Українські учні шукають рішення проблем сучасного світу через створення IT-проєктів

18686
коментарі відсутні

Українські учні шукають рішення проблем сучасного світу через створення IT-проєктів

Програма FIRST LEGO League щороку в Україні організовує чемпіонати зі STEM-освіти. Завдяки таким заходам учні мають замислитися і знайти рішення сучасних проблем. Краматорська команда «ITway» стала чемпіоном Кропивницького відбіркового турніру FIRST LEGO League, який відбувся у суботу, 30 січня. Загалом у змаганнях взяли участь 11 команд. Цього року відбірковий турнір організували в режимі онлайн через карантинні обмеження.

 

«ITway» – з чого все починалося

 

Майже 5 років, а саме восени 2016 року, у Краматорській школі № 16 10 учнів, які цікавилися робототехнікою, об’єдналися у команду «ITway». Разом і з тренером школярі почали готуватися до своїх перших змагань – відбіркового турніру FIRST LEGO League. Команда «ITway» має близько десятка нагород, серед них першість у відбіркових змаганнях FLL та на Всеукраїнському чемпіонаті, а також перемога на регіональному фестивалі «RoboСхід».

 

Українські учні шукають рішення проблем сучасного світу через створення IT-проєктів - Фото №1

Команда «ITway» у нинішньому складі

 

Склад команди з 2016 року змінювався, оскільки до неї входять школярі 9-11 класів. Нині «ITway» – це 10 учнів з 3 шкіл Краматорська № 10, 16 та 17. Кожен учасник має свої обов’язки: одні програмують, інші конструюють, дехто веде сторінку команди в соціальних мережах, а хтось відповідає за командний дух та підтримку. Зустрічаються вони декілька разів на тиждень по 2-4 години, а влітку можуть збиратися мало не щодня, аби займатися улюбленим заняттям – робототехнікою.

 

Вирішити сучасні проблеми завдяки STEM-освіті

 

Програма FIRST LEGO League Challenge (далі – FLL) існує в Україні вже близько 10 років. Її мета – зацікавити дітей вивчати STEM. Це абревіатура, яка з англійської перекладається, як наука, технологія, інженерія та математика. Щосезону у FLL пропонують нову тему. Цього року – це «Твори. Рухайся. Грай». Учасники змагань мали замислитися й вирішити проблему малорухомого способу життя та спонукати інших на своєму прикладі до занять спортом.

 

Українські учні шукають рішення проблем сучасного світу через створення IT-проєктів - Фото №2

Поле сезону FLL 2020-2021 для «Гри роботів»

 

Через карантинні обмеження відбіркові турніри FLL проходили онлайн на платформі ZOOM та складалися з таких частин, як «Гра роботів», «Інноваційний проєкт», та «Основні цінності» та “Дизайн робота”.

«Гра роботів» передбачає виконання роботом, якого попередню конструюють та програмують учасники команд, певних місій на спеціальному полі з моделями та перешкодами. Відповідно до цьогорічної теми й завдання були пов’язані зі спортом та рухом. Отож, робот мав закинути м’ячика у  баскетбольне кільце, перенести кубики, потанцювати, проїхати під турніком і зняти фігурку Lego-чоловічка з висоти, покрутити колесо до певного кольору тощо. Як виконує робот завдання, команди мали відзняти на відео заздалегідь та відправити суддям. Для чесної гри і щоб учасники не могли використати монтаж, організатори виклали таймер, який мало бути видно на екрані. Робот команди «ITway» цього року найкраще з усіх впорався з завданнями на полі, тож учасники отримали першість у цій частині.

 

Українські учні шукають рішення проблем сучасного світу через створення IT-проєктів - Фото №3

Команда «ITway» готує свого робота до виконання місій

 

Загалом учасники змагань мали пів години на три частини турніру, які відбувалися онлайн. Одна з них – «Дизайн робота». Команди мали представити суддям своїх роботів, а саме з чого вони складаються: дизайн, механіку та програми, написані для виконання ними завдань. Крім цього, учасники пояснювали стратегії проходження місій та послідовність дій.

 

Українські учні шукають рішення проблем сучасного світу через створення IT-проєктів - Фото №4

Робот команди «ITway», виконаний у стилі бренду «Adidas»

У частині «Інноваційний проєкт» команди повинні були знайти нову ідею для вирішення реальної проблеми (малорухомий спосіб життя). Школярі з «ITway» створили програму, яка знаходить спортивні майданчики і показує відстань до них. Сама мапа адаптована до місцевості, тобто людина у будь-якому місті чи селі може користуватися нею. А ще програма може рахувати, скільки за день пройшов її користувач, і на основі цього додає результат до рейтингу зареєстрованих.

У частині «Основні цінності» учасники команди мали показати, як взаємодіяли між собою під час роботи над інноваційним проєктом та конструюванням і програмуванням робота.

Українські учні шукають рішення проблем сучасного світу через створення IT-проєктів - Фото №5

Командний постер, в якому відображені «Основні цінності»

 

Переможці регіональних турнірів проходять до всеукраїнського фестивалю у Києві, який цього року відбудеться навесні.

 

Відео зі сторінки Миколая Кондратюка


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!


0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі

Новини

Відео

Аналітика