-друком не було програм, які мають міністерський гриф чи хоча б були затверджені на обласному рівні», – розказав Андрій Лук’яненко.

В школах спочатку за спонсорські кошти, а нещодавно й за бюджетні, з’явилися комплекти з робототехніки. Звісно, до них була інструкція. Але послідовної та змістовної програми, за якою вчителі могли б викладати дітям – не було. В ідеалі, щоб учні в різних школах йшли за однією програмою.

Тому Андрій Лук’яненко взявся за її написання. Вчитель та тренер (а в робототехніці педагогів іменують саме так) зв’язувався з київським колегою, продивлявся розробки навчальних закладів по Україні, вчився разом зі своїми учнями. А команда 16-ї школи, до речі, два роки підряд ставала чемпіонами під час харківських змагань FIRST LEGO League.

Все це призвело до того, що Андрій Лук’яненко написав програму по роботі з платформою Arduino. Потім в жовтні 2019 року розробив програму для наборів LEGO. І зараз зацікавився ще 3D-принтерами – в опорних школах по області діти займаються з ними в позаурочний час.

Андрій Лук’яненко створив сайт, де можна ознайомитися з основами робототехніки й, зокрема, з платформою Arduino:

 

Краматорський вчитель створив програму по робототехніці для школярів - Фото №1

 

Андрій Лук’яненко наголошує, що 3D-друк дає більшу свободу дій:

«LEGO – це добре, але досить стандартизовано. Для 12-13-14 років це оптимально. Для більш дорослих – немає такого запасу творчості. Було б добре об’єднати робототехніку та 3D-друк, використовуючи плати Arduinoі, тоді був би більш широкий простір для маневру та творчості».

Зацікавленість в написанні програм призвела до того, що Андрій Лук’яненко, окрім викладання інформатики в 16-й школі та занять робототехнікою з 6-класниками, ще на півставки почав працювати методистом в Донецькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.

 

Краматорський вчитель створив програму по робототехніці для школярів - Фото №2

Краматорський вчитель Андрій Лук’яненко веде власний блог з робототехніки

 

Як започаткувати уроки робототехніки в школі

 

Наразі робототехніку в Краматорську викладають в 7 навчальних закладах міста – школах №№16, 25, 32 ліцеях №№ 4 та 8 та в Краматорській українській гімназії. Для того, щоб подібні заняття з’явилися ще десь, потрібен, в першу чергу, вчитель-ентузіаст.

«Це може бути вчитель фізики, інформатики, математики. В області є навіть вчителі трудового навчання та фізкультури, які цим цікавляться і додатково працюють з дітьми», – підкреслив Андрій Лук’яненко.

Звісно, окрім бажання ще потрібні й комплекти з робототехніки.

«Гурток можуть відкрити з щонайменше 15 школярами. Для двох дітей потрібен один комплект, тобто необхідно, як мінімум, 7 комплектів. Плюс 7 ноутбуків. І ще бажано проєктор», – перераховує Андрій Лук’яненко.

Він наголошує, що його програма, викладена на сайті Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, достатньо стандартизована та нескладна. При бажанні розібратися вона під силу кожному.

Велика перевага робототехніки в тому, що школярі працюють в командах та наглядно бачать, як можна застосовувати знання з математики, інформатики, фізики й інших предметів. Не коли-небудь потім, коли вони виростуть та почнуть працювати, а прямо зараз:

  • візьмемо математику. Якщо діаметр колеса робота має, скажімо, 20 мм, то можемо обчислити відстань, яку він проїде за один оборот колеса. І можемо порахувати, за скільки оборотів робот проїде один метр;
  • фізика – практично розраховуємо, яку вагу зможе підняти робот, щоб перевезти цей вантаж на 30 см.

Можливо, приклади примітивні. Але сенс в тому, щоб навчання робототехнікою було цікавим, корисним та інтегрованим в освітній процес.

 

Наталія Боровська, «Донеччина. ЗмІнИ»

 

Нагадуємо, що раніше ми писали про пришкільні табори з робототехніки та про STEM-освіту: що воно є та як втілюється в краматорських школах.


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!


0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Новини

Відео

Аналітика