Як в умовах війни зареєструвати факти народження та смерті, отримати грошову допомогу на поховання

Зараз Україна переживає надскладний період, але навіть в умовах війни життя триває. Народжуються діти – іноді в укриттях, іноді на тимчасово окупованих територіях. Когось ми, на жаль, втрачаємо – люди гинуть під бомбардуваннями чи під уламками зруйнованих будівель.


Їх родичі та близькі стикаються з тим, що дані факти потрібно зареєструвати в державних органах. Як зараз працюють відділи Державної реєстрації актів цивільного стану, розповіли у Мінюсті.

Зокрема зазначається, що за умов воєнного стану відділи ДРАЦС працюють у штатному режимі, за винятком тих міст і районів, де такої можливості немає у зв’язку з веденням активних бойових дій, або з урахуванням певних особливостей.

Реєстрація народження дитини

Перше, що потрібно знати – зараз реєстрація народження проводиться незалежно від місця народження новонародженої дитини чи проживання її батьків. Оскільки послуга єМалятко наразі недоступна у зв’язку з воєнним станом, то зареєструвати новонароджену дитину можна, звернувшись до найближчого відділу Державної реєстрації актів цивільного стану, де немає активних бойових дій.

Для реєстрації потрібно надати лише паперове медичне свідоцтво про народження за формою №103/о. Його можуть видавати медпрацівники, які були присутні під час пологів або проводили перший огляд новонародженого. Навіть якщо відсутні бланки вказаної форми, медичні працівники можуть виписати довідку про народження в довільній формі у двох екземплярах. Один видається батькам, іншій екземпляр залишається у медичному закладі.

Можлива така ситуація, що доступ до реєстру ДРАЦС тимчасово відсутній. Тоді держоргани складуть запис у паперовій формі. А щойно доступ відновиться, усі відомості будуть внесені до реєстру впродовж п’яти робочих днів.

Реєстрація смерті

Державна реєстрація смерті проводиться незалежно від місця смерті чи проживання померлої особи, будь-яким органом державної реєстрації актів цивільного стану за зверненням заявника.

Як і раніше, державна реєстрація смерті проводиться за заявою родичів померлого, представників органу опіки та піклування, працівників житлово-експлуатаційних організацій, адміністрації закладу охорони здоров’я, де настала смерть, та інших осіб.

Окрім заяви, необхідно подати: документ встановленої форми про смерть, виданий закладом охорони здоров’я або судово-медичною установою; рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час чи про оголошення її померлою; паспорт громадянина України (паспортний документ іноземця, особи без громадянства) суб’єкта звернення (у разі їх наявності).

У випадку, якщо смерть настала на тимчасово-окупованій території, або в районі активних бойових дій, де отримати медичне свідоцтво про смерть неможливо, рекомендується скласти колективний акт про настання смерті та звернутися до суду (за місцем знаходження заявника) про встановлення відповідного юридичного факту.

Допомога на поховання

Якщо померла людина була пенсіонером, то для отримання допомоги на поховання необхідно звернутися до найближчого сервісного центру обслуговування громадян Пенсійного фонду України, повідомляє Головне управління ПФУ в Донецькій області.

До заяви додається:

  • документ, що посвідчує особу заявника;
  • витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання, або довідка про смерть пенсіонера.

Якщо пенсіонер помер за межами України та реєстрація смерті проведена компетентними органами іноземної держави, законодавством якої не передбачено видачі зазначених довідок, заявник надає свідоцтво про смерть або інший документ, легалізовані відповідно до законодавства.

Виплата допомоги на поховання проводиться органами Пенсійного фонду шляхом зарахування на поточний рахунок одержувача (особи, яка має право на отримання виплат у зв’язку із його смертю) в уповноваженому банку.

У разі відсутності в одержувача поточного рахунка такі виплати можуть проводитися органами Пенсійного фонду шляхом переказу коштів одержувачу без відкриття рахунка через банк, який є уповноваженим на провадження розрахунково-касових операцій з коштами Пенсійного фонду України. Зарахування коштів відбувається протягом кількох днів.

Якщо померла людина працездатного віку, яка була застрахованою особою, то кошти будуть виплачуватись від Фонду соціального страхування. Допомогу на поховання незастрахованих громадян виплачують органи соціального захисту населення за місцем звернення.

Світлана Денисенко, «ЗмІнИ. Схід»


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках – YouTube або Facebook або Twitter. Долучайтесь!


Відстежуйте події, що відбуваються на сході України, разом з нами на наших сторінках - YouTube або Facebook або Twitter або Telegram.  Долучайтесь!

Цей сайт використовує cookies