На Луганщині почалося проєктування нової залізничної гілки

Потрібно побудувати приблизно 50 кілометрів колій, щоб з’єднати Луганську область із всеукраїнською мережею. Колишня інфраструктура була порушена внаслідок часткової окупації регіону.

Луганська область отримала можливість відновити залізничне сполучення з рештою території України завдяки підтримці міжнародних донорів. Перша фінансова допомога надійшла за Проєктом USAID «Економічна підтримка Східної України». Наразі розробляється техніко-економічне обґрунтування цієї ініціативи.

У планах – завершити будівництво нової гілки залізничного сполучення до 2025 року, а згодом довести її завантаження до довоєнного рівня. Приблизна вартість будівельних робіт оцінюється у100 млн євро.

Варіанти нового шляху

Існуюча залізнична колія Лантратівка-Кіндрашівська-Нова з 2015 року опинилася повністю відрізаною від всеукраїнських мереж. На півночі вона прямує на територію РФ, на півдні межує з тимчасово окупованою частиною області. Тобто скористатися нею зараз неможливо.

Щоб інтегрувати регіональну мережу у залізничну систему України, планують побудувати «перемичку», яка під’єднає незадіяну ділянку до діючої. Усього розглядається чотири варіанти будівництва нової гілки: Сватове-Білокуракіне, Сватове-Старобільськ, Рубіжне-Старобільськ і Рубіжне-Новоайдар. Їх протяжність становить від 43 до 62 км.

Існуюча траса Лантратівка-Кіндрашівська-Нова (помаранчевий колір) та варіанти під’єднання до неї нової ділянки (червоний колір)

На вибір оптимального варіанту впливатимуть таки чинники:

  • придатність пунктів стикування з новою гілкою,
  • розвиток колійного господарства залізничних станцій,
  • характеристики профілю місцевості,
  • потреба в будівництві штучних споруд, зокрема мостів та переїздів,
  • наявність приватних земельних ділянок, лісів, заповідних місць.

Техніко-економічне обґрунтування, що проводиться зараз за кошти USAID, саме і визначить оптимальний маршрут нової залізничної ланки. Також фахівці оцінять потенційні ризики проєкту, підрахують приблизну вартість будівництва та майбутній економічний ефект для регіону. На другому етапі проведуть геодезичні та інженерні вишукування, розроблять проєктно-кошторисну документацію.

Нинішні втрати та майбутні здобутки

Не маючи фактично залізничного сполучення, Луганська область втрачає шалені кошти на транспортуванні. Крупні товаровиробники мусять використовувати автомобільний транспорт для перевезення своєї продукції. Це набагато дорожче та логістично недоцільно. Також мешканці Луганщини позбавлені зручних залізничних маршрутів та вимушені діставатись інших регіонів виключно автобусами.

Про доцільність відновлення залізничного сполучення голова Луганської облдержадміністрації Сергій Гайдай говорив на форумі «Схід можливостей», який проходив у Краматорську наприкінці минулого року.

«На території Луганської області працюють потужні аграрні підприємства, які тримають на плаву економіку регіону. Утім зараз вони мають збитки внаслідок транспортування продукції автотранспортом. Окрім того, перенавантаження доріг вантажівками призводить до руйнування автодоріг, які ми активно ремонтуємо», – зазначив Гайдай.

Голова ЛОДА Сергій Гайдай презентує ідею відновлення залізничного сполучення Луганщини

За інформацією очільника області, реалізація проєкту матиме значний економічний та соціальний ефект не тільки для регіону, а й для країни. Щодо витрат, які оцінюються на рівні 100 млн євро, то вони окупляться за короткий термін.

Яких цілей прагнуть досягти відновленням залізничного сполучення:

  • укріпити економіку Луганської області,
  • покращити інвестиційний статус регіону,
  • зберегти покриття відремонтованих доріг,
  • зменшити транспортні витрати аграрних підприємств, збільшити їх конкурентоспроможність,
  • забезпечити безперешкодну доставку вугілля на Луганську ТЕС, яка є головним постачальником електроенергії,
  • впровадити нові пасажирські залізничні маршрути, в тому числі, для жителів тимчасово окупованої частини Луганщини.

Світлана Денисенко, «ЗмІнИ. Схід»


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Цей сайт використовує cookies