Росія посилює ідеологічний вплив на дітей на окупованих територіях: нові механізми та небезпека “м’якої сили”

109
коментарі відсутні

Дослідження процесів, пов’язаних із впливом російської влади на дітей і підлітків на тимчасово окупованих територіях України, показує: масштаби ідеологічного тиску тут значно вищі, ніж на самій території рф. Йдеться про системну і багатоетапну політику впливу, яка охоплює всі рівні шкільного та позашкільного життя. Про це повідомляє мер Маріуполя Петро Андрющенко.

Системність і масштаби: зона “експерименту”

Організації, що діють на окупованих територіях — такі як «ЮнАрмія», «Рух перших» або «Соколята» — формально ідентичні російським. Проте насправді вони є пілотними полігонами для “обкатки” ідеологічних програм, які надалі планують масштабувати на всі регіони рф. Про це відкрито говорить Марія Львова-Бєлова — ключова ідеологиня російської політики щодо дітей.

Нові інструменти: регіональні молодіжні форуми

Особливу увагу дослідники звертають на нову структуру під назвою «регіональні молодіжні форуми», яка активно просувається з окупованої Запорізької області. Її кураторами є чиновники з адміністрації президента рф, зокрема Кірієнко.

Ці форуми позиціонуються як інтелектуальні платформи для розвитку підлітків — від мистецтва до аерокосмічних технологій. Учасників вчать працювати в командах, розвивати проєктне мислення, мислити стратегічно. Але все це — в межах проросійської парадигми, що спрямована на підготовку нового покоління лояльних до рф громадян.

Приклади “успішного впливу”

Центром таких ініціатив став, зокрема, окупований Токмак, де підлітки вже залучені до проєктування інфраструктури “новоросії”, військової техніки, зокрема — залізниць, ракет, бойових машин. Їм дають відчуття важливості, елітності, реалізації. Але цілі — суто військово-пропагандистські.

Хто стоїть за програмою

Координацію проєкту здійснює російська структура «Сколково», яка раніше була відома як джерело “фабрик тролів” і кібератак. Тепер вона впроваджує гібридні ідеологічні проєкти на окупованих територіях.

Висновки

Росія послідовно використовує освітні і позашкільні платформи як інструмент м’якої сили, спрямованої на зміну ідентичності українських дітей. Особлива небезпека полягає в тому, що сучасні методи впливу — це не лише примус чи пропаганда, а глибока робота з особистими цінностями та амбіціями дітей.

В умовах війни ці дії мають бути визнані як загроза національній безпеці України, що потребує системної протидії — на рівні освіти, державної політики та міжнародного контролю.


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!


0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Новини

Відео

Аналітика