Студенти закладів профосвіти поєднають інституційну освіту з дуальною
Студенти закладів профосвіти зможуть використовувати елементи усіх форм навчання, зазначено на сайті Міністерстві освіти і науки України.
Інституційна форма поділяється на денну та вечірню, заочну, мережеву та дистанційну. Дуальна форма здобуття освіти передбачає поєднання теоретичної бази, яку студент отримує у навчальному закладі, та практичної – безпосередньо на робочому місці.
Заступник Міністра освіти і науки Петро Коржевський:
«Зараз у закладах профосвіти застосовують елементи всього трьох видів інституційної форми – заочної, вечірньої та дистанційної. Адже тільки для них частково виписана нормативка. Водночас ми пропонуємо вчитися за мережевою формою, але інструменти, які б дозволяли її повноцінно застосовувати, відсутні.»
Дуальна форма освіти
Згідно з положенням про дуальну освіту від 6 березня 2020 року до 70% часу може становити практичне навчання студентів на виробництвах, підприємствах чи в установах. Пілотний проєкт реалізовували в Україні ще з 2015 року. Так, елементи дуальної освіти впроваджували в окремих навчальних закладах Києва, Львова та Запоріжжя. За результатами пілоту, працевлаштування випускників становило майже 97%, зазначають в МОН.
Положення визначає перелік документів, які має узгодити сторони, основні етапи організації освітнього процесу, відповідальність закладу освіти та співпрацю учня із закріпленим за ним на підприємстві наставником.
Крім того, на сайті МОН з’явилося також положення про застосування інституційної форми здобуття освіти.
Денна форма навчання
Вона передбачає, що учень суворо дотримується розкладу занять, регулярно відвідує лекції, семінари, практичні заняття. Викладач увесь час безпосередньо контролює процес та коригує його відповідно до навчального плану.
Вечірня форма навчання
Це, так би мовити, спрощений варіант денної. Більшу частину теоретичних знань студент здобуває самостійно. Для нього може бути розроблений індивідуальний навчальний план.
Заочна форма навчання
Популярна серед тих, хто здобуває не першу освіту. Більшу частину матеріалу студент має опановувати сам, а у визначені дати проходити точки контролю з викладачем. Термін здобуття освіти може бути меншим, ніж за денною формою, або аналогічним.
Дистанційна форма навчання
Відбувається за допомогою технічних ресурсів шляхом дистанційної роботи викладача та студента. Вона може поєднуватися з іншими формами. На Донеччині така форма здобуття освіти стала більш популярною після початку збройного конфлікту, коли учні фізично не могли бути присутні у навчальних закладах.
Мережева форма
Передбачає, що студент може отримувати освіту одночасно у кількох закладах, один з яких є базовим, а інший – додатковим. Таке навчання організоване на основі попередньо укладеного договору.
Ріта Карпенко, “Донеччина. ЗМіНи”
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!