Як мешканцям віддалених громад Донеччини отримати послуги Служби зайнятості
Як служба зайнятості Донеччини намагається надати послуги мешканцям віддалених територій, що вже зроблено, а які питання можна розв’язати лише на державному рівні?
Ані роботи, ані допомоги з безробіття – в такій ситуації часто опиняються мешканці віддалених сіл і прифронтових населених пунктів Донецької області. У невеличких громадах дуже важко знайти роботу, проте отримати статус безробітного також не просто.
Люди мусять особисто звертатись до Центру зайнятості, щоб зареєструватись у службі. Потім їм необхідно з певною періодичністю відвідувати установу, щоб зберегти виплати. Все це пов’язано з поїздками – зазвичай недешевими, оскільки громадський транспорт охоплює далеко на всі громади. Тому не поодинокі випадки, коли втративши роботу, людина залишається сам на сам зі своєю проблемою, не маючи умов для отримання державної допомоги.
Як служба зайнятості Донеччини намагається надати послуги мешканцям віддалених територій, що вже зроблено, а які питання можна розв’язати лише на державному рівні – про це розповіла директорка Донецького обласного центру зайнятості Валентина Рибалко (на фото).
Виїзні прийоми для консультацій
Частково проблему вирішують виїзні прийоми, які фахівці Центрів зайнятості здійснюють у віддалених населених пунктах. Утім в такий спосіб вирішується лише частина питань.
«Ми розуміємо всі складнощі нашого регіону – а саме розташування достатньої кількості населених пунктів поблизу лінії розмежування та ускладнення транспортного сполучення. Тому кожен центр зайнятості Донецької області створює віддалені робочі місця у віддалених громадах. Ці робочі місця працюють два-три рази на тиждень, за графіком, який відомий мешканцям цих громад. У визначений день фахівці приїздять до громади та здійснюють прийом громадян», – повідомила Валентина Рибалко.
На цих прийомах мешканців консультують щодо послуг служби зайнятості, наявних вакансій та можливостей перенавчання. Також обговорюються питання започаткування власного бізнесу за допомогою служби зайнятості.
«Таким чином наша служба намагається бути ближче до людей і стає зручнішою. Безпосереднє спілкування з жителями віддалених населених пунктів, особливо з сільськими жителями, зменшує їх бар’єр пасивності та спонукає до дії. Адже кожен з відвідувачів отримує кваліфіковані відповіді від фахівців на різноманітні запитання у сфері зайнятості та соціального захисту», – наголосила Валентина Рибалко.
Доволі часто трапляється так, що людині на виїзному прийомі можуть одразу запропонувати роботу. Тобто працевлаштування відбувається ще до того, як людина набула офіційний статус безробітного. Якщо ж впродовж двох тижнів відповідна вакансія не знаходиться, то людині пропонують стати клієнтом служби зайнятості. А для цього обов’язково доведеться відвідати установу.
За статусом безробітного – до центру зайнятості
Щоб набути офіційного статусу та почати отримувати допомогу з безробіття, людині треба особисто звернутися до центру зайнятості, а потім періодично відвідувати свого радника.
«Ми маємо переконатися, що в цей період безробітний не почав працювати, що він нікуди не виїхав і дійсно продовжує шукати роботу. Адже головна місія служби зайнятості – не тримати людину на державному забезпеченні, а знайти йому підходящу роботу. Якщо така вакансія з’являється, ми одразу телефонуємо клієнту та зв’язуємо його з роботодавцем. Для зручності мешканців віддалених населених пунктів це відбувається без зайвого виклику до центру зайнятості», – зауважила керівниця обласної служби.
Головною причиною, за якою все ж таки доводиться їздити до установи, є захист інформаційно-аналітичної системи як єдиного каналу комунікації Державної служби зайнятості. Вносити дані до системи з віддаленого робочого місця неможливо, ось і запрошують всіх особисто відвідувати центри зайнятості.
За словами Валентини Рибалко, наразі Державна служба зайнятості працює над створенням особистого кабінету пошукача роботи. У ньому безробітний зможе віддалено переглядати пропозиції роботи та отримувати електронні направлення на працевлаштування.
Також нова онлайн платформа забезпечить надання в електронному вигляді даних з трудової книжки, документів про освіту, свідчень про соціальне страхування тощо. Все це зараз вноситься до системи вручну, а повинно «підтягуватись» з реєстрів.
«Незабаром відбудеться оцифрування послуг служби зайнятості, що суттєво спростить доступ до них мешканців віддалених населених пунктів. А поки що ми на своєму рівні впроваджуємо зручні безкоштовні електронні сервіси. Ці розробки допомагають не виходячи з дому вирішити багато питань щодо працевлаштування», – підкреслила Валентина Рибалко.
За допомогою електронних сервісів можна отримати актуальну інформацію з питань пошуку роботи та послуг служби зайнятості з профнавчання, профорієнтації, відкриття власної справи, наявності актуальних вакансій тощо. Додатки можна завантажити з Google Play або знайти у вільному доступі за посиланнями:
- Онлайн помічник з питань зайнятості
- Інтерактивна карта вакансій Донеччини
- Telegram Донецької обласної служби зайнятості
- Інтерактивна мапа відеорезюме шукачів роботи Донеччини
- Паспорти підприємств, установ та організацій Донеччини
- Центр професійної орієнтації
- Центр розвитку підприємництва
- Довідник послуг та пільг учасника АТО
- Донецький центр професійно-технічної освіти служби зайнятості України
Світлана Денисенко, «ЗмІнИ. Схід»
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках – YouTube або Facebook або Twitter. Долучайтесь!
Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram. Долучайтесь!