Як розвивати бізнес. Власний приклад переможниці конкурсу «Український донецький куркуль»

Олена Хатмуліна у 2017 році перемогла в обласному конкурсі, отримавши гроші на розширення власної справи. Підприємниця після початку бойових дій заснувала невеличкий бізнес з виготовлення туалетного паперу у Дружківці. Олена давно думала створити підприємство і 2014-й рік став вирішальним – вона зважилася. Чому туалетний папір? Олена каже, що спочатку проаналізувала ринок і зробила певні висновки. За свої кошти придбала обладнання. Розбиралась із технічними можливостями самостійно. На початку працювала за станком також сама. Каже, що зараз без проблем може виявити та відремонтувати несправність станку.

Згодом Олена вирішила взяти участь в обласному конкурсі й отримала 500 тис грн. на розвиток власної справи. Таким чином з’явилась можливість відкрити філію з виготовлення туалетного паперу і в Костянтинівці. Також нещодавно Олена відкрила ще один напрямок – це виготовлення побутової хімії. Каже, що коли ти вже щось відкрив і зрозумів як це робити, зупинитися неможливо. Це ніби сніжний ком, який наростає новими ідеями та можливостями.

У своєму здобутку має неодноразові подорожі за кордон – переймала досвід колег. Подорож до Німеччини відбулася у лютому-березні 2018-го року. «Участь у грантових програмах передбачає активну діяльність підприємця. Кожен проект супроводжується новими можливостями. За 7 днів ми відвідали 5-ть виробничих підприємств у Німеччині. Побачили, як вони працюють та з якими труднощами затикаються та шляхи вирішення. Я винесла для себе такі моменти, які зараз допомагають мені рухатися вперед» – розказує Олена. Їй сподобалося, як навчають співробітників за кордоном.

«Там підприємство набирає студентів і за допомогою Торговельно-промислової палати навчальний процес проходить саме на виробництві. Три дні студент працює і два дні відвідує зайняття. Після трьох років працівнику видається диплом про отримання професії. З цим документом можна працювати не тільки на цьому заводі, а й на будь-якому іншому» – ділиться враженнями підприємниця.

«В Польщі я була на початку червня цього року, це була програма за підтримки Торговельно-промислової палати. Ми їздили на виставку китайських товарів, яка проходить кожного року в Варшаві. Мене здивував китайський виробник. Коли ми побачили їх мануфактуру, на диво  їх товари виявилися дуже якісними. Для себе зробила висновок, що треба освоювати китайський ринок» – продовжує ділитися враженнями Олена.

Каже що було багато невдач, але все згодом ставало краще й краще. Зараз  бере активну участь у всіх навчальних заходах, які проходять в регіоні. Постійно шукає нові можливості та ідеї. Вважає, що за виробництвом – майбутнє.

Юлія Дерека


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Цей сайт використовує cookies