Терапія через фарби та емоції: художниця з Дружківки розказала про техніку флюїд-арт
Змішати фарби в одному стакані, обережно перевернути його та вилити на поверхню – так можна спрощено описати процес створення картини у техніці флюїд-арт.
Здебільшого виходять абстракції, в яких кожен бачить щось своє: квіти, небо, море, космос, драконів та інших міфічних істот – розповідає Ольга Цись, художниця із Дружківки. За її словами, флюїд-арт – це своєрідна взаємодія між людиною та законами фізики.
Я – художник. Я – творець. Я – можу
Невелика та світла кухня Ольги Цись сповнена духмяними запахами сушених квітів, які стоять на підвіконні.
«Це для картин?» – питаю я, бо хвилину тому дівчина показувала свої експериментальні роботи з квітами та камінням.
«Для краси», – пояснює Ольга.
Поряд декілька невеликих різнокольорових кіл-картин у техніці флюїд-арт, а також пластиковий стаканчик із засохлою фарбою. Ольга пояснює, що їй сподобалося поєднання кольорів у ємності, тож вона вирішила залишити собі на згадку.
В минулому дівчина-перекладачка, яка три роки тому зрозуміла, що хоче малювати, але не знає що та як. Після пошуків Ольга відкрила для себе флюїд-арт. Секрети цього виду мистецтва пізнавала сама, знаходячи інформацію в Інтернеті. За рік Ольга почала ділитися своїм досвідом з іншими. Створити картину може кожен без художньої освіти чи навичок.
«Тут неможливо, аби щось не вийшло. Навіть якщо зробити якийсь не такий склад. По-твоєму може бути щось не так, але все одно вийде. Навіть якісь дефекти можна розглядати як елемент композиції. Оцей вау-ефект буде в будь-якому разі, як і стан: я – художник, я – творець, я – можу», – розповідає Ольга.
Для себе художниця виділяє декілька типів картин: абсолютна абстракція, коли людина нічого конкретного не замислювала зробити; незапланована форма, коли зображення проявляється саме в процесі; конкретна картинка, коли митець одразу визначив, що буде творити. На усі три види в Ольги є приклади. Найскладніше для початківця – втілити конкретну форму на картині.
«Тут ти, як художник, який частково контролює процес. Ти – частина цього творення, через тебе щось відбувається, твоє бачення грає велику роль: яку фарбу змішаєш, що залишиш, а що зіллєш чи додаватимеш – це все залежить тільки від тебе. А інше – закони фізики: які процеси відбуваються, що між собою змішується», – пояснює Ольга.
На створення однієї картини можна витратити десять хвилин, а інколи й декілька годин.
Флюїд-арт, як терапія
Нині малювання для Ольги – основний вид діяльності. Свої роботи дівчина не хоче продавати, але із задоволенням ділиться своїм знанням з іншими. Художниця проводить майстер-класи, а також створює арт-бокси – пакунки, в яких є все необхідне для створення картини власноруч. Ольга працює як з дорослими, так і з дітьми.
У січні цього року в Слов’янську відбувся груповий майстер-клас для дітей з інвалідністю. Ольга розповідає, що тим, хто не міг тримати пензель самостійно, допомагали батьки. Загалом до майстерки долучилися вісім дітей. Ще одну таку благодійну акцію для малечі Ольга влаштувала на Міському пікніку в Дружківці у червні. Тоді до малювання рідким акрилом долучилися 17 дітей.
Процес створення картини у цій техніці може стати своєрідною арт-терапією, каже Ольга.
«Я цікавлюсь цим не лише з художньої та декоративної точки зору, а й питаю, що саме людина бачить, які емоції у неї виникають; що вона всередині себе трансформує в процесі роботи. Будь-яка робота з кольором, з фарбою – це терапія. Для мене це не просто малювання, а й певний енергетичний обмін, коли у картину вкладаю думки, почуття, сподівання та бажання», – зазначає художниця.
Про арт-терапію через малювання картин Ольга хоче дізнатися більше, бо планує працювати із цим у подальшому.
Ірина Мартинова
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!