Шахрайство в інтернеті: як «державні» сайти крадуть гроші

6828
коментарі відсутні

Шахрайство в інтернеті: як «державні» сайти крадуть гроші

Шахрайство в інтернеті вже нікого не дивує. Проте українці досі потрапляють на гачок зловмисників і втрачають свої кошти. Так, зараз з’явилися фейкові сайти ПриватБанку, Ощадбанку та Дії, які зовні майже не відрізняються від справжніх. Не лише введення даних карток, а й перехід на такі сайти є дуже небезпечним.

 

Як виглядає фейковий сайт ПриватБанку, де пропонують отримати грошову допомогу

 

Найчастіше оголошення про нібито можливість швидко отримати грошову допомогу від ЮНІСЕФ, ООН тощо можна побачити в коментарях. Користувачам фейкового телеграм-бота пропонують перейти за посиланнями на фішингові сайти, які незаконно використовують айдентику ПриватБанку та Приват24.

А, наприклад, на одному з каналів, що інформує про події у Донецькій області, кілька ботів розповсюджують подібні оголошення:

 

Шахрайство в інтернеті: як «державні» сайти крадуть гроші - Фото №1

 

Виключно заради наочності ми вирішили перейти за посиланням. Так, тут можна побачити дуже схожий з ПриватБанком дизайн, проте активними залишаються лише ті поля, де пропонують ввести свої дані. Все інше (тарифи, відділення, про персональні дані тощо) не працює.

 

Шахрайство в інтернеті: як «державні» сайти крадуть гроші - Фото №2

 

Далі – більше. Вам запропонують підтвердити вхід до ПриватБанку. Як завжди, ви маєте ввести номер телефону, пароль, а потім… PIN-код.

 

Шахрайство в інтернеті: як «державні» сайти крадуть гроші - Фото №3

 

Таку інформацію не запитує жоден банк!

Перехід на такі сайти є дуже небезпечним для українців, оскільки введені дані карток та клієнтів шахраї використовують для крадіжки грошей.

Читайте також: ЮНІСЕФ надає грошову підтримку родинам із дітьми, що постраждали від війни

 

Як відрізнити шахрайство в інтернеті, пов’язане з ПриватБанком

 

Найголовнішим є те, що інформація про державні виплати та порядок отримання грошової допомоги розміщена виключно на офіційних сайтах держслужб та банку. Окрім того, саму подачу заявки на грошову підтримку можна зробити лише через відповідні адмінцентри та застосунок «Дія».

Також потрібно завжди дивитися на назву самого посилання (адресну стрічку).

 

«Відмінність сайту оригіналу та підробки можна побачити у назві посилання. Оригінал має на кінці .ua, .com чи .gov. Сайти аферистів – .org, .site і складаються зі слів, які важко розібрати», – йдеться у дописі.

 

Листи нібито від Ощадбанку для крадіжки грошей

 

Ощадбанк, своєю чергою, повідомляє про інше шахрайство в інтернеті. Відомі випадки отримання клієнтами на електронні скриньки фейкових листів про нібито надходження платежу на рахунок.

 

«У листах міститься фішингове посилання для перегляду деталей операції, за яким у жодному разі не можна переходити! Шахраї таким чином намагаються отримати незаконний доступ до конфіденційних даних клієнта, а це може загрожувати втратою коштів з рахунку», – застерігають пресслужбі банку.

 

У разі отримання будь-яких підозрілих листів, дзвінків або SMS-повідомлень Ощадбанк просить телефонувати до контакт-центру.

 

Фейкові SMS на телефон

 

Шахрайство в інтернеті може починатися й з фейкових SMS. Так, українцям надходить повідомлення на телефон про нарахування одноразової грошової допомоги у розмірі 6 500 грн через застосунок «Дія».

 

«Українцям почало надходити повідомлення на телефон із текстом: «Vam narahovano Groshovadopomoga PB24 6500. Zarahuvatu…» і далі йде посилання. У жодному разі не переходьте за цим посиланням! Є великий ризик того, що ваш телефон буде зламано», – застерігає Центр протидії дезінформації при РНБО України.

 

Тож спеціалісти ЦПД просять громадян бути уважними.

 

«Якщо ви замовляли послугу отримання одноразової грошової допомоги у розмірі 6500 грн через застосунок «Дія», очікуйте сповіщення про нарахування грошей у застосунку того банку, клієнтом якого ви є», – зазначають в ЦПД.

 

Важливо! Сповіщення про нарахування грошей не містить жодних посилань, а лише текстову інформацію.

 

«Не переходьте за будь-якими сумнівними посиланнями, не перевіривши їх. Завжди краще зателефонувати на гарячу лінію тієї установи, від якої ви отримали повідомлення, та перевірити справжність отриманого сповіщення», – радять спеціалісти Центру.

 

Державні служби та ПриватБанк не користуються для інформування людей чи нарахування допомоги приватними телеграм-ботами чи каналами.


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!


0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Новини

Відео

Аналітика